NS station Arnhem

Gebouwen en andere mooie objecten
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
ChrisG
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 okt 2014, 10:34
Locatie: Renkum

NS station Arnhem

Bericht door ChrisG »

Een paar dagen geleden in de avond met Jack de Slipper de 23mm F/2 uitgelaten.
Het valt zeker niet tegen en het is toch wel een verademing ten opzichte van de 35mm.
Het kijk gewoon heel natuurlijk. Hier een impressie van het NS station in Arnhem

1:
Afbeelding
2:
Afbeelding
3:
Afbeelding
4:
Afbeelding
5:
Afbeelding
6:
Afbeelding
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: NS station Arnhem

Bericht door arnold_w »

Mooi station inderdaad. Er vallen me fotografisch wel wat zaken op.

Bij een aantal foto's valt me de wat krappe kadering op, waardoor de benen van personen er net niet op staan of er nog net een element teveel of te weinig van de hal te zien is waardoor het allemaal wat gedrongen overkomt. Bij architectuur vind ik het belangrijk dat er geen storende elementen in de foto zitten, #2 had ik bijvoorbeeld iets krapper gesneden zodat het dingetje links aan de muur en het stukje plafond rechts voldoende weggesneden zou zijn. Idem rechts onderin bij #3, dat zwarte randje voegt niets toe en stoort me dan een beetje, evenals het kleine randje rechts bovenin dezelfde foto. De roltrap op #5 vind ik bovenin te krap en ik had hier voor een hele lange sluitertijd gekozen, enerzijds om de roltrap als een veeg weer te geven en anderzijds om de (voor mij) storende mensen te vervagen.

Bij architectuur kun je soms best (op een strategische plek) een persoon in beeld brengen, maar hier staan ze m.o.m. in de weg en trekken ze teveel mijn aandacht. Verder heb ik het idee dat de witbalans niet helemaal lekker is, de foto's komen me te warm/te geel over. Snap dat het lastig is in een hal met verschillende lichtbronnen, maar dan zou je per foto heel lokaal je witbalans moeten aanpassen, tijdrovend, maar maakt het denk ik wel meer uniform. Je zou er ook voor kunnen kiezen zo'n serie in hoog contrast zwart/wit te doen, dan komen de architectonische lijnen en vormen nog beter tot hun recht en leiden de kleuren niet zo af.

Verder prima serie hoor, maar je zou er volgens mij net wat meer uit kunnen halen.
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

jack the slipper
Berichten: 329
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: NS station Arnhem

Bericht door jack the slipper »

Commentaar waar je wat mee kunt, netjes!

Leuke serie Chruis. Licht van tint, inderdaad wat gelig. En lastig om ze perfect te krijgen.
Gebruikersavatar

Topic Starter
ChrisG
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 okt 2014, 10:34
Locatie: Renkum

Re: NS station Arnhem

Bericht door ChrisG »

We blijven leren :-) De kleuren zijn misschien ontstaan door het gebruik van het velvia filter. Kaderen vind ik soms wel lastig. Maar aldoende leert men. Bedankt voor het uitgebreide commentaar.

Chris
Plaats reactie

Terug naar “Architectuur”