X-30 en circulair polarisatiefilter

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
F.Poels
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 jun 2017, 11:31

X-30 en circulair polarisatiefilter

Bericht door F.Poels »

Om een circulair polarisatiefilter op de X-30 te plaatsen, heb je adapter LH-X10 nodig. Als je daar een CPL op plaatst, is er dan nog ruimte voor je vingers om aan het CPL te draaien? Wie spreekt uit eigen ervaring?
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: X-30 en circulair polarisatiefilter

Bericht door remoss »

Ik heb geen idee maar heb wel je vraag naar het daarvoor bestemde forum verplaatst.

Welkom op fXf overigens!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
F.Poels
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 jun 2017, 11:31

Re: X-30 en circulair polarisatiefilter

Bericht door F.Poels »

Intussen kan ik mijn eerdere vraag zelf beantwoorden. Fuji levert een adapterring en een zonnekap; twee losse onderdelen, die samen worden aangeduid met de naam LH-X10. Op de ring passen filters van 52mm of de zonnekap. Als je beide accessoires tegelijk monteert, blijft er nagenoeg geen ruimte om aan het filter te draaien. Een weinig zinvolle combinatie. Bij gebruik van de zonnekap kan de leren tas niet meer dicht. Je moet de zonnekap er afdraaien en opbergen, in het meegeleverde zakje. Het is bovendien verstandiger om de adapterring eveneens te verwijderen. Deze kan in het opbergzakje van de zonnekap. Het frontdeksel kan nu weer op het objectief worden geplaatst. De beschrijving van de gebruiksmogelijkheden is lastiger dan het gebruik van "Lens Hood LH-X10".
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: X-30 en circulair polarisatiefilter

Bericht door remoss »

Inderdaad geen handige oplossing, dank voor het delen!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “X30”