Ook nieuw

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Jos
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 24 aug 2016, 11:08
Voornaam: Jos
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Ook nieuw

Bericht door Jos »

Hallo,

Als een poosje meelezend op dit forum, heb ik mijzelf vandaag ook aangemeld. Op dit moment fotograferend met prima spul van Nikon, maar zo af en toe voel ik de behoefte om met wat minder gewicht en met vergelijkbare kwaliteit op stap te gaan. Volgens mij zoals velen van jullie ;) . Ben mij aan het oriënteren in de wereld van de Fuji systeemcamera's en de beschikbare lenzen.
Mijn interesses in de fotografie zijn breed; macro, landschap, natuur en architectuur voeren de boventoon. Eigenlijk van alles dus als het maar niet te veel beweegt. Misschien worden bewegende onderwerpen met een toekomstige X-nogwat ook wat makkelijker...

Groet, Jos
Fotowerk? Klik hier of daar ;<)
Gebruikersavatar

folkert
In memoriam †
Berichten: 391
Lid geworden op: vr 22 jul 2016, 09:49
Voornaam: Folkert
Locatie: Westland / Den Haag / Delft
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 5 times
Been thanked: 78 times
Gender:

Re: Ook nieuw

Bericht door folkert »

Welkom Jos en het is zo herkenbaar ... minder gewicht maar toch kwaliteit ... persoonlijk denk ik dat je dan bij Fuji aan het goede adres zit

Folkert
Fuji XH-2/X100T/XT-4+grip/XE-4/ FUJINON XF18-55mm/XF 18-135mF/3.5-5.6/XF 55-200mm/XF100-400/XF16mm 2.8WR/XF35mm 2.WR/XF50mm F2 WR/XF 90mm/XF 80mm f2,8 R LM OIS WR Macro/XF 10-24 mm (old)/pancake XF 27mm f/2.8 WR (new)
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1574
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Ook nieuw

Bericht door GeorgeF »

Hallo Jos van harte welkom.
Je bent niet de eerste die met lichter en zeer goed spul wil fotograveren.
Zelf had ik ook een DSLR met lichtsterk glaswerk.
Maar werd me ook te zwaar.
Nu heb ik een kleine heuptas met Fuji spul waar ik hetzelfde mee kan als mijn niet te sjouwen rugtas met Nikon spul.
Ik ben zelfs van mening dat ik er kwalitatief op vooruit gegaan ben.
Maar die ontdekking zal je ook wel gaan doen.
Fijne tijd hier op het forum.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

KvdS
Berichten: 227
Lid geworden op: za 14 nov 2015, 06:51
Voornaam: Kees

Re: Ook nieuw

Bericht door KvdS »

Hallo Jos,
Welkom, mooi werk bij je linken hier en daar :-)
Gebruikersavatar

Peter P
fXf sponsor
Berichten: 360
Lid geworden op: za 12 mar 2016, 09:11
Voornaam: Peter
Has thanked: 8 times
Been thanked: 32 times

Re: Ook nieuw

Bericht door Peter P »

Welkom Jos op dit leuke en gezellige forum, ook ik heb begin dit jaar de overstap gemaakt van Nikon naar Fuji en ik heb er nog geen seconde spijt van, succes met je Fuji zoektocht.


. .
Groeten Peter
Gebruikersavatar

Kiekfoto
Berichten: 21
Lid geworden op: di 12 jul 2016, 11:14
Voornaam: Rob
Locatie: Epe
Contacteer:

Re: Ook nieuw

Bericht door Kiekfoto »

Dag Jos, welkom.
Veel succes gewenst in je zoektocht. Ik ben zeer tevreden over de Fuji, maar ben vooralsnog niet van plan mijn resterende Nikon uitrusting aan de kant te doen.
Vooral in de studio vind ik het toch fijner werken met de Nikon als met de Fuji. Ik denk dat ik het naast elkaar blijf gebruiken, maar vraag me dat over een jaartje nog maar eens.
Succes!!!
Fuji X-pro2 - 16-55 mm 2.8 - 23 mm 1.4 - 55-140 mm 2.8 Nikon D800 - 85 mm 1.4 G - 24-70 mm G - 70 - 200 G VII -
Beschikking over een studio.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Jos
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 24 aug 2016, 11:08
Voornaam: Jos
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Ook nieuw

Bericht door Jos »

Dank heren,

Vandaag weer een stapje dichterbij een x-t1 gekomen. De x-pro wordt het niet denk ik. Nog wat verder lezen over de x-t2.
@Kees: hier zet ik eigenlijk het fotowerk neer waar ikzelf best tevreden over ben en daar zet ik meestal werk neer wat ik maak tijdens foto-uitjes met die andere hele bekende club enthousiaste fotografen ;) . En tja, soms zit daar iets bij dat ik dan ook wel hier zou willen plaatsen. Voldoende cryptisch zo :lol:
@Rob: ik vermoed dat dat bij mij ook zo zal gaan. Over de kwaliteit van apparatuur die ik nu heb, ben ik erg tevreden en inderdaad, hoewel ik geen studio heb en geen pro ben, binnenshuis is het heerlijk werken met mijn huidige set. Ben benieuwd hoe lang ik dat dan vol ga houden; ik lees regelmatig van ex-dslr-gebruikers dan ze helemaal over stappen en hun dslr-spullen wegdoen.

Groet, Jos
Fotowerk? Klik hier of daar ;<)
Gebruikersavatar

Topic Starter
Jos
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 24 aug 2016, 11:08
Voornaam: Jos
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Ook nieuw

Bericht door Jos »

Mission accomplished :D. Deze week een mooie X-T1 over kunnen nemen en daarbij in eerste instantie een 18-55 aangeschaft. Het feest kan beginnen!
Fotowerk? Klik hier of daar ;<)
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3849
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Ook nieuw

Bericht door remoss »

Ook van harte welkom hier Jos!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”