Even voorstellen

Wie ben je?
Gebruikersavatar

Topic Starter
Fotohobby
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 sep 2016, 14:57
Voornaam: Dick

Even voorstellen

Bericht door Fotohobby »

Zoals dat wordt gevraagd stel ik mij als nieuw lid voor. Ik heet dick maar die naam kon ik niet meer gebruiken.
Ik fotografeer al vele jaren, met een exacta begonnen, toen asahi pentax, daarna olympus. Toen kwam het digitale tijdperk startte met een olympus, daarna weer een olympus, daarna overgestapt naar een nikon d300 inmiddels, na de fujifilm xt1 een paar jaar te hebben gebruikt, de xt2 twee weken in huis. Ik gebruik nu beide camera de nikon (voor macro en tele) de fujifilm als makkelijke reiscamera met een 18-135mm en een 10-24mm objectief. Reden: het is mij nog te duur om helemaal over te gaan naar fujifilm. Want dat is wel zeker, de xt2 fotografeert vele malen beter.
Ik word lid van het forum om adviezen te krijgen en hopelijk kan ik soms ook weer een ander helpen.

Mijn eerste vraag gaat over de aanschaf van een stevige fototas en ik zag de LC-X van fuji.
Een mooie tas maar de vraag is, is hij praktisch. ( ik las onder fototas in dit forum dat cornerstone die tas ook heeft gekocht). Ik leg mijn camera bijvoorbeeld graag op de kop in de tas ondersteunt door de afscheidingen van de 3 vakjes.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3070
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Patrick »

Welkom Dick!

Ik ga helemaal voor Billingham tassen. Ik heb er inmiddels 2 in gebruik (en een derde die nu ik vrijwel nooit meer met Nikon loop echt veeeel te groot is). Welke ik pak hangt af van wat ik mee wil nemen. Favoriet blijft mij Billingham Hadley small. Niet goedkoop (tweedehands?), maar ze gaan heel wat camera's mee!

Wat zijn je eerste ervaringen met de T2? Ze zijn nog niet heel dik gezaaid hier (ik heb er een!).
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter
Fotohobby
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 sep 2016, 14:57
Voornaam: Dick

Re: Even voorstellen

Bericht door Fotohobby »

Dag patrick.
Over die tas ja die had ik ook gezien maar ik dacht voor die prijs kan ik de originele fuji kopen. Maar is dat geen optie dan kan ik naar dat alternatief.
Met de xt2 heb ik nu een ervaring van ca 4000 clicks waarbij ik vooral met slechte lichtomstandigheden heb gewerkt ( ondermeer afgelopen zondag een bodypaintwedstrijd). Gelet op de preview test van www.dpreview.com heb ik het aangedurft om zonder flits te werken met tussen de 3000 en 6800 isowaarden. Ik moet zeggen dat ziet er nog best redelijk uit. Maar ik moet eea nog verwerken. Ik kwam er achter dat de raw converter van de xt1 niet zondermeer werkt voor de xt2 maar heb dat nu geupdated. Ik ben er nog niet uit of de jpegfotos uit de camera die raw bewerking nog wel nodig maken. Daarin schiet mijn ervaring nog te kort. Bij de xt1 deed ik ook veel met de jpeg.
Verder bevalt mij de camera uitstekend. Zit ook nog wat te knoeien met een fatsoenlijke invulflits. Heb daarvoor de flitstersterkte van de camera op 1/32 en 1/64 geprobeerd.
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3850
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door remoss »

Welkom op fXf Dick.

Billingham is een erg goed merk, ik heb er diverse gehad en nog steeds een Hadley Digital. Ik heb echter ook hele goede ervaringen met ThinkTank en dan specifiek de Retrospective serie, erg handige tassen!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3070
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Patrick »

Nu al 4000 stuks. Dat doe je snel! :duimop:

Ik weet niet of een originele Fuji-tas goed is (ze maken ze vast niet zelf). Maar stijlvol is het wel.

Ik flits bijna nooit met de Fuji-camera's. De X-T2 lijkt daar veel uitgebreidere mogelijkheden voor te bieden, dus in de toekomst ga ik het vast vaker doen. Maar ik kies vrijwel altijd voor lichtsterke objectieven als de omstandigheden erom vragen. En dan kom je heel ver.

Ik ben nog niet helemaal gek op de JPG bestanden. Ik schiet ze er nu naast, maar aangezien ik sowieso alles in Lightroom gooi en nabewerk is het voor mij nog niet zo'n voordeel. Ik vind ook dat ik het zelf meer naar mijn zin krijg als ik het op mijn gemak achter de PC doe. Zeker ook nu ik met een vergelijkbaar beeld kan beginnen nu Adobe en Fujifilm samengewerkt hebben. Maar om even snel wat resultaten te kunnen tonen zijn ze in ieder geval enorm handig. Ik schiet trouwens wel graag met behulp van de profielen die Fujifilm biedt, met name de zwart-wit varianten. Dan kan je tijdens het fotograferen al goed zien wat je ongeveer krijgt. Handig!

Ik heb ook een Think Tank Retrospective, de 7, en ben er nooit helemaal vrienden mee geworden. Met name het deel waar de objectieven en camera's normaal ingaan vind ik te zacht en ik krijg er in verhouding met het formaat te weinig in. De tassen dragen overigens wel heel prettig!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter
Fotohobby
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 sep 2016, 14:57
Voornaam: Dick

Re: Even voorstellen

Bericht door Fotohobby »

Even over die zwart wit varianten. Ik heb zwart wit ook geprobeerd. Mijn ervaring tot nu toe is een beetje gek: van kleur naar zwart wit via fotoshop geeft zeker net zo' n kwaliteit. (By the way: mijn fotoshopversie kan raw van de xt2 helaas niet aan. Nieuwere versies van fotoshop geven helaas keer op een keer een foutmelding op mijn computer.) Maar ik heb bij fotoshop daarnaast de mogelijkheid om de vanuit kleur gemaakte zwart wit foto, mits zo geconverteerd, op mijn gemak te filteren en dan krijg ik tot slot een beter resultaat tov de zwart wit variant van de camera. Dat laat onverlet dat ook ik een voorkeurinstelling heb gemaakt speciaal voor zwart wit ( belangrijk bleek dan wel extra ruisondrdrukking). Verder bevallen mij die zwart wit instellingen met 1 kleur goed.
Ik gebruk ( nog) geen lichtsterkere prime lenzen ( jouw collectie lenzen is trouwens niet gering....) door de stabilisatie en de mogelijkheden van deze camera met hogere iso waarde moet ik dus de noodzakelijke stoppen "verdienen".
Gebruikersavatar

Luna
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 27 jul 2016, 21:27
Voornaam: Luna
Locatie: De Aarde. Meestal.

Re: Even voorstellen

Bericht door Luna »

Welkom Dick!

Voor fototassen ben ik nogal fan van Wotancraft, ik heb er een paar en de kwaliteit is ongezien maar de prijs is er ook niet naast. Er zijn modellen in leder en in waxed canvas.
Vroeger had ik LowePro en daarna een Billingham maar een keer je zo'n Wotancraft hebt ga je niet meer terug.

http://www.wotancraft.fr/en/

https://www.wotancraft.com/en
Fuji & Fujinon & Samyang & Wotancraft & Hold Fast Gear & Nissin & Sirui & GorillaPod
X-PRO2 & X-T2
Gebruikersavatar

Topic Starter
Fotohobby
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 sep 2016, 14:57
Voornaam: Dick

Re: Even voorstellen

Bericht door Fotohobby »

Met dank aan alle suggesties! Ik zal ze zeker gaan bekijken... Dick
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1574
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Even voorstellen

Bericht door GeorgeF »

Welkom Dick.

Hoe meer ziel hoe meer vreugd.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Even voorstellen

Bericht door MajorB »

remoss schreef:Welkom op fXf Dick.

.... Ik heb echter ook hele goede ervaringen met ThinkTank en dan specifiek de Retrospective serie, erg handige tassen!
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten, de Retrospective 6 is ideaal.
.
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”