Even voorstellen

Wie ben je?
Gebruikersavatar

Topic Starter
Fotohobby
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 sep 2016, 14:57
Voornaam: Dick

Even voorstellen

Bericht door Fotohobby »

Zoals dat wordt gevraagd stel ik mij als nieuw lid voor. Ik heet dick maar die naam kon ik niet meer gebruiken.
Ik fotografeer al vele jaren, met een exacta begonnen, toen asahi pentax, daarna olympus. Toen kwam het digitale tijdperk startte met een olympus, daarna weer een olympus, daarna overgestapt naar een nikon d300 inmiddels, na de fujifilm xt1 een paar jaar te hebben gebruikt, de xt2 twee weken in huis. Ik gebruik nu beide camera de nikon (voor macro en tele) de fujifilm als makkelijke reiscamera met een 18-135mm en een 10-24mm objectief. Reden: het is mij nog te duur om helemaal over te gaan naar fujifilm. Want dat is wel zeker, de xt2 fotografeert vele malen beter.
Ik word lid van het forum om adviezen te krijgen en hopelijk kan ik soms ook weer een ander helpen.

Mijn eerste vraag gaat over de aanschaf van een stevige fototas en ik zag de LC-X van fuji.
Een mooie tas maar de vraag is, is hij praktisch. ( ik las onder fototas in dit forum dat cornerstone die tas ook heeft gekocht). Ik leg mijn camera bijvoorbeeld graag op de kop in de tas ondersteunt door de afscheidingen van de 3 vakjes.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3070
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Patrick »

Welkom Dick!

Ik ga helemaal voor Billingham tassen. Ik heb er inmiddels 2 in gebruik (en een derde die nu ik vrijwel nooit meer met Nikon loop echt veeeel te groot is). Welke ik pak hangt af van wat ik mee wil nemen. Favoriet blijft mij Billingham Hadley small. Niet goedkoop (tweedehands?), maar ze gaan heel wat camera's mee!

Wat zijn je eerste ervaringen met de T2? Ze zijn nog niet heel dik gezaaid hier (ik heb er een!).