Mijn 365 project

Foto's die nergens anders onder vallen
Plaats reactie

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Foto van vanochtend, zondag 2 april 2023, Alphen aan den Rijn (nu schijnt de zon hier, maar tijdens het schieten stond ik te kleumen, maar ja hobby he...) prettige zondag allen. Foto enigszins gecropt en zwart tinten opgehoogd.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Frits
Berichten: 180
Lid geworden op: do 02 jul 2015, 14:57
Voornaam: Frits
Locatie: Hoogeveen
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 23 times
Gender:

Re: Mijn 365 project

Bericht door Frits »

Wat een geweldig leuk en ook moeilijk project Henk.
Straatfotografie is niet mijn ding, maar daarom verrassen sommige foto's mij wel.
Nog even over de foto van 1 april.
In eerste instantie dacht ik aan een 1 april grap foto, toen ik die onscherpe vrouw in beeld kreeg, maar de verrassing moest nog komen.
Bij verder scrollen komt dan die scherpe eend in beeld en zie je waar de vrouw naar kijkt. Heel knap gezien :duimop:

Succes bij je dagelijkse prikkel.
Fuji F550 EXR.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Frits schreef: ma 03 apr 2023, 07:19 Wat een geweldig leuk en ook moeilijk project Henk.
Straatfotografie is niet mijn ding, maar daarom verrassen sommige foto's mij wel.
Nog even over de foto van 1 april.
In eerste instantie dacht ik aan een 1 april grap foto, toen ik die onscherpe vrouw in beeld kreeg, maar de verrassing moest nog komen.
Bij verder scrollen komt dan die scherpe eend in beeld en zie je waar de vrouw naar kijkt. Heel knap gezien :duimop:

Succes bij je dagelijkse prikkel.
Dank Frits, gewoon leuk om te doen, moeilijk niet zo zeer, voor mezelf af en toe ook verrassend waar ik mee thuis kom; als ik rond loop ben ik wel de hele tijd aan het scannen en soms lukt het en soms ook niet. Het is zoals het is, ' k ben wel op zoek naar een mooie plaat, maar het is niet frusterend als dat niet lukt. Je brengt me overigens wel op het idee om de foto's zo te plaatsen dat ze in één beeld passen, zodat je niet hoeft te scrollen. Kijken of het hieronder is gelukt bij de foto van vandaag, maandag de 3e april.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Maandag 3 april 2023, Alphen aan den Rijn

Afbeelding
Gebruikersavatar

Frits
Berichten: 180
Lid geworden op: do 02 jul 2015, 14:57
Voornaam: Frits
Locatie: Hoogeveen
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 23 times
Gender:

Re: Mijn 365 project

Bericht door Frits »

Die schuine lichte baan in het wat donkere beeld trekt de aandacht. Wat zie ik hier?
Ogenschijnlijk een moderne jonge vrouw, die niet meer om zich heen kijkt, maar de wereld in haar hand heeft geplakt.
Wellicht zie ik het niet goed en blijkt het een transgender te zijn, gelet op de fiets die voor een man is ontworpen.
Niet alleen mijn oude ogen worden slechter. Dingen blijken soms ook anders te zijn dan ik verwacht. :roll:
Fuji F550 EXR.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Frits schreef: di 04 apr 2023, 07:23 Die schuine lichte baan in het wat donkere beeld trekt de aandacht. Wat zie ik hier?
Ogenschijnlijk een moderne jonge vrouw, die niet meer om zich heen kijkt, maar de wereld in haar hand heeft geplakt.
Wellicht zie ik het niet goed en blijkt het een transgender te zijn, gelet op de fiets die voor een man is ontworpen.
Niet alleen mijn oude ogen worden slechter. Dingen blijken soms ook anders te zijn dan ik verwacht. :roll:
Dag Frits,

Klopt, een jongr dame op een herenfiets....ervan uitgaande dat dat haar fiets is.....de schaduwen trokken me aan in deze opname, wel aan de schijfjes getrokken en bovendien foto gecropt; diverse uitsnedes gemaakt, maar deze is het na wat wikken en wegen geworden

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Vandaag op stap met een van mijn twee dochters.....Keukenhof...als, ik mocht kiezen niet mijn eerste bestemming, maar mede dankzij het mooie weer een gezellige dag gehad en vrijwel aan het begin onderstaande foto gemaakt (ik zal morgen die honderden foto's verder bekijken en uitwerken en op mijn website een speciale map aanmaken voor de foto's die naar mijn smaak het tonen van de moeite waard zijn (maar blijft subjectief).

Wie kan mij helpen bij het kiezen van de juiste afmetingen voor het plaatsen van foto's op dit forum, zonder te hoeven scrollen om de gehele foto op het scherm te krijgen

Afbeelding
Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 85 times
Been thanked: 72 times

Re: Mijn 365 project

Bericht door HarrieD »

Ik plaats zo af en toe ook een foto op een forum. Sinds het aanmelden een paar op dit forum en verder op nog wat andere forums (of is het fora??) die mijn interesse hebben (auto, motor, fiets) Er zijn er een paar waar die een maximale resolutie van 1024x768 (voor 17 inch monitor) toestaan. Ik maak dan meestal gebruik van: https://postimages.org/
De foto in de Keukenhof vind ik erg leuk. Een foto van een fotograferend "ANWB stelletje" (dezelfde jas voor de ledenprijs). De reflectie in het water zorgt voor een "dubbelstelletje".
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

HarrieD schreef: di 04 apr 2023, 21:18 Ik plaats zo af en toe ook een foto op een forum. Sinds het aanmelden een paar op dit forum en verder op nog wat andere forums (of is het fora??) die mijn interesse hebben (auto, motor, fiets) Er zijn er een paar waar die een maximale resolutie van 1024x768 (voor 17 inch monitor) toestaan. Ik maak dan meestal gebruik van: https://postimages.org/
De foto in de Keukenhof vind ik erg leuk. Een foto van een fotograferend "ANWB stelletje" (dezelfde jas voor de ledenprijs). De reflectie in het water zorgt voor een "dubbelstelletje".
Dank HarrieD, wat betreft het plaatsen van foto's hier doe, ik het via de aangegeven knop hierboven, maar 'k ben nog even aan het stoeien. Zie nu net dat ik het formaat zelfs kan aangeven....Wat betreft de foto ik viel ook voor de kleurencombinatie. Dank voor je reactie
Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 85 times
Been thanked: 72 times

Re: Mijn 365 project

Bericht door HarrieD »

Ik heb op de laptop ook IrfanView staan. Gratis fotoviewer met ook nog wat bewerkingsmogelijkheden. Makkelijk en snel programma en ook heel gemakkelijk om het formaat van een foto aan te passen voor b.v. publicatie op een site. Ik kies dan vaak "halveren" en dan pikken de meeste sites het wel.
IrfanView gebruik ik al vanaf het begin van mijn computertijdperk (floppydrives, kleine harde schijven en inbelmodems)Net als Total Commander (vroeger Norton Commander) als bestandsbeheerder. De Windows verkenner vind ik nog steeds een omslachtig en onhandig programma.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Vandaag, woensdag 4 april 2023; de lente zet door , in ieder geval vandaag.

Nog niet de goeie afmeting gevonden, maar moet maar even zo, moet iets anders doen... morgen beter

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”