Iedereen naar Adobe CC gedwongen?

Alles over bewerken van foto's
Gebruikersavatar

Illuminatus
Berichten: 230
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 00:20
Voornaam: Gerard
Locatie: Barendrecht

Re: Iedereen naar Adobe CC gedwongen?

Bericht door Illuminatus »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Gelukkig maar. Overigens als je CC kiest en je zegt op zeker moment je abonnement op, dan kun je het gewoon blijven gebruiken. Je krijgt alleen geen nieuwe features meer en je mist de mobiele functies.
Wat ik nog niet duidelijk heb, is of er na stoppen met CC een mogelijkheid bestaat om vandaar weer te upgraden naar een standalone versie.
It’s the Moron behind the camera that makes the picture, so don’t blame my gear.
Gebruikersavatar

Topic Starter
jhh
fXf sponsor
Berichten: 736
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
Locatie: Heel
Been thanked: 1 time

Re: Iedereen naar Adobe CC gedwongen?

Bericht door jhh »

Als je het CC abonnement opzegt, kun je via de module "bewerken" geen nieuwe acties meer doen!
Dat is ook mijn grootste argument tegen een abonnement, omdat ik het programma wil kunnen blijven gebruiken en eigen baas wil blijven.

plincky
Ex-fXf
Berichten: 84
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 13:22

Re: Iedereen naar Adobe CC gedwongen?

Bericht door plincky »

Er zijn toch genoeg alternatieven? Snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over Adobe.
Als je het niet wilt gebruiken dan neem je een ander programma.
Gebruikersavatar

Topic Starter
jhh
fXf sponsor
Berichten: 736
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
Locatie: Heel
Been thanked: 1 time

Re: Iedereen naar Adobe CC gedwongen?

Bericht door jhh »

Als je 22.000 foto's via deze programma's hebt bewerkt, praat je misschien anders.
Al je bewerkingen van RAW bestanden zijn dan foetsie... Fujifoetsie
Gebruikersavatar

Pim
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 21:20
Has thanked: 22 times
Been thanked: 43 times

Re: Iedereen naar Adobe CC gedwongen?

Bericht door Pim »

Het moment om over te stappen naar analoog.
De straat terug aan de straatfotografie.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3075
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 157 times
Gender:
Contacteer:

Re: Iedereen naar Adobe CC gedwongen?

Bericht door Patrick »

Precies. Alle bestanden uitprinten! :angel:
Laatst gewijzigd door Gast op wo 25 nov 2015, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

throttlemeister
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 22:42

Re: Iedereen naar Adobe CC gedwongen?

Bericht door throttlemeister »

jhh schreef:Als je 22.000 foto's via deze programma's hebt bewerkt, praat je misschien anders.
Al je bewerkingen van RAW bestanden zijn dan foetsie... Fujifoetsie
Nee hoor. Je kunt alleen geen *nieuwe* bewerkingen maken (in de develop module) Alles wat je hebt gedaan blijft en je kunt gewoon exporten dan wel openen in een ander programma incl je LR bewerkingen.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 | XF23mm F1.4 | XF35mm F1.4 | Helios 44M-6 58mm F2
www.sport-touring.eu
Gebruikersavatar

Topic Starter
jhh
fXf sponsor
Berichten: 736
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
Locatie: Heel
Been thanked: 1 time

Re: Iedereen naar Adobe CC gedwongen?

Bericht door jhh »

@ Pim; Komen we daar niet al vandaan? :mrgreen:

@ Patrick; Of als je het houdbaarder wil hebben: in steen uitbeitelen.... ;)

@ Throttlemeister; Je hebt gelijk, de bestaande bewerkingen blijven. Maar kunt er, behalve met een ander programma, helemaal niets meer aan veranderen. Daarom voor mij liever geen CC.

@ Andre; Ik geloof dat ik waarschijnlijk eenzelfde soort argwaan heb tegen het monopolie van Adobe.

Bedankt voor de inbreng, waardoor ik toch nog de toegang tot de update versie heb gevonden. En voor iedereen veel fotoplezier!

plincky
Ex-fXf
Berichten: 84
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 13:22

Re: Iedereen naar Adobe CC gedwongen?

Bericht door plincky »

jhh schreef:Als je 22.000 foto's via deze programma's hebt bewerkt, praat je misschien anders.
Al je bewerkingen van RAW bestanden zijn dan foetsie... Fujifoetsie
Ik heb alleen de afgelopen 2 jaar al wel meer dan 60.000 foto's bewerkt met PS.
Gewoon opslaan als Jpeg en de Raw bij belangrijke foto's gewoon bewaren zonder bewerking.
Waarom zou je eindeloos de bewerking willen opslaan? De keer dat ik foto's opnieuw bewerkte doe ik het liever helemaal opnieuw. Maar eerlijk..... hoeveel foto's ga je nog verder bewerken na 1 jaar?

Fred Bervoets
Ex-fXf
Berichten: 41
Lid geworden op: do 26 nov 2015, 13:03

Re: Iedereen naar Adobe CC gedwongen?

Bericht door Fred Bervoets »

Had eerst LR 4 en LR 5 samen PS Elements 11 Dit jaar overgestapt op CC en ben er heel tevreden mee. Voor een € 150,00 per jaar altijd de laatste toevoegingen/updates. Als er een nieuwe versie van LR uitkwam (jaarlijks?) moest die toch ook gekocht worden dus qua kosten maakt het niet heel veel uit, daarbij krijg je dan de mobile LR erbij. Het vervelende vind ik dat je voor het betalen nog steeds geen gebruik kunt maken van bijvoorbeeld IDEAL het moest en het zou met een creditkaart. Een tikkeltje arrogant Amerikaans gedrag imho. Zo'n kaart is echter ook niet gratis en die kosten dien je dus op te tellen bij de abonnementsprijs. (Gelukkig heeft mijn vrouw er een :) )
XPro1 - XPro2 - XE1 - 14 2.8 - 23 1.4 - 35 1.4 - 56 1.2 - 50-140 2.8 - 18-55 2.8-4
FredBervoets.nl
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Iedereen naar Adobe CC gedwongen?

Bericht door Michele »

Ik zit al sinds CC geintroduceerd werd op een abonnementsvorm voor de complete suite, maar ik heb behalve LR en PS ook indesign, acrobat en illustrator nodig voor mijn werk, dus dan is de keuze niet moeilijk. 5 tientjes per maand ex-btw voor alles wat je van adobe wilt gebruiken en dat nog onbeperkt ook.
Choose life, drive Maserati!
Plaats reactie

Terug naar “Beeldbewerking”