Wat doe ik verkeerd

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
andrejanssen
fXf sponsor
Berichten: 176
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:46
Voornaam: Andre
Locatie: Amersfoort
Gender:
Contacteer:

Wat doe ik verkeerd

Bericht door andrejanssen »

Gisterenavond in barneveld het ballonfiesta vastgelegd. Gewoon vanaf het parkeerterrein voor de startplaats. (Ik ga altijd een avond op het terrein staan, en een avond vanaf een afstand). Bij de eerste foto's die ik maakte leken ze erg donker op het scherm / door de zoeker. Dus de belichtingscorrectie op +1 gezet, wat er een stuk beter uitzag. De hele avond hier eigenlijk op laten staan, maar nu lijken de resultaten op mijn scherm toch wat overbelicht, flets, niet lekker vol van kleur, ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet noemen, maar omdat een foto meer zegt dan een woord, zie hieronder een voorbeeld. Wat doe ik fout. Ik ben gewoon een hobby fotograaf, die best redelijk wat weet van sluitertijd, diafragma e.d. maar daar houd het ook wel een beetje bij op. Kan het met de belichtings methode te maken hebben ??? Moet ik die met dit soort foto's op spot zetten ??? of iemand anders tips. Foto komt zo uit de camera. Alleen het formaat aangepast.

Afbeelding
Fuji X-T1 : 18-55 : 55-200 : 27 : 35 : 56 : FLITSER
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3075
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 157 times
Gender:
Contacteer:

Re: Wat doe ik verkeerd

Bericht door Patrick »

Deze is toch prima belicht? :shock:

Gewoon op standaard laten als je twijfelt. Je jan best veel ophalen bij deze bestanden; er zit er veel reserve in!

Heb je trouwens al stof op je sensor? Rechtsonder zit een grote vlek!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter