Wel of geen grip voor de X-T1

Gebruikersavatar

Topic Starter
mqaa
Berichten: 367
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:47
Locatie: Tilburg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Contacteer:

Wel of geen grip voor de X-T1

Bericht door mqaa »

Kan de verticale grip met extra batterij overnemen van iemand. Maar vraag me af of dat zin heeft. Gebruik de 14, 23 en 56 het meest. En op vakantie de 18-55 en 55-200. Denken jullie dat het iets toevoegt bij het gebruik van de primes? Heb redelijk grote handen maar vind een ligt systeem ook wel belangrijk. Een luxe keuze dus.
Marc
Gebruikersavatar

Cornerstone
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:45

Re: Wel of geen grip voor de X-T1

Bericht door Cornerstone »

Ik ben een hoer wat betreft grips. Voor mij geen camera zonder al was het maar om de looks.
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3860
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 43 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Wel of geen grip voor de X-T1

Bericht door remoss »

Zelf heb ik in het begin ook getwijfeld want de grip is in verhouding met de body best aan de grote kant, maar toch gekocht. En ik heb er zeker gene spijt van, ook niet als ik bijv de 23 mm op de X-T1 schroef. Terwijl gewicht voor mij uitermate belangrijk is, houdt de X-T1 met grip zoveel beter vast. Zeker als je wat grotere handen hebt.

Ik haal de grip er alleen af als ik op statief werk, dan gaat de L-plate eronder. Daar is er trouwens ook een type van voor gebruik met grip maar dat werd me dan weer wel te lomp (en duur). Onlangs heb ik wel wat geschoten zinder grip maar mèt L-plate, maar doe mij toch maar met grip.

Dus als je er voor een leuke prijs aan kunt komen, ik zeg doen. Als he je echt niet zou bevallen kun je het ook zo weer verkopen natuurlijk!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3075
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 157 times
Gender:
Contacteer:

Re: Wel of geen grip voor de X-T1

Bericht door Patrick »

ik schroef hem er regelmatig onder, maar lang niet zo vaak als vroeger met de D700. Daar zat mijn grip bijna standaard onder.

Ik heb ook een grip zonder batterij erin. Die heb ik er altijd onder als ik de grote grip er niet op heb.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

jack the slipper
Berichten: 329
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Wel of geen grip voor de X-T1

Bericht door jack the slipper »

Ik heb een el cheapo zonder fancy dingen en die gaat er niet af! €24.....
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Wel of geen grip voor de X-T1

Bericht door André »

Als je nooit verticaal schiet heeft het weinig meerwaarde.
Doe je dat wel houdt het beter vast. Je kunt sneller en makkelijker je scherpstelpunt selecteren etc.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Wel of geen grip voor de X-T1

Bericht door arnold_w »

Ook horizontaal heeft het voor mij meerwaarde, zeker als je wat grotere handen hebt.
Toen ik nog met de 18-55 en 55-200 werkte gebruikte ik de grip ook al en als landschapsfotograaf gebruik ik maar zelden de portait stand.
Het geheel heeft gewoon net wat meer body en gewicht en dat bevordert ook de stabiliteit, bovendien heb je een extra accu tot je beschikking, zodat je op belangrijke momenten niet hoeft te wisselen, de camera schakelt vanzelf over van de accu in de grip naar de accu in de camera. Als dat gebeurt wissel ik op een geschikt moment de accu van de grip, zodat de camera accu altijd bijna vol is.

Nu ik met de 16-55 en 50-140 werk is de grip al helemaal niet meer weg te denken, maar dat is bij Marc momenteel niet aan de orde.
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

Topic Starter
mqaa
Berichten: 367
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:47
Locatie: Tilburg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Contacteer:

Re: Wel of geen grip voor de X-T1

Bericht door mqaa »

Nog niet maar ben wel aan het denken om de primes in te ruilen voor de 16-55. Denk dat ik het maar moet doen al ik zo der reacties lees.
Marc
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Wel of geen grip voor de X-T1

Bericht door Michele »

ik heb een iShoot L bracket voor een betere handligging:
Afbeelding
en ook de originele batterypack met verticale grip. Maar die laatste gebruik ik in praktijk zeer weinig omdat de handligging van de camera er naar mijn mening niet beter van wordt. Kost gelukkig ook maar 175 euro dus lig er niet wakker van, maar sluit niet uit dat ie te koop komt.
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3860
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 43 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Wel of geen grip voor de X-T1

Bericht door remoss »

Ik heb zo'n i-shoot voor mijn X-E1 gehad, prima spul!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “X-T1”