Amsterdam, donderdag 10 augustus jl.... ik heb nog een aantal foto's erbij geplaatst, deel 2 zeg maar, vanaf foto 7

In en op de straat
Gebruikersavatar

HenkV
fXf sponsor
Berichten: 608
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 12:12
Voornaam: Henk
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 8 times
Gender:
Contacteer:

Re: Amsterdam, donderdag 10 augustus jl.... ik heb nog een aantal foto's erbij geplaatst, deel 2 zeg maar, vanaf foto 7

Bericht door HenkV »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dank heren , soms moet je een beetje geluk hebben als je rondloopt en ook nog de tijd hebben om een beeld, situatie, voorval dat je waarneemt te kunnen pakken. Ik neem jullie (m.n. Patrick) tips ter harte, maar soms, ik heb het al eens eerder gemeld, geloof ik, is de uitvoering ook een kwestie van smaak; neemt niet weg dat ik bij het bewerken (Capture One) een en ander mee zal nemen.

Overigens ik volg nogal al wat fotografen op het net (websites en/of YouTube filmpjes) en vaak lees ik en valt mij op dat ze het vrijwel allemaal hebben over dat een foto een story/verhaal moet vertellen. Kijkend naar mijn eigen manier van fotograferen lukt dat lang niet altijd, ik probeer daar wel meer dan vroeger op te letten en juist in de serie hierboven zie je dat hier en daar terug, vind ik zelf, maar ook hierover kun je van mening verschillen. Maar bovenal, voor mij in ieder geval, is gewoon lekker bezig zijn en meestal betekent dat zonder plan eropuit trekken en maar zien wat de dag brengt. Ook hierover lees je verschillende dingen, dat wil zeggen dat de ene fotograaf vindt dat je voor jezelf een plan moet trekken en je daar vervolgens consequent aan moet vasthouden, de ander opteert meer werken vanuit de losse pols, zeg ik nu maar even. Lekker wandelen en bij het schieten ook niet altijd maar bepaalde regels in gedachten te houden, die binnen de fotografie gehanteerd worden, zoals bijvoorbeeld de derde regel of meer van dat soort.
Enfin, zo maar even wat gedachtenspinsels, op deze donderdagochtend, koffie net aangereikt door mijn lieve Conny, met een bitterkoekje nog wel (of daar nu weer een diepere achtergrond aan vast zit....?)
Met vriendelijke groet,
Henk Vos
Website: https://henkvos.smugmug.com

X-T5 + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR
Gebruikersavatar

Topic Starter
Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3071
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Amsterdam, donderdag 10 augustus jl.... ik heb nog een aantal foto's erbij geplaatst, deel 2 zeg maar, vanaf foto 7

Bericht door Patrick »

Straatfotografie is een soort vissen voor mij. Je kan de vangst wel beïnvloeden door keuzen te maken maar niet bepalen. En een plan, een thema bijvoorbeeld, kan een leuke kapstok zijn om mee te werken. Kan je een focus geven. Maar als je wat leuks ziet, dan maak je toch een foto? Ook als het niet in je thema valt!

Het zoeken naar verhaaltjes is je zeker gelukt Henk!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Gemmaj
Berichten: 198
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 18:45
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Amsterdam, donderdag 10 augustus jl.... ik heb nog een aantal foto's erbij geplaatst, deel 2 zeg maar, vanaf foto 7

Bericht door Gemmaj »

Hele mooie serie, waarin het drukke leven in de stad duidelijk naar voren komt. Dat mierenhoop gevoel, zo blij dat ik hier rustig op het platteland woon. Vind de foto met Majoor Bosshardt erg gaaf.
Plaats reactie

Terug naar “Straatfotografie”