Accu's origineel of ander merk

Gebruikersavatar

Topic Starter
Jimmy
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 08 apr 2015, 12:30

Accu's origineel of ander merk

Bericht door Jimmy »

Ik heb voor mijn Nikon kamera's altijd originele Nikon Accu's er bij gekocht.
Bij mijn laatste body (D800) heb ik niet eens een originele battery grip meer gekocht maar één van DSTE, die hadden een mooie deal met de Accu.
Achteraf ben ik blij dat ik niet zover geld heb uitgegeven voor de Nikon versie want ik heb toch liever mijn kamera lekker klein en lichtgewicht zonder battery pack.
En nu extra accu's voor mijn Fuji X-Pro1, wederom de originele Fuji of ander merk. Ik zag dat DSTE helaas niet meer aan sommige delen aan Europa levert, hebben jullie bepaalde speciale aanbeveling voor een alternatief merk? Ik zag deze bijvoorbeeld op eBay: http://www.ebay.com/itm/261802285676?ru ... 26_rdc%3D1

Cees
fXf sponsor
Berichten: 541
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 08:24
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Accu's origineel of ander merk

Bericht door Cees »

Groet, Cees
Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Accu's origineel of ander merk

Bericht door Ed Post »

Ik heb ook een stel DSTE accu's voor mijn Nikons, voor de Fuji origineel.
Die DSTE accu's doen het prima, o ja, allemaal gekocht via eBay.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3075
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 157 times
Gender:
Contacteer:

Re: Accu's origineel of ander merk

Bericht door Patrick »

Ik heb ooit een drietal Jupio's aangeschaft in een aanbieding. Ze doen het prima. Ik merk ook geen verschil in tijd dat ze leeg zijn.

Dat ze snel van "vol" naar "leeg" gaan, dat heb ik bij alle accu's hetzelfde volgens mij...
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3857
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Accu's origineel of ander merk

Bericht door remoss »

Dat hebben mijn originele in de X-T1 idd ook.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Frank
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 00:05
Locatie: Panningen

Re: Accu's origineel of ander merk

Bericht door Frank »

Ik heb met Nikon altijd Jupio gebruikt en met Fuji weer. Kan niet zeggen dat ze het slechter doen ben best wel tevreden.
"Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben".
Gebruikersavatar

marcel blom
Berichten: 108
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:35
Locatie: Spijkenisse

Re: Accu's origineel of ander merk

Bericht door marcel blom »

Hier een Hahnel HL-F126 in de grib als extra en dat gaat tot nu toe prima !
Gebruikersavatar

Illuminatus
Berichten: 230
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 00:20
Voornaam: Gerard
Locatie: Barendrecht

Re: Accu's origineel of ander merk

Bericht door Illuminatus »

Bij Litium-ion accu’s zijn de constructie, waaronder het elektronisch circuit, uitermate belangrijk voor de veiligheid. Dat geldt trouwens ook voor de oplader.
Je hebt zelfs Lithium-ion batterijen zonder elektronisch circuit, maar dan moet je heel goed weten wat je doet met opladen.
Eerlijk gezegd heb ik nooit goed begrepen waarom mensen vaak duizenden euro’s uitgeven aan een camera met objectieven en dan een paar tientjes gaan besparen op een extra accu.
Ik heb gewoon bij de X-T1 voor 4 tientjes een extra originele accu mee aangeschaft en dat slaapt heel lekker hoor.
It’s the Moron behind the camera that makes the picture, so don’t blame my gear.
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 17
Lid geworden op: za 04 apr 2015, 10:43
Locatie: Joure

Re: Accu's origineel of ander merk

Bericht door Wim »

Goede vraag, welke accu.
Ik twijfel nog of het de Jupio, een originele [uit China gemaakt door/bij Panasonic] of een andere zal worden.
Bij mijn Nikon een goedkopere accu met type EN-EL3E gekocht maar die beviel slecht, was veel sneller leeg dan originele. Dus daarna een 2e originele accu gekocht die wel betrouwbaar bleek.
Vraag aan Arnold: ik begrijp dat u ook in IJsland fotografeert, o.a. in maart van dit jaar.
Hoeveel foto's maakt u daar gemiddeld met 1 accu [van welk merk] in de X-T 1 ?
Ik snap dat de weersomstandigheden [temperatuur] en camera-instellingen [b.v. alleen EVF met oogsensor of LCD scherm] ook van belang zijn.
Ik hoop dat er nog meer reacties volgen, want de meesten zullen vast wel meer dan 1 accu voor hun X-T 1 hebben.
Met vriendelijke groet,
Wim
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Accu's origineel of ander merk

Bericht door arnold_w »

Als je meer dan 1 extra accu nodig hebt, dan wordt 45,- per stuk best een (onnodig) dure uitgave, zeker als je voor een kwart van de prijs prima alternatieven kunt krijgen. Ik heb 8 extra accu's gekocht omdat ik op IJsland vaak in situaties kom waarbij ik 2 dagen zonder oplaadmogelijkheden zit en doorgaans 12 tot 16 uur op een dag fotografeer. In de zomerperiode vanwege de middernacht zon (24 uur licht) en in de winter vanwege de nachtelijke aurora's.

Daarnaast neemt in de winter door de lage temperaturen de capaciteit van de accu's met ca 50% af en kom ik doorgaans niet verder dan 100 tot 150 shots, ongeacht origineel of 3rd party accu.
Ook lange sluitertijd opnamen verbruiken veel stroom, dus de accu's vliegen er doorheen.

Ik heb mijn accu's en een paar extra laders besteld bij Amazon.de
Stuk goedkoper dan hier en je kunt er ook prima gebruikers ervaringen lezen.
Ik heb deze gekocht en bevallen me prima.

http://www.amazon.de/Bundlestar-Fujifil ... ds=np-w126

http://www.amazon.de/Ex-Pro®-NP-W126-Li ... ds=np-w126

En deze handige dubbele lader
http://www.amazon.de/Ex-Pro®-NP-W126-NP ... GSS71731M5

En de lader voor in de auto
http://www.amazon.de/Bundlestar®-Baxxta ... GSS71731M5
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Plaats reactie

Terug naar “3e partij Accessoires”