X-E2 of toch de X-E2S

Gebruikersavatar

Topic Starter
KvdS
Berichten: 227
Lid geworden op: za 14 nov 2015, 06:51
Voornaam: Kees

X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door KvdS »

Oke de nieuwe X-E2S (zal) (is) beter (zijn) dan zijn voorganger.
Maar doe je je zelf tekort om nu nog een mooie tweede hands X-E2 te gaan kopen?

En dan natuurlijk de vraag waarin doe je je zelf dan te kort?

Conclusion: is the new X-E2s really necessary?

Knowing Fujifilm’s history when it comes to substantial firmware upgrades, it is difficult to understand why they released a new X-E2s when the X-E2 will be essentially the same with the new firmware 4.0. The X-E series was born initially to offer a less expensive rangefinder alternative to the X-Pro1. The success of the X-T1 and X-T10 probably encouraged Fujifilm to change its plan with regards to the X-E line-up but we can’t help but think that this X-E2s is somewhat redundant. The improvements made to the front grip and the EVF hardly justify the creation of a new model. Perhaps the camera was announced to gather new customers that are not interested in dealing with firmware updates and want to buy something that is new and ready to use with the latest features. But of all the new products announced today, it does feel like the only one that doesn’t bring anything new to the series.
Conclusion

There really aren’t many differences between the X-E2v4 and the new X-E2S. If you already own an X-E2, don’t sell it to get a X-E2S! Just apply the upgrade and be happy with your new camera. Don’t look any further.
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door johant »

Is het niet zo dat verdere firmware updates alleen voor de E2S beschikbaar gaan komen, omdat dit nu het meest recente model is?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door Patrick »

Dat hebben ze bij Fujifilm nooit gedaan. Nu vast ook niet.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Jurgen0411
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 08:24
Voornaam: Jurgen

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door Jurgen0411 »

door de firmware updates is de x-e2 ook echt top geworden!
ik zou tevreden zijn met een x-e2

heb zelf 2 maanden geleden een x-e1 gekocht nieuw.. en ben er super blij mee!
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door arnold_w »

In de aangehaalde quotes staat volgens mij het antwoord al ;-)
De X-E2 verschilt nauwelijks nog t.o.v. de X-T1 (m.u.v. de EFV en klapscherm), maar verder werkt 'ie bijna net zo vlot.
De vernieuwde interface vind ik zelfs prettiger dan de X-T1.

Ik verwacht niet dat de E2s nu zoveel meer toevoegt en begrijp eigenlijk de positionering van deze camera niet zo.
Tegelijkertijd met de lancering van de E2s nieuwe fw uitbrengen voor de E2, die daarmee nagenoeg identiek wordt,, dat maakt de nieuwe camera m.i. overbodig.

Ik zou dus gewoon een leuke deal zien te vinden in een X-E2, heb je een hele mooie camera aan.
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door GeorgeF »

Ik heb zelf een X-E2 vind het een geweldige camera.
De eerlijkheid gebied mij op te merken dat tot op heden de firmware heel mooi is bijgewerkt.
Maar wat gaat er gebeuren met de volgende firmware updates?
Als er voor de X-E2s een update komt, nemen ze dan de X-E2 ook mee of wordt die uitgerangeerd?
Deze vragen zullen denk hier niet beantwoord kunnen worden, de tijd zal het uitwijzen.
Maar voor bijna de helft van het geld van een X-E2s kan je een X-E2 kopen.
Voor het geld dat je over houd koop je een leuk stukje glas.
Ik heb onlangs 2 body's van de X-E2 gekocht de een voor 275 euro en de ander voor 375 euro (maar op de laatste zat nog 21 maanden garantie).
Ik denk dat je je portemonnée niet te kort moet doen.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Jurgen0411
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 08:24
Voornaam: Jurgen

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door Jurgen0411 »

Fuji is heel coulant met zijn firmware updates hoor.. ze zijn niet zo als de andere merken dat je een nieuwe camera moet kopen om de nieuwste features te kunnen gebruiken.

x-e2s zou ik skippen!!
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: RE: Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door johant »

Niet met alle camera's; de X100S is blijkbaar het lelijke eendje van de familie.

Maar de X-E1 kreeg inderdaad nog een update toen de X-E2 al op de markt was.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Laatst gewijzigd door FujiXForum op di 03 mei 2016, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige QUOTE verwijdert!!
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door Patrick »

Zelfs al zou de E2 geen updates meer krijgen, dan nog is het een uitstekend apparaat!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Maurice
Berichten: 22
Lid geworden op: di 23 jun 2015, 15:30

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door Maurice »

Hoeft het niet ingewikkelder te maken dan het is, met de laatste firmware update is er GEEN verschil tussen de camera's - afgezien van de tekst op enkele knoppen en het rubber op de grip.

Die labels zijn namelijk veranderd of verwijderd omdat die knoppen nu juist naar eigen keus instelbaar geworden zijn, op de X-E2. Het is dus eigenlijk de X-E2S die ze wat meer in lijn hebben getrokken met de functionaliteit van de X-E2 z'n firmware updates, in plaats van andersom. Want als je allemaal dingen gaat veranderen is het wel zo handig als nieuwe kopers daar meteen wijs uit kunnen maken (niet wetende hoe het eerst was).

Verder zal het hebben van die S misschien een beter gevoel geven voor jezelf, en werkt het als bewijs dat hij nog relatief nieuw is mocht je hem willen verkopen.
Met de S weet je zeker dat je een exemplaar hebt uit een volledig verfijnd productieproces, aangezien ze de camera in feite al veer langer maken. =)

Wat betreft firmware updates, daar zou ik geen verschil verwachten. Ze hebben er simpelweg alles uitgehaald wat er in zit wat betreft de functionaliteit, dus dat zie je toch niet meer.
Net als de X100S/T bijvoorbeeld, die S was ook een verfijning van de X100, en verder zijn er geen updates meer geweest behalve bugfixes en de verschillen in hardware.

Maar als er een nieuwe lens uitkomt dan zullen ze echt niet zeggen de S krijgt daar support voor maar de E2 niet.
Voor iedere lens met X-mount mag je verwachten dat het gewoon werkt op iedere camera met X-mount. Het is immers een systeemcamera, geen mobieltje!
Kijk hier maar: http://www.fujifilm.com/support/digital ... table.html en let op de 'Supports focus limiter function for XF100-400mmF4.5-5.6 R LM OIS WR.'
Plaats reactie

Terug naar “X-E2”