Instellen van bracketing waarde

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ijsvogel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 15 jan 2016, 10:56
Voornaam: Martin

Instellen van bracketing waarde

Bericht door Ijsvogel »

Beste forumleden,

Wie, o wie, kan me vertellen hoe ik de bracketwaarden zelf kan instellen. Graag zou ik HDR foto's maken, en dan is een belichtingsverschil van 1/3 stop wel wat aan de magere kant. Minimaal 1 hele stop onder en overbelichting is dan niet zo'n vreemde waarde... Ik heb de X-T10 pas gekocht, en dacht het nu te snappen, maar deze instelling kan ik nergens vinden......

Vast bedankt,

Martin.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ijsvogel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 15 jan 2016, 10:56
Voornaam: Martin

Re: Instellen van bracketing waarde

Bericht door Ijsvogel »

Hoeft niet meer! Een half uur nadat ik mijn vraag had gesteld, kreeg ik door dat de 3 genoemde waarden niet vast stonden, maar gekozen kunnen worden als stapgrootte van de bracket...
Wel jammer dat het niet ruimer instelbaar is.
N.B. kreeg zojuist via mijn Iphone de aansporing om de verbeterde versie van de Remot App op te halen.
Ik weet niet wat ze er mee hebben gedaan, maar het werkt veel soepeler, het verbinden van Iphone en camera gaat nu in een keer, en is geen trial & error gedoe meer...
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Instellen van bracketing waarde

Bericht door remoss »

Mooi dat je het al gevonden hebt Martin. Het is idd niet zo uitgebreid helaas, misschien komt dat nog met een latere firmware update!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

KeesDeBruin
Berichten: 63
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 10:02

Re: Instellen van bracketing waarde

Bericht door KeesDeBruin »

Afhankelijk van de situatie schiet ik 2 series waarbij ik bij veel licht begin met een -2EV compensatie (-3, -2 en -1EV beelden) en dan ook nog een serie met +1EV compensatie (0, 1, 2EV). Bij weinig licht begin ik met -1EV of geen compensatie en ga dan naar +2 of +3EV compensatie voor de tweede serie. Je hebt dan 6 foto's in plaats van 3 voor de HDR software.
Fujifilm X-T1 met wat lenzen...
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Instellen van bracketing waarde

Bericht door Patrick »

Ik heb onlangs in Gent drie foto's als bracketing geschoten. -1/0/+1, niet heel zinvol. Dat bleek ook want uit het 0 bestand kon ik een veel betere bewerking aanmaken. Ik verbaas me sowieso hoeveel je uit de bestanden kan halen. Zelfs stukken die zwart lijken bevatten nog veel details.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Plaats reactie

Terug naar “X-T10”