Belichtingsindicator

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Zoeker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 13 jun 2016, 09:25
Voornaam: Hans
Been thanked: 1 time

Belichtingsindicator

Bericht door Zoeker »

Het lukt mij niet de belichtingsindicator zoals hieronder en op pagina 54 van de handleiding te zien is op het scherm te krijgen. Wat gaat er fout?

Afbeelding
Gebruikersavatar

Topic Starter
Zoeker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 13 jun 2016, 09:25
Voornaam: Hans
Been thanked: 1 time

Re: Belichtingsindicator

Bericht door Zoeker »

Nog een toevoeging: In de bovenstaande situatie staat de Selectieknop focusstand op S. In mijn scherm is links onder een M te zien. Echter als ik de focusstand wijzig van S naar M dan zie ik linksonder in mijn scherm behalve de M ook MF en heb ik volgens mij ook de gewenste Belichtingsindicator. Echter dat is niet zoals het in de meegestuurde afbeelding staat.
Gebruikersavatar

RiggoleM
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 23 mei 2016, 12:27

Re: Belichtingsindicator

Bericht door RiggoleM »

Het is niet de focusstand maar de belichtingsstand die op 'M' moet staan, en niet op 'A', 'S' of 'P'.
Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF18-55 - XF55-200 - Samyang 12mm f/2.0- XF23 f/1.4 - XF35 f/1.4 - Nissin i40
Gebruikersavatar

Topic Starter
Zoeker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 13 jun 2016, 09:25
Voornaam: Hans
Been thanked: 1 time

Re: Belichtingsindicator

Bericht door Zoeker »

In het scherm zie ik nu onderin 2 regels. De bovenste regel alleen AF-S en de onderste regel: M, dan een icoontje dat ik niet weet wat het betekent, vervolgens ss400, F 3.2 en dan een reeks getallen dat inderdaad de belichtingsindicator zou kunnen zijn, Iso auto 1600 en als laatste de battterij. Als die reeks getallen dan de belichtingsindicator is dan vraag ik mij af wat in de schermafdruk van mijn vorige post die bovenste rij getallen is, waar ze voor dienen en hoe krijg ik die?
Gebruikersavatar

RiggoleM
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 23 mei 2016, 12:27

Re: Belichtingsindicator

Bericht door RiggoleM »

Op pagina 8 & 9 van de handleiding staat haarfijn uitgelegd wat alle info op het scherm betekent.
Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF18-55 - XF55-200 - Samyang 12mm f/2.0- XF23 f/1.4 - XF35 f/1.4 - Nissin i40
Gebruikersavatar

Topic Starter
Zoeker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 13 jun 2016, 09:25
Voornaam: Hans
Been thanked: 1 time

Re: Belichtingsindicator

Bericht door Zoeker »

De afstandsindicator heb ik verward met de belichtingsindicator. De eerste heb ik nu ingesteld via Scherm set-up > Disp. inst. op maat > Af-afstandindicator. Bedankt.
Gebruikersavatar

RiggoleM
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 23 mei 2016, 12:27

Re: Belichtingsindicator

Bericht door RiggoleM »

Ik had uw bovenste vraag niet gezien, daarom de verwarring met het belichtingsvoorbeeld, die enkel in de 'M' stand werkt. Belichtingsvoorbeeld gebruik ik héél vaak als ik met flits en/of statief werk.

Belichtingsindicator staat meestal in het midden '0' als je niet manueel werkt, dan werk je beter met de belichtingscompensatie.

Afstandsindicator is heel handig als je manueel focust, bv. om uw hyperfocale afstand in te stellen.
Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF18-55 - XF55-200 - Samyang 12mm f/2.0- XF23 f/1.4 - XF35 f/1.4 - Nissin i40
Plaats reactie

Terug naar “X-T10”