X-T10 kit in Engeland kopen

Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: X-T10 kit in Engeland kopen

Bericht door Ed Post »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Vind ik flauwekul.
Als je van dit soort webshops gebruik maakt moet je gewoon uitgaan van de normale fabrieksgarantie.
Wanneer je iets in een normale winkel koopt met extra garantie die zij zelf regelen, en die winkel gaat failliet heb je hetzelfde probleem.
Iets te koop aanbieden met verlengde garanties is zeker geen garantie dat je daar nog voordeel van hebt.
En bijvoorbeeld op Marktplaats aanbieden voor een normale prijs verkoopt echt wel.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

Topic Starter
sincere1983
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 21 aug 2016, 11:53
Voornaam: Ralf

Re: X-T10 kit in Engeland kopen

Bericht door sincere1983 »

Zojuist ook even de fujifilm klantenservice gebeld.

Die vertelde mij met een in Engeland aangekochte camera heb je in het 1e jaar gewoon de normale garantie (zoals die Europees geldt). Enige verschil met een in Engeland aangekochte camera is dat deze géén tweede jaar fabrieksgarantie heeft (waar een in NL aangekochte camera dat wél heeft).

Al met al is de vraag dus of je dat 2e jaar voor lief neemt voor de bijna 150 euro die je bespaard.
Gebruikersavatar

RiggoleM
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 23 mei 2016, 12:27

Re: X-T10 kit in Engeland kopen

Bericht door RiggoleM »

Ed Post schreef:Vind ik flauwekul.
Als je van dit soort webshops gebruik maakt moet je gewoon uitgaan van de normale fabrieksgarantie.
Wanneer je iets in een normale winkel koopt met extra garantie die zij zelf regelen, en die winkel gaat failliet heb je hetzelfde probleem.
In België heb je 2 jaar garantie, dus koop ik nieuwe bodies en objectieven liever in een Belgische winkel.
€150 besparen om het risico te lopen dat je na bv. 1 jaar € 650 verliest :roll:
Ed Post schreef:En bijvoorbeeld op Marktplaats aanbieden voor een normale prijs verkoopt echt wel.
Als ik vraag van waar hij komt en ik hoor 'Rhinocamera' en het is nog binnen de wettelijke garantie (2 jaar), haak ik sowieso af!
Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF18-55 - XF55-200 - Samyang 12mm f/2.0- XF23 f/1.4 - XF35 f/1.4 - Nissin i40
Gebruikersavatar

Topic Starter
sincere1983
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 21 aug 2016, 11:53
Voornaam: Ralf

Re: X-T10 kit in Engeland kopen

Bericht door sincere1983 »

Heren,

Allen bedankt voor de hulp. Zojuist bij Calumet een X-T10 + 16-50mm lens kit gekocht! Deze stond op marktplaats en het bleek hier een demomodel te zijn met de volledige 2 jaar garantie tegen een mooie gereduceerde prijs!

Erg blij met mijn aankoop en nu even wachten nog tot hij afgeleverd is (complimenten overigens voor de service van Calumet!).

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: X-T10 kit in Engeland kopen

Bericht door MajorB »

sincere1983 schreef:Zojuist ook even de fujifilm klantenservice gebeld.

Die vertelde mij met een in Engeland aangekochte camera heb je in het 1e jaar gewoon de normale garantie (zoals die Europees geldt). Enige verschil met een in Engeland aangekochte camera is dat deze géén tweede jaar fabrieksgarantie heeft (waar een in NL aangekochte camera dat wél heeft).......
Volgens mij maakt de UK nog steeds deel uit van de EU en geldt dus ook hier de verlengde garantie van twee jaar.
.
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: X-T10 kit in Engeland kopen

Bericht door johant »

Volgens mij niet, want het is een EU richtlijn en geen wet?
Gebruikersavatar

jhh
fXf sponsor
Berichten: 736
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
Locatie: Heel
Been thanked: 1 time

Re: X-T10 kit in Engeland kopen

Bericht door jhh »

Eerder heb ik hier bericht van een moedeloze reparatie, in de garantie, die via Rhinocamera liep.
Toen kon ik niet veel zeggen, omdat ik nog van Rhinocamera afhankelijk was.
Ik had hem niet meer verwacht, maar nu, na ruim zeven maanden, heb ik de X-E2 alsnog terug.
De camera was summier verpakt, zonder enig begeleidend schrijven of afzender en de camera was bij aflevering nat van de condens.
De manier van aflevering getuigt niet direct van zorg voor de apparatuur en de klant.
Na hem afgedroogd te hebben, bleek alles, voor zover ik kan overzien, te werken.

Bij de Rechtsbijstandverzekering is ook verbaasd gereageerd, want zij hadden op hun aanmaning tot nu toe ook niets gehoord.
Plaats reactie

Terug naar “X-T10”