Haventje bij Iso 6400

Mooie plaatsen en steden in beeld
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Haventje bij Iso 6400

Bericht door PeterD »

Dit is een opname van het haventje in mijn dorp tijdens een wandeling.Ik had wel mijn camera bij maar geen statief en bovendien was ik iets te laat.Maar ik vond het er mooi uitzien en heb op goed geluk toch wat foto,s gemaakt. Iso 6400 en een sluitertijd van 1/18 sec en diafragma 2,8 met de 18-55 mm lens.
Op een andere dag nog terug geweest met statief maar het beeld was gewoon niet meer zo mooi.Het blauw was toen nagenoeg uit de lucht omdat het een bewolkte dag was en de verlichting van een aantal huizen was uit en dat maakte vind ik een groot verschil.Ik kreeg voor mijn gevoel geen mooiere opname te zien ondanks lagere iso en statief.Toch blij dat ik deze opname zonder statief heb gemaakt.Iso 6400 gebruik ik zelden dus hier was ik ook nieuwsgierig naar.Ben niet bang om in geval van nood gewoon te gebruiken.De opname is JPEG zo uit de camera.Ik heb er niet aan gepruld , alleen wat verkleind voor plaatsing op het forum.

Afbeelding
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Haventje bij Iso 6400

Bericht door GeorgeF »

Peter ziet er niet slecht uit.
Ik denk dat als je op statief zou werken het plaatje nog scherper zou zijn.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Haventje bij Iso 6400

Bericht door PeterD »

Ja,maar soms zijn er momenten die het fotograferen waard zijn en je geen statief bij hebt.Dit was zo'n moment.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Haventje bij Iso 6400

Bericht door GeorgeF »

Dat begrijp ik Peter.
Maar dit haventje is bij jou in het dorp.
Ik ben nieuwsgierig hoe dit plaatje onder de zelfde omstandigheden met statief gemaakt er uit ziet.
Succes.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Haventje bij Iso 6400

Bericht door remoss »

Prima foto gezien de lichtomstandigheden Peter :duimop:
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Mischa
Berichten: 30
Lid geworden op: di 08 dec 2020, 19:18
Voornaam: Mischa
Bewerk mijn foto's: Nee
Gender:

Re: Haventje bij Iso 6400

Bericht door Mischa »

Mooi wat die camera's op iso6400 kunnen produceren !! Ik verheug me er al op om meer foto's te gaan maken. ;)
PeterD schreef: ma 14 dec 2020, 22:29 Ja,maar soms zijn er momenten die het fotograferen waard zijn en je geen statief bij hebt.Dit was zo'n moment.
Ik weet niet of je normaal gesproken aan nabewerking doet, maar je kunt best wat sluitertijd winnen door deze gewoon vast te zetten en onder te belichten (alles manueel), je hebt zo 2 stops te pakken, waardoor eventuele bewegingsonscherpte weer iets minder kans krijgt. Misschien heb je dat gedaan, maar ik zag niks van settings, vandaar het voorstel. ;)

Evengoed een mooie plaat !!
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Haventje bij Iso 6400

Bericht door PeterD »

Ik dacht dat ik de instellingen bij de omschrijving bij had gezet .Iso 6400 1/18 sec diafragma 2.8 met 18-55 mm lens op 18 mm stand.Nabewerking op de PC doe ik minimaal.Als ik al iets doe is dat beetje bijsnijden, soms contrast wat verhogen.Liever speel ik wat met de mogelijkheden die de camera biedt en dat zijn er best veel.Deze foto is niets mee gedaan, komt zo uit de camera.
Plaats reactie

Terug naar “Plaatsen en steden”