Fujifilm meets Olympus Flash

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Fujifilm meets Olympus Flash

Bericht door Ed Post »

Omdat ik ook een aardige Olympus verzameling heb, waar een aardige flits set bij zit, ben ik eens gaan stoeien met mijn X-T10.
Op de foto de X-T10 met 35mm en de Olympus Bounce Grip 2 en de T32 flitser.
De camera is via de flitsschoen met de Olympus Bounce Grip verbonden.
Helaas werkt dit niet met TTL, maar de T32 heeft een eigen goed werkende sensor.
Als ik het wil kan ik ook via een extra kabeltje de ontspanknop van de Bounce Grip (zit hier aan de achterzijde) gebruiken.
Met AF objectieven is deze configuratie het handigst omdat ik dan met de rechterhand alle cameraknoppen kan bedienen.
Als ik met MF objectieven wil werken is het handiger om de Grip aan de andere kant van de camera te plaatsen, wat heel simpel gaat omdat het bovenste deel draaibaar is.
Dan is de ontspanknop op de grip erg handig en hou ik mijn linker hand vrij om te focussen.
De T32 is een erg krachtige en ook snelle flitser die ook nog kan worden voorzien van een zoom opzetstuk zodat er met een teleobjectief kan worden geflitst.
Al met al best wel een leuk setje om mee te stoeien.

Afbeelding
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fujifilm meets Olympus Flash

Bericht door remoss »

Mooi setje zo Ed! Ben benieuwd naar de resultaten van het stoeiwerk :)
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Fujifilm meets Olympus Flash

Bericht door Michele »

Let je op de ontsteekspanning van die flitser? Die ligt tussen de 7,1 en 11 volt. Liever gebruiken met een beveiligingsflitsvoetje ertussen. Zie: http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Fujifilm meets Olympus Flash

Bericht door Ed Post »

Dat is mij bekend. Deze lage ontstekingsspanning kan de X-T10 makkelijk aaan hoor.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Plaats reactie

Terug naar “Flitsers overige merken”