X-Pro2 of glaswerk?

Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: X-Pro2 of glaswerk?

Bericht door André »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

@Michele

Dat Fuji dit niet zelf in zijn presentatie doet maakt niet uit. Goede vergelijkingen kun je beter zelf maken.
Gelukkig mogen we zelf bepalen waarmee we iets vergelijken. Had Fuji ook beter kunnen doen.
Dan had de Pro 2 er nog beter uit gezien qua specs ook.
Zeker een vergelijk m.b.t. de zoeker is, denk ik, interessant voor de huidige pro1 bezitters.
De meesten die een Pro 2 willen hebben al een pro 1. Je vergelijkt dan de voorganger met de opvolger. Dat is logisch.
Ook zij willen er natuurlijk graag op vooruit gaan.
Vergelijken met de X-T1 kan, maar dan is het allemaal maar marginaal. Beide hebben 8 beelden per seconde en niets meer.
Daardoor boek je geen voordeel aan de andere specs die sneller zijn zoals de 4x snelere processor.
Een volgend nadeel is dat je post production trager wordt door de grotere datastromen. Dus weer updaten van je PC etc.
Daar hoor je zelden iemand over, maar is wel onderdeel van wat je aan extra kosten nog mee mag nemen.

Gelukkig maar dat je het hebt kunnen corrigeren. Dan hebben ze de versterker verbetert als die minder ruis geeft dan bij de X-T1.
Da's knap met kleinere pixels. Tijd voor een firmware update van die in de X-T1 dan.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: X-Pro2 of glaswerk?

Bericht door Michele »

nieuwe versterker (FDA) + andere bedrading van de sensor + nieuwe processor. Daar helpt een firmware update van de X-T1 niet veel aan.
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

henkvr
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 10:49
Locatie: Lemmer (Friesland)
Been thanked: 3 times

Re: X-Pro2 of glaswerk?

Bericht door henkvr »

Zojuist publiceerde DPreview een uitgebreide review van de X-Pro2:
http://www.dpreview.com/reviews/fujifil ... r_nl_194_4
X-T4 • XF10-24mm • XF 1.4/23mm • XF 2/35mm • XF50-140mm • XF 2.8/16-55 • Zeiss Touit 2.8/50M
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: X-Pro2 of glaswerk?

Bericht door André »

Mwa, ik denk dat een update van de ruisonderdrukking best nog wat kan doen.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Annoh
Berichten: 24
Lid geworden op: do 06 okt 2016, 10:05
Voornaam: Anno

Re: X-Pro2 of glaswerk?

Bericht door Annoh »

TS,
In slechts weinig gevallen zal je verschil in beeldkwaliteit zien wanneer je overstapt naar een PRO2.

Ik ken de XT1 onvoldoende. Ik merk dat het verschil bij overstap van EX-2 naar PRO2 groot is wat betreft AF nauwkeurigheid en snelheid, met name bij weinig licht.

Fred Bervoets
Ex-fXf
Berichten: 41
Lid geworden op: do 26 nov 2015, 13:03

Re: X-Pro2 of glaswerk?

Bericht door Fred Bervoets »

Een volgend nadeel is dat je post production trager wordt door de grotere datastromen. Dus weer updaten van je PC etc.
Daar hoor je zelden iemand over, maar is wel onderdeel van wat je aan extra kosten nog mee mag nemen.
Dat moet ik beamen, mijn pc-tje trok het niet meer, dus idd nieuwe pc aangeschaft met ook wat extra TB's opslag. Dat verdubbelde de kosten van de Pro 2 wel, maar al met al is het plezier ver viervoudigd. :)
XPro1 - XPro2 - XE1 - 14 2.8 - 23 1.4 - 35 1.4 - 56 1.2 - 50-140 2.8 - 18-55 2.8-4
FredBervoets.nl
Plaats reactie

Terug naar “X-Pro2”