Terug naar Nikon

Gebruikersavatar

Topic Starter
Kiekfoto
Berichten: 21
Lid geworden op: di 12 jul 2016, 11:14
Voornaam: Rob
Locatie: Epe
Contacteer:

Terug naar Nikon

Bericht door Kiekfoto »

Na veel wikken en wegen heb ik besloten om mijn X-pro 2 met objectieven in te ruilen tegen een Nikon D-810. Op de één of andere manier kan ik niet goed uit de voeten met dit toestel.
Ik ben geen Jpeg fotograaf, en ik ben niet enthousiast over de kwaliteit van de RAW-bestanden tijden moeilijk omstandigheden. Als ik boven de 3200 Iso kom dan word ik niet echt blij.
Ook kan ik niet aan de bediening wennen, maar nogmaals dat zal zeker aan mij liggen.

Ik zal zeker het compacte en het gewicht gaan missen, maar je moet keuzes maken en dat is mijn keuze. Ik heb mij aangemeld bij het forum en daarom dit bericht, ik ga mij van de week
afmelden. Alle Fujinisten veel succes!!
Fuji X-pro2 - 16-55 mm 2.8 - 23 mm 1.4 - 55-140 mm 2.8 Nikon D800 - 85 mm 1.4 G - 24-70 mm G - 70 - 200 G VII -
Beschikking over een studio.
Gebruikersavatar

TomB
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 22:08
Voornaam: Tom
Been thanked: 1 time

Re: Terug naar Nikon

Bericht door TomB »

Dat is jammer. Maar als je al een uitgebreide Nikon/set hebt, is de stap terug niet zo´n groot probleem.
Wat was het vooral met de bediening van de X-pro2 dat je tegenzat? De positie van je oog aan de zijkant of andere dingen?
Beeldkwaliteit is maar waar mee je het vergelijkt, de D810 is natuurlijk wel een van de allerbesten op dit moment wat betreft beeldkwaliteit.
Welke moeilijke omstandigheden vond je tegenvallen dan, ik ben eigenlijk wel behoorlijk te spreken over de RAF-bestanden bij weinig licht. ISO3200 doe ik dan weer niet, tenzij ik jpeg schiet.
X-pro2 | MHG-XPRO2 | XF14/2,8 | XF18/2,0 | XF 23/2,0 | XF27/2,8 | XF35/1,4 | XF18-55/2,8-4 | XF55-200/3,5-4,8 | XF100-400/4,5-5,6
Gebruikersavatar

Skippy
fXf sponsor
Berichten: 221
Lid geworden op: do 14 apr 2016, 21:54
Voornaam: Luc
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times
Contacteer:

Re: Terug naar Nikon

Bericht door Skippy »

Zou je niet ook de D750 overwegen? Lichter en kleiner dan de D810 en minder kritisch vanwege 24mp ipv 36mp.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Kiekfoto
Berichten: 21
Lid geworden op: di 12 jul 2016, 11:14
Voornaam: Rob
Locatie: Epe
Contacteer:

Re: Terug naar Nikon

Bericht door Kiekfoto »

Zou je niet ook de D750 overwegen? Lichter en kleiner dan de D810 en minder kritisch vanwege 24mp ipv 36mp.
Ja heb ik naar gekeken maar in de D810 zit een andere sluiter, deze is de helft stiller dan b.v. mijn huidige D800. En dat heb ik beslist nodig!
Fuji X-pro2 - 16-55 mm 2.8 - 23 mm 1.4 - 55-140 mm 2.8 Nikon D800 - 85 mm 1.4 G - 24-70 mm G - 70 - 200 G VII -
Beschikking over een studio.
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Terug naar Nikon

Bericht door Michele »

D810 is geen partij voor Fuji, zeker bij hoge ISO-waarden. Dan heb ik het niet over de detailscherpte, 36 megapixels bieden nu eenmaal domweg meer "scherpte", maar over kleurweergave en dynamisch bereik. De RAW bestanden vergen een andere aanpak dan Nikon NEF-jes. Maar als je ze correct "ontwikkelt" is een Fuji bestand zo veel mooier dan een Nikon bestand en kun je er veel meer uithalen, zelfs al lijkt het onbegonnen werk.
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Terug naar Nikon

Bericht door remoss »

Succes met je terugkeer naar Nikon Rob, als je er niet mee uit de voeten kan, kan je er niet mee uit de voeten, zo simpel is dat! Dank voor je bijdrage op fXf in ieder geval :duimop:
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Terug naar Nikon

Bericht door André »

Tja, zo gaat het soms. De ene tool past je beter dan de andere. Het gaat daarbij ook niet zo zeer om de tool zelf maar meer om het plezier dat je er mee hebt, toch? Niemand hoeft dat voor de anderen te verantwoorden, toch? Veel plezier bij NCN dan maar. ;-)
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Terug naar Nikon

Bericht door rmviewpoint »

Alvast succes met je overschakeling. Soms moet je je feelings volgen, ondanks wat anderen ervan vinden. Ik heb mijn fotografie bestaan begonnen met 'n Practica daarna 'n kleine point and shoot Canon, duur toestelletje, dat vrij snel de geest gegeven heeft (na 2jr battery drain, printplaat), nada support van Canon, wat me besloten heeft nog nooit 'n stap in het Canon wereldje te zetten. Dus de keuze ging naar Nikon, D90, D200, D700 en uitbreiding van 't arsenaal..Tevreden over mijn Nikon ervaringen en belevingen, nooit technische problemen gekend. Omwille van van 'n lange aanslepende ziekte, het fotografische aan de kant geschoven. Uiteraard heeft het me nooit volledig los gelaten, over 'n half jaartje een fotograaf ontmoet en deze kon het vuur weer aanwakkeren, gepraat over van alles en nog wat en uiteindelijk kwam het tot het toestel dat hij gebruikte, z'n core fotografie was street fotografie, en hij was laaiend enthousiast over z'n XT-1, de Leica voor de armen, zo vertelde hij. Daarna me verdiept in de spiegelloze camera wereld..Sony, Leica, Olympus, Nikon enz..en het bijbehorende objectieven bataljon. Overtuigd dat systeemcamera's op vele manieren niet hoefden onder te doen voor spiegelreflex toestellen, besloten om de stap te wagen en me 'n 2de hands XT-1 en 35mm 1.4 aan te schaffen..Uiteraard 'n stevig leer proces en eveneens ook hindernissen waar je overheen of omheen moet. Uiteindelijk het gepalaver over het hele technische staat los van het persoontje achter de knoppen, korrel, ruis, scherpte enz..blijft het in eerste instantie, de visie van de fotograaf en z'n betrachting . Kort door de bocht, 'n Rolls maakt geen betere chauffeur van je.
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Terug naar Nikon

Bericht door GeorgeF »

Hoi Rob jammer dat je ons gaat verlaten.
Misschien is het LC forum ook iets voor jou daar zijn de meeste merken vertegenwoordigd.
Maar ik kan me enigsinds wel voorstellen dat je moeite met wennen hebt.
Zelf heb ik al geruime tijd de X-E2 maar ben er nog steeds niet aan gewend.
Met de D90 kon ik lezen en schrijven, maar nu is het nog steeds een zoektocht in het menu en de knopjes.
Maar mijn dochter heeft onlangs een X-T1 gekocht en ik heb de indruk dat deze camera mij beter ligt.
Terug naar Nikon is voor mij geen optie dat is veel te zwaar voor mij daar ik een aantal beperkingen heb.
Veel succes met je Nikon en weet je echte slechte camera's heb je niet meer zeker in de prijsklasse waar je nu in opereert.
Je moet je er gewoon prettig bij voelen.

Veel succes en wie weet zien we je nog eens terug.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Bertjebig
Ex-fXf
Berichten: 99
Lid geworden op: zo 14 apr 2019, 17:09
Voornaam: Bertje
Has thanked: 17 times
Been thanked: 10 times

Re: Terug naar Nikon

Bericht door Bertjebig »

Ik had vroeger de D500 en daarna de D750 van Nikon en soms................ Maar dan dat gewicht hé dat belemmerde me vaak van het fotograferen en daar gaat het uiteindelijk toch om.
Plaats reactie

Terug naar “X-Pro2”