Eerste resultaten X-T2

Toon hier je foto's gemaakt met specifieke hardware (body's, objectieven e.d.)
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Eerste resultaten X-T2

Bericht door Michele »

Met de X-T2 kunnen spelen tijdens de persintroductie in het Spoorwegmuseum in Utrecht. AF helaas dus niet kunnen checken op actie / sport (behalve wat rennende kinderen) maar wel op ISO / Ruis.
Linkjes van flickr geven uitsluitsel. LET OP: geschoten met een Pre-productiemodel dus geen absolute waarheid!!!!! Niettmin was ik redelijk onder de indruk.

Auto ISO jpeg direct uit de camera. ISO8000.
Afbeelding.

ISO 12.800 via LR
[img]https://c5.staticflickr.com/9/8351/2819 ... b435_o.jpg[/img]12800ISO X-T2 by Michiel Mulder, on Flickr

ISO 12.800 jpeg direct uit de camera.
[img]https://c6.staticflickr.com/9/8010/2847 ... 6d48_o.jpg[/img]ISO12800 X-T2 camera-jpeg by Michiel Mulder, on Flickr

ISO6400 jpeg direct uit de camera
[img]https://c8.staticflickr.com/9/8782/2839 ... 3f0f_o.jpg[/img]ISO6400 camera-jpeg by Michiel Mulder, on Flickr
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Eerste resultaten

Bericht door AVI-Foto »

Natuurlijk gelijk op Flickr gekeken naar de originelen ..... wauw ... impressed !!

Zal er geen seconde over nadenken en gelijk mijn auto iso op 12800 vast zetten ! :-bd



Maar ik wil het eigenlijk niet %-( en x_x ....
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Eerste resultaten

Bericht door remoss »

Helemaal niet verkeerd!! Goed bruikbaar die hoge ISO's :duimop:
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Dalojan
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 17 jun 2016, 20:58
Voornaam: Jan
Contacteer:

Re: Eerste resultaten

Bericht door Dalojan »

Ongelooflijk goed zelfs bij extreme ISO waarden. En zeer bruikbaar eigenlijk, geen storende beeldruis. Begerenswaardige camera . . . . . . ik ga vast voor de winkel deur liggen tot hij leverbaar is !!!
Camera X-E1 ; X-E2s en X-T2
Lenzen 10-24mm, 18-55mm, 55-200 mm, 100-400mm, 1.4x teleconverter, 27 mm en een tussenring En op wensen lijst : 90mm
Gebruikersavatar

Martinpecheur
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 31 aug 2014, 00:12
Voornaam: Martin
Locatie: Borne

Re: Eerste resultaten

Bericht door Martinpecheur »

Dat zijn toch geweldige foto's als je de hoge ISO' waardes erbij ziet :o
Nog niet de definitieve camera versie, maar je kunt je toch moeilijk voorstellen dat het uiteindelijke product slechter zal presteren!
Dank voor het delen!
Martin
Gebruikersavatar

Topic Starter
Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Eerste resultaten

Bericht door Michele »

Enige wat ik gedaan heb is schieten op verschillende ISO-waarden en verder alles op fabrieksinstelling laten staan. Dat lijkt mij altijd het meest eerlijk qua vergelijking. Wel is er meer uit te halen via Lightroom, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Moet wel zeggen dat ik de iets korreliger LR quickfix prefereer boven de jpeg uit de camera op 12.800. Ik heb geen moeite met wat pixels in beeld zolang het er egaal en neutraal uit ziet.

Eigenlijk wilde ik helemaal niet met hoge ISO-waarden aan de gang maar vooral checken hoe snel het ding is tov mijn X-T1, die Hoge ISO gelooof ik namelijk direct op basis van de resultaten van de X-Pro2. Maar het Spoorwegmuseum leent zich niet echt voor actie zeg maar... afgezien van wat rennende kinderen die het ding prima kon volgen, ook als er een pilaar tusendoor kwam, een enorm verschil met de X-T1!!! Kinderplaatjes ga ik alleen niet zomaar op een forum plakken, maar neem maar van me aan dat ik sta te popelen om het ding een shakedown te geven op een circuit. Problem is alleen dat er voorlopig geen testexemplaren meer voor NL beschikbaar zijn tot de photokina. Ze hebben er maar een stuk of 25 op dit moment en die rouleren door Europa.
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

Topic Starter
Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Eerste resultaten

Bericht door Michele »

tis echt een mooi ding...
Choose life, drive Maserati!
Plaats reactie

Terug naar “Hardware Showroom”