Problemen met geheugenkaartjes TIP !!!

Voor alle computer zaken
Gebruikersavatar

Topic Starter
andrejanssen
fXf sponsor
Berichten: 176
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:46
Voornaam: Andre
Locatie: Amersfoort
Gender:
Contacteer:

Problemen met geheugenkaartjes TIP !!!

Bericht door andrejanssen »

Heren,

Ik dacht onlangs dat mijn camera stuk was. Ik had met grote regelmaat schrijffouten naar kaart meldingen in mijn scherm. Ook met mijn 2e en 3e kaartje deze problemen. Balen als een stekker dus. Maarrrrrrrrrr
Gisteren met mijn vrouw naar de dierentuin en wat denk je wat ???? Ook haar camera dezelfde problemen. Tja 2 camera's met dezelfde problemen, dat is wel heel toevallig. Vreemde is dat ik gisteren geen enkele foutmelding had.
Je zou denken dat we misschien per ongeluk de camera's verwisseld hadden, maar dat is onmogelijk.

Tot ik thuis merkte dat ik die dag met een oud sandisk kaartje had gewerkt. Dus moet het aan de nieuwe kaartjes liggen. En inderdaad de nieuwe kaartjes die ik had gekocht blijken onbetrouwbaar te zijn. Gelukkig had ik ze bij Opus gekocht en uit ervaring weet ik dat de service daar uitstekend is en het probleem voorgelegd. Binnen een uur antwoord, Geen probleem stuur de kaartjes maar retour ondanks dat ze al gebruikt zijn.

Dus mensen, Het lijkt erop dat de X-T1 behoorlijk gevoelig is voor goedkope kaartjes. Ik had kaartjes van het merk Ultima gekocht en deze werken dus NIET goed.

Ik heb mijn les weer geleerd en bestel weer gewoon duurdere sandisk kaartjes.
Fuji X-T1 : 18-55 : 55-200 : 27 : 35 : 56 : FLITSER

Cees
fXf sponsor
Berichten: 541
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 08:24
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Problemen met geheugenkaartjes TIP !!!

Bericht door Cees »

Ik heb een Samsung kaartje in m'n X-T1 zitten, dat tot nu toe z'n werk naar behoren doet.
Groet, Cees

BJF
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 03 sep 2014, 18:28
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Problemen met geheugenkaartjes TIP !!!

Bericht door BJF »

En formatteren, heel belangrijk.
Gebruikersavatar

Topic Starter
andrejanssen
fXf sponsor
Berichten: 176
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:46
Voornaam: Andre
Locatie: Amersfoort
Gender:
Contacteer:

Re: Problemen met geheugenkaartjes TIP !!!

Bericht door andrejanssen »

Uiteraard heb ik de kaartjes geformateerd, maar dat gaf geen oplossing. En Cees, is denk ook dat 95% van de kaartjes gewoon hun werk goed doen, maar blijkbaar mijn merk dus niet. Maar gelukkig is het door Opus keurig opgelost. Hulde voor de bedrijven die service nog als een van hun speerpunten beschouwen.
Fuji X-T1 : 18-55 : 55-200 : 27 : 35 : 56 : FLITSER
Gebruikersavatar

Gino
Berichten: 108
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 07:33

Re: Problemen met geheugenkaartjes TIP !!!

Bericht door Gino »

Mooi dat het opgelost is.
En ja, soms komt het voor dat sommige merken zeer kieskeurig zijn met geheugenkaartjes.
Zo heb ik een video camera van het merk Sony en die lust geen kaartjes van Kingston.
Met vriendelijke groet, Gino

Robin
fXf sponsor
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:31

Re: Problemen met geheugenkaartjes TIP !!!

Bericht door Robin »

Goed te lezen dat de oplossing is gevonden Andre.
Groet, Robin

X10 | Robinmeester.nl | Flickr
Gebruikersavatar

jhh
fXf sponsor
Berichten: 736
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
Locatie: Heel
Been thanked: 1 time

Re: Problemen met geheugenkaartjes TIP !!!

Bericht door jhh »

Een probleem wat je wel eens bij kaartjes kunt tegenkomen, is dat als je beelden van het geheugenkaartje haalt in de PC, dat er dan in de camera problemen met het kaartje lezen ontstaan.
Dat heb ik zelf gehad en Fuji adviseerde na gebruik de kaartjes steeds in de camera te formatteren.
Door de beelden in de PC te kopiëren, en pas in de camera te verwijderen, werkt volgens mij ook goed.
(Mijn kaartjes waren van Sandisk.)
Gebruikersavatar

Dalojan
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 17 jun 2016, 20:58
Voornaam: Jan
Contacteer:

Re: Problemen met geheugenkaartjes TIP !!!

Bericht door Dalojan »

Ik gebruik kaartjes van Sandisk die behoorlijk duur zijn maar heb ook twee kaartjes van een of ander wazig merk en spot goedkoop, in nood gekocht want foto's maken zonder kaart gaat niet echt lukken. Toen dus op zoek naar een winkel en een 32GB kaartje gekocht van de goedkoopste soort en geen enkel probleem. Kaartjes van de Hema geven ook geen problemen (heb ik net even geprobeerd)
Maar ik formatteer ze voor gebruik wel even in de camera. Uitwisselen tussen de X-T1 en de X-E2s of de X-E1 geeft ook geen probleem.
Camera X-E1 ; X-E2s en X-T2
Lenzen 10-24mm, 18-55mm, 55-200 mm, 100-400mm, 1.4x teleconverter, 27 mm en een tussenring En op wensen lijst : 90mm
Gebruikersavatar

René Diepenbroek
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 30 okt 2016, 08:32
Voornaam: René

Re: Problemen met geheugenkaartjes TIP !!!

Bericht door René Diepenbroek »

De afgelopen avonden en de zaterdag gisteren heb ik benut om zaken uit te zoeken én uit te testen. Het stoorde mij ontzaglijk dat mijn nieuwe X-T2 het 'niet goed deed'. Dat heeft tot het volgende geleid:
Zoeken op internet levert m.b.t.problemen rondom de X-T2 niet veel op. Een paar meldingen van overdrachtsproblemen.
Bij mijn X-T2 blijft de overdracht van beeldbestanden vanuit de camera naar de pc consequent vastlopen na verschillende aantal te hebben overgezet (bij de testen zaten er steeds tussen de 100 en 250 beelden op één geheugenkaartje). Het overzetten deed ik zowel met de Verkenner als met MyFinePix Studio. Hetzelfde gebeurde er als ik de beelden wilde overzetten naar mijn laptop. Op beiden draait Windows 10, voorzien van de laatst uitgebrachte grote update: Windows 10 Anniversary Update. 
Ik heb gecheckt of ik op beide computers de meest recente versie van de usb-controller drivers aan boord heb en dat is het geval. Op de Intel site geen meldingen ten aanzien van (mogelijke) problemen van deze drivers én Windows 10.
Omdat ik op beide systemen Windows 10 heb draaien heb ik mijn imagetank NextoM1 gebruikt. Hier zet ik tijdens mijn vakantie de beelden op omdat mijn vorige camera (Nikon D300) een beperkte geheugenkaart aan boord had. Dit systeem werkt onder een Linux-variant. Wat schetst mijn verbazing: hier werkt de camera feilloos mee. Beide slots (backup-modus op de X-T2 ingesteld) worden probleemloos naar binnen gehaald en aan het eind correct geverifieerd door de NextoM1.
Weer gezocht op internet en daar vind ik dat bepaalde Intel drivers samen met Windows 10 problemen hebben. Zeer waarschijnlijk zijn die driverontstaan na de grote update van een paar maanden terug. De drivers functioneren niet correct.
Vervolgens een laptop gecharterd bij mijn zoon waarop Windows 7 staat: bestanden worden probleemloos overgezet.
Omdat ik er weinig voor voel deze overdracht op mijn pc met Windows 7 uit te testen (kost me teveel tijd om dit opnieuw te installeren naast andere problemen die dan ontstaan) maar ik nu wel overtuigd was dat de problemen bij de Intel-drivers lagen heb ik een Ubuntu variant (Linux) naast Windows 10 op mijn pc geïnstalleerd. Ubuntu stuurt met eigen drivers de de USB-poorten op hetzelfde moederbord aan. Ook hier was het resultaat: probleemloos inlezen met exact dezelfde hardware. 
De conclusie is overduidelijk:
de Intel drivers samen met Windows 10 (voorzien van de laatste updates) functioneren samen met mijn moederbord (ASUS P9X79-E WS voorzien van 64GB ram) niet goed. Het is dus wachten tot het moment dat Intel met aangepaste, goed werkende drivers komt. 
Aan de Fujinon X-T2 mankeert v.w.b. de usb-3 en usb-2 overdracht niets. 

René Diepenbroek
Gebruikersavatar

Illuminatus
Berichten: 230
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 00:20
Voornaam: Gerard
Locatie: Barendrecht

Re: Problemen met geheugenkaartjes TIP !!!

Bericht door Illuminatus »

Is dit niet dubbel op? Je hebt hetzelfde probleem hier aangekaart:
viewtopic.php?f=127&t=2265
Wellicht beter daar je reactie te geven.
It’s the Moron behind the camera that makes the picture, so don’t blame my gear.
Gesloten

Terug naar “Computers”