Lightzone en tethering

Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: Lightzone en tethering

Bericht door MacFuji »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Maak ik een foto shoot die voor mij belangrijk is, dan kijk ik altijd even via de iPad (Retina) dat geeft snel via cam remote en wifi een indicatie van de beeldkwaliteit.
Werkt lekker snel met de X-T1 Kan ook via de iPhone (het aantal pixels is bij beide voldoende)
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Topic Starter
rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Lightzone en tethering

Bericht door rmviewpoint »

Beste MacFuji,
dit zou misschien 'n oplossing kunnen zijn, maar ik heb ergens gelezen, dat het zaakje vastloopt, bedoel dat je uit de app moet gaan om verder te kunnen. Zal dit eens proberen of dit 'n oplossing is, hoef de foto niet meteen te kunnen bewerken, als ik maar 'n groter beeld krijg, kan inzoomen, lijkt me voorlopig al voldoende te zijn.
Alvast bedankt voor het voorstel.
MVG,
Roger
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Lightzone en tethering

Bericht door André »

Voor wat jij wilt is dat geen optie. Ook dan moet je een extra scherm i.v.v. de tablet mee gaan slepen en dan schiet je enkel nog vanuit de tablet.
Dan mag de camera op statief. Daarbij is het beeld dan niet groter dan de helft. Inzoomen kan ook op het LCD display van de camera.
Dan komt nog de lag om de hoek tussen het drukken op de afdrukknop op je tablet en het feitelijk afgaan van de sluiter. Vergeet ook niet dat je dan iets minder dan de helft voor het beeld wordt gebruikt in de camera remote van Fuji. De andere helft wordt voor de bediening gebruik.
Als dat meerwaarde moet hebben heb je een behoorlijke tablet nodig en zoomen in liveview, want dat is het, zit er niet in.
Je ziet dan het gehele beeld op het bovenste deel van het scherm zoals in de foto hieronder.

[img]https://c6.staticflickr.com/3/2922/1402 ... 499f_k.jpg[/img]Remote controling the XT1 by André van der Molen, on Flickr
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Topic Starter
rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Lightzone en tethering

Bericht door rmviewpoint »

Beste André,
dat is inderdaad ook geen oplossing, zo te zien aan je foto. En je foto doorsturen vanuit je camera via wifi in 'n folder op je laptop of tablet, zal niet werken, als je wil verder schieten, mits de wifi dan wel zal afbreken, als je uit het menu gaat.
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Gebruikersavatar

Topic Starter
rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Lightzone en tethering

Bericht door rmviewpoint »

Misschien nog even inhaken op dit tethering draadje:
http://tethertalk.com/2016/07/25/shooti ... al-camera/
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Plaats reactie

Terug naar “Fujifilm Software en apps”