Problemen X-T2 en VPB-XT2

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Problemen X-T2 en VPB-XT2

Bericht door Ed Post »

Ik las dat de combinatie van de X-T2 met de VPB-XT2 nog wel eens problemen kan opleveren. Het gaat dan met name om accu's die niet goed werken als de grip aan de camera zit, terwijl de camera zonder de grip perfect werkt.

Ik kwam onder andere onderstaande tegen:

https://www.fuji-x-forum.com/topic/5805 ... tions-etc/

Zijn er hier ook mensen die dit herkennen of ook kampen met dit probleem, en indien dat het geval is, is dat opgelost en op welke wijze?
Ik ben bezig met de aanschaf van deze set, maar ben daar toch wel wat huiverig voor.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Problemen X-T2 en VPB-XT2

Bericht door remoss »

Beetje laat antwoord Ed, dus wellicht heb je er weinig meer aan, maar ik heb dit ook gehad met mijn grip. Uiteindelijk aangekaart bij de leverancier Konijnenberg en de grip is binnen garantie door Fujifilm vervangen. Met de nieuwe grip heb ik dit verschijnsel nog niet gehad, maar heb ook niet zoveel meer gefotografeerd moet ik eerlijk zeggen.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 51 times
Been thanked: 22 times
Gender:
Contacteer:

Re: Problemen X-T2 en VPB-XT2

Bericht door MauvdL »

Ik zag dit issue ook op DPreview's forum terugkomen. Daaruit maak ik op dat het volledig af zou hangen of je de originele /s-type batterijen gebruikt. Maar meestal was het met of firmware update óf batterijen eruit en erin óf camera uit/aan weer opgelost. Bovendien zijn dit soort posts eigenlijk allemaal vrij gedateerd, dus als je 'm toch als occasion aanschaft: Testen Testen....
P.S. @Ed Post ik zag je t1 op de FB-groep staan. Nog niet weg? Misschien hier ook nog ff bij Handel posten.
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Problemen X-T2 en VPB-XT2

Bericht door remoss »

Ik gebruikte alleen de juiste s-types accu's. Firmware updates hebben het hier nooit verholpen.
Batterij slede eruit en weer erin hielp wel altijd maar altijd maar tijdelijk.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “X-T2”