Fujifilm EF-X500

Greenturtle
Ex-fXf

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door Greenturtle » za 07 jul 2018, 21:05

Ik heb een Fuji X-H1 en een Fuji EF-X500 flits. Waar ik geen duidelijkheid over krijg is of het mogelijk is met deze combi ook off-camera te flitsen, hetzij met een kabel op de hotshoe en aan de flits, hetzij met een trigger of iets dergelijks, of gebruikmakend van de bij de camera geleverde flits als master en de EF-X500 als slave.
Het liefst natuurlijk met behoud van functionaliteit alsof de flits op de hotshoe gemonteerd wordt. Als de herfst komt wil ik paddestoelen fotograferen en daarbij gebruik maken van off camera flitsen. Ik hoor graag jullie kundig oordeel.

Bertjebig
Voornaam: Bertje
Heeft Bedankt: 4 x

Bericht door Bertjebig » di 07 mei 2019, 21:58

ik heb bij mijn fuji zo'n klein opsteek flitsertje gekregen. kan die dan niet gebruikt worden om deef-x500 off camera aan te sturen. of is dit te simpel gedacht?

Topic Starter
remoss
Voornaam: René
Heeft Bedankt: 12 x
Is Bedankt: 55 x

Bericht door remoss » wo 08 mei 2019, 09:11

Als dat de EF-X8 is kan dat wel. Je stelt dan de EF-X8 in op TTL en de EF-X500 op remote en dan in P-Mode. Probleem bij het Fufi flitssysteem is dat in deze opstelling de opsteekflitser EF-X8 wel in TTL werkt maar deze TTL info niet naar de remote flitser EF-X500 stuurt. Die laaste werkt dan ook in deze setting volledig manual. Ontsteekt dus wel maar de flitssterkte zal handmatig moeten worden ongesteld op de EF-X500.
Een beter forum begint bij jezelf!

Plaats reactie

Terug naar “EF-X500”