Fujifilm EF-X500

Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door Michele »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Luna schreef: Ik ga hem nog niet meteen bijbestellen, wil eerst weten of draadloos TTL mogelijk is met een van de andere Fuji flitsers.
Persbericht:
"Draadloze multi-flitser TTL voor flexibele belichting van onderwerp en achtergrond om creatieve fotografie mogelijk te maken
EF-X500 kan worden ingezet in een multiflitser-setup voor flexibele belichting van onderwerp en achtergrond voor een creatief resultaat. TTL-lichtcontrole is zowel beschikbaar bij een enkele flitser als in de multi-flitser setup, zodat fotografen kunnen beginnen met fotograferen zonder ingewikkelde aanpassingen aan de lichtopbrengst. Meerdere flitsers kunnen in maximaal drie groepen worden beheerd, die ieder kunnen worden ingesteld voor verschillende lichtopbrengst, wat het nauwkeurig afstellen van de lichtruimte mogelijk maakt. Omdat de lichtopbrengst ook kan worden ingesteld vanaf de camera, hoef je de camera niet neer te zetten om de belichting in te stellen.

SPECIFICATIES EF-X500
•Wireless (optioneel) multiple system
•3 Flits groepeninstelbaar(A/ B/ C)
•Instelbaar vanaf de camera (X-T2)
•Flits interval 2,5 seconde
•Flits syncroniscatie1/8000
•4 kanalen instelbaar.
•1 MASTER flitserbenodigd.
•Werktop 4x AAA batterijen
•Slechts 380 gram
•Batterypack EF-BP1 optioneel"
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

Luna
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 27 jul 2016, 21:27
Voornaam: Luna
Locatie: De Aarde. Meestal.

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door Luna »

Bedankt voor je bericht Michele maar zoals ik in een vorige post schreef ben ik op de hoogte dat de EF-X500 draadloos TTL kan.
De vraag is alleen welke flitsers je als Master kan inzetten voor draadloos TTL.
Ik contacteerde reeds Fuji Belgie maar die zijn er ook nog niet helemaal uit.
Het kan in elk geval met een tweede EF-X500, zoveel is zeker.
Maar kan het ook met een kleine flitser zoals de EF-X20 of het bijgeleverde flitsertje bij de X-T2.
Ja het kan, maar heb je dan nog TTL? Dat wisten ze bij Fuji dus ook nog niet.
Fuji & Fujinon & Samyang & Wotancraft & Hold Fast Gear & Nissin & Sirui & GorillaPod
X-PRO2 & X-T2
Gebruikersavatar

bcvthul
fXf sponsor
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 jul 2015, 14:17
Been thanked: 2 times

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door bcvthul »

Hier nog wat info:

https://youtu.be/wgaWtn-E-ZI
Fujifilm X100T
Gebruikersavatar

Peter P
fXf sponsor
Berichten: 360
Lid geworden op: za 12 mar 2016, 09:11
Voornaam: Peter
Has thanked: 6 times
Been thanked: 32 times

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door Peter P »

Mooie specs, wel een pittige prijs voor een flitser.


. .
Groeten Peter
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door Patrick »

En AAA batterijen? Is dat echt zo? Lijkt mij niet zo'n handige keus.. :?
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door Michele »

De TTL optie is alleen met een andere 500, daar ben ik van overtuigd. Een 42 of een 20 sturen dat namelijk niet niet.
Hou er ook even rekening mee dat deze flitsert geen radiografische aansturing heeft maar alleen optisch. Heb dus sowieso een hard hoofd in de systeemmogelijkheden van de 500. Vermoed dat de Nissin i60 een beter alternatief gaat worden icm het Nissin Air System. Even de Kina afwachten.
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

Kiekfoto
Berichten: 21
Lid geworden op: di 12 jul 2016, 11:14
Voornaam: Rob
Locatie: Epe
Contacteer:

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door Kiekfoto »

Bij ieder product vind je wel wat, maar wat waarom ik de Nissin I60 niet als keuze heb. Ik mis daar de HS-functie en ik ben bang voor de weerbestendigheid.
Maar ok, we zullen het wel ervaren als de flitser op daadwerkelijk op de markt is, het is nu gissen en aanname's. Momenteel gebruik ik mijn Nikon SB-910 (manueel)

Nog een paar weken geduld!
Fuji X-pro2 - 16-55 mm 2.8 - 23 mm 1.4 - 55-140 mm 2.8 Nikon D800 - 85 mm 1.4 G - 24-70 mm G - 70 - 200 G VII -
Beschikking over een studio.
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door André »

Werkt de Air dan nu wel TTL met Fuji?
Ik gebruik nu mijn SB900 in A mode.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door Michele »

Volgens Nissin heeft ie Air, maar ding is nog niet leverbaar. Zal eind september zijn.
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

Luna
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 27 jul 2016, 21:27
Voornaam: Luna
Locatie: De Aarde. Meestal.

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door Luna »

Bij Refoto is hij reeds verkrijgbaar maar ik heb iets anders gekocht ...

De Nissin Air1 Commander en i60A, reeds ontvangen, het setje is reeds verkrijgbaar bij Refoto voor 360€.

Voordelen tegenover de Fuji EF-X500:
- hoger richtgetal,
- radiogestuurd i.p.v. optisch,
- je hebt maar 1 flitser nodig met een kleine commander, bij Fuji heb je 2 exemplaren nodig,
- een pak goedkoper als standalone flitser en nog veel meer om draadloos te flitsen,
- de flister is veel kleiner, de set nog veel meer daar je bij Fuji 2 van die grote dingen nodig hebt,
- beter afleesbare schermen,
- eenvoudige bediening met twee draaiknoppen (zoals de bediening van de Fuji camera's) i.p.v. de drukknopjes en menus op de Fuji zoals de meeste flitsers die hebben,
- degelijk materiaal, veel weg van de Nikon flitsers. De Fuji heb ik wel nog niet in m'n handen gehad maar had ergens gelezen dat die gemaakt werdem door een andere flitser fabrikant, kan niet meer op de naam komen. Dus ik vermoed dat de i60A in kwaliteit niet moet onderdoen voor de Fuji flitser.

En voor wie meerdere merken camera's heeft: je i60A's voor Fuji zijn door middel van een commander voor het andere merk dat je hebt ermee bruikbaar. Enkel de commander moet dus van hetzelfde merk als je camera zijn, de flitsers maken voor draadloos gebruik niet uit.

Tevreden dus, ik koop er waarschijnlijk nog een tweede i60A bij, dan zit ik nog ver onder de prijs van 2 EF-X500 exemplaren!

Edit: ook draadloze TTL en HSS en zoombereik tot 200mm.
Fuji & Fujinon & Samyang & Wotancraft & Hold Fast Gear & Nissin & Sirui & GorillaPod
X-PRO2 & X-T2
Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door rmviewpoint »

Voorlopig is m'n voorkeur keuze:
Good Speedlite V850II Kit +/- 239€
En de Godox trigger XT32, +/- 84€, werkt met de ingebouwde receivers in de flitsen en diverse studio flitsers.

De Godox Speedlite V850II Kit omvat de universele Godox V850II reportageflitser, een li-ion accu, een oplader en nodige accessoires zoals een flitsvoetje en een beschermende opbergpouch. De flitser heeft een zoombereik van 20 tot 200mm en de kop is zowel te kantelen als te roteren. De zoompositie van de flitskop kunt u zowel automatisch laten bepalen als handmatig instellen. Dankzij het display, de duidelijke knoppen en een centraal instelwiel met een goede grip, is de bediening heel eenvoudig en intuïtief.

Instellingen en functies van de Godox Speedlite V850II
De flitskracht is in 22 stappen in te stellen van 1/128e tot volledig vermogen en er zijn vele functies aanwezig. Denk aan handmatige instellingen, multi-flitsen, S1 en S2 slave-functies, synchronisatie op het tweede gordijn, belichtingscompensatie, vergrendeling van de belichting en een autofocus-licht. De rode LED-indicator op de behuizing van de V850II gaat aan op het moment dat de flitser herladen is en weer kan flitsen. Het hoge vermogen van de accu zorgt niet alleen voor meer flitsen, de flitser houdt het langer vol voordat er sprake is van oververhitting. Voor extra betrouwbaarheid is er een beveiliging tegen oververhitting toegevoegd. Op het display wordt bovendien weergegeven hoe vol de accu nog is.

Draadloze aansturing en voeding
De Godox Speedlite V850II kan dienen als master voor het aansturen van andere flitsers, maar is ook compatibel met het draadloze Godox X-systeem waarbij u flitsers in vijf groepen kunt opdelen en over 32 kanalen beschikt. Dit breidt de creatieve mogelijkheden van uw flitsfotografie enorm uit. Doordat de V850II wordt gevoed met een li-ion accu van 2000mAh in plaats van AA-batterijen, bent u gegarandeerd van een lange gebruiksduur en een bijzonder korte oplaadtijd. U kunt tot wel 650 keer flitsen op een volle accu en de oplaadtijd is razendsnel: slechts anderhalve seconde. En voor het idee: één accu is vergelijkbaar met circa twaalf AA-batterijen. Dit scheelt enorm veel gewicht en ruimte in uw huis! Onder het tabblad "Accessoires" vindt u extra li-ion accu's en optionele triggers of ontvangers.
Minder laten zien
Kenmerken van de Speedlite V850II Kit
- Kantel- en roteerbare 20-200mm kop
- Richtgetal van 60 op ISO 100 en 200mm
- Automatisch of handmatig in- en uitzoomen
- Compatibel met het draadloze Godox X-systeem
- Display en 2.5mm synchronisatie-aansluiting
- Groothoekdiffuser en uittrekbare reflector
- Tot wel 650 flitsen op één volle accu
- Snelle recycletijd van 1.5 seconde
Bij de Godox Speedlite V850II Kit in de doos
- Flitsvoetje
- VB18 li-ion accu (2000mAh)
- VC18 lader voor li-ion accu
- Netsnoer voor oplader
- Beschermende pouch
- Engelstalige handleiding
- Afkomstig van Godox
- Twee jaar garantie (Bij cameranu.nl: 5 jaar garantie).

MVG,
Roger
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Plaats reactie

Terug naar “EF-X500”