Iemand bekend met de XF f/2 18mm?

Gebruikersavatar

paul b
Berichten: 116
Lid geworden op: za 13 jun 2015, 14:20
Locatie: Amsterdam

Re: Iemand bekend met de XF f/2 18mm?

Bericht door paul b »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik gebruik dit objectief tot volle tevredenheid voor straatfotografie. Het is een goed afgewerkt, licht en lichtsterk objectief zonder storende artefacten en met een fraai scherpteverloop (Bokeh). Het gebruik van volle lensopening is geen probleem; kortom: een universeel en gebruiksvriendelijk objectief en daardoor een aanrader.
Gebruikersavatar

JHMU
fXf sponsor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 05 dec 2014, 16:09
Locatie: Soest

Re: Iemand bekend met de XF f/2 18mm?

Bericht door JHMU »

Ja, maar ben echter geen liefhebber "van vaste brandpunt".
Bied hem te koop aan. Nieuw € 549,00. Mijn absoluut nieuwe € 350,00, alles compleet tasje en zonnekap
Interesse laat het weten Jan

LIEFHEBBERIJ IS VERANDERD HOUD DEZE LENS Jan
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: Iemand bekend met de XF f/2 18mm?

Bericht door johant »

JHMU schreef:Ja, maar ben echter geen liefhebber "van vaste brandpunt".
Smaken verschillen inderdaad ... ik ben, zeker op de X-Pro1, een grote fan van vaste brandpuntsafstanden.
JHMU schreef: Bied hem te koop aan. Nieuw € 549,00. Mijn absoluut nieuwe € 350,00, alles compleet tasje en zonnekap
Interesse laat het weten Jan
Even een topic aanmaken op de juiste plek, zodat geinteresseerden (grr, waar is het trema op dit toetsenbord?) je aanbod kunnen vinden?
Gebruikersavatar

artografia
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 08:33

Re: Iemand bekend met de XF f/2 18mm?

Bericht door artografia »

zelf heb ik de 18mm op xm1, gebruik deze voor straatfotogr. . werkt lekker snel en de xm1 met het klapschermpje, onopvallend fotogr. Ik deed het eerst met mn xe1 18-55mm , toch wat opvallende en ongemakkelijk. Op beeld hoef ik niets in te leveren...allebeide body's zelfde sensor en maat. het focussen is best snel , maar even uitpuzz welke focus instelling je wil gebruiken. Werk ook vaak met deze lens met pre focus...betekent: Mf / instel f= 11 / ring met klein stukje ducktape vast zetten/ dof is bv dan van 1-3.5 mrt.. schieten maar.. hou wel je sluitertijd in de gaten niet onder 1/60 vind ik. veel plezier... NOG WAT REAKTIES?

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Iemand bekend met de XF f/2 18mm?

Bericht door MajorB »

Bijna de standaardlens op mijn X-E1. Vaak al 2ehands te koop voor rond de €200
.
Plaats reactie

Terug naar “XF18mm F2 R”