Flits van de X-T20

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Flits van de X-T20

Bericht door Hilda »

Gisteren stond ik met mijn werk op een kerstmarkt, ik had mijn camera meegenomen om even wat foto's te maken. Het viel me op dat, hoewel ik de flits had opengeklapt deze het niet deed. Ter plekke wat dingetjes geprobeerd maar ik kreeg de flits niet aan de praat. Thuis de handleiding geraadpleegd maar het enige wat ik kan vinden is dat de flits niet in alle functies werkt. Ik heb alle functie geprobeerd en alleen als ik de knop van de sluitertijd op automatisch zet (Niet op de A die op het draaischijfje staat maar op de A die op de body staat) doet de flits het en kan ik deze instellen. Het zal toch niet zo zijn dat je alleen op A kan flitsen?
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Flits van de X-T20

Bericht door PeterD »

Ik heb en XE3 en denk dat de werking van de flits vergelijkbaar is.Als je sluiter op ES (electronische sluiter) staat dan word de flitser uitgeschakeld.Je kunt dan prullen wat je wilt maar hij gaat het niet doen.Je moet hem op MS (mechanische sluiter)zetten en dan doet hij het. Of op automaat zetten zoals jij waarschijnlijk hebt gedaan.Ik kan dat wel terugvinden in de gebruiksaanwijzing nu, maar de eerste keer weet je niet wat je overkomt.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Re: Flits van de X-T20

Bericht door Hilda »

Oh, ik heb inderdaad de sluiter op ES staan, dank je wel. Ik zag me een ritje richting winkel maken. Ik ben gewend alles zelf in te stellen en dan bevalt het je natuurlijk helemaal niet dat je niet kan flitsen wanneer je dit wilt.
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Flits van de X-T20

Bericht door PeterD »

Ik herken het.Die ritjes naar de winkel zijn waarschijnlijk niet nodig maar het is soms wel even zoeken naar alle instelmogelijkheden die Fuji je biedt.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Re: Flits van de X-T20

Bericht door Hilda »

De ES veranderd in MS, probleem opgelost. Super! Er staat inderdaad in de handleiding dat bij ES de flits wordt uitgeschakeld, bij gebruik flits kon ik dit zo snel niet vinden.
Plaats reactie

Terug naar “X-T20”