Bluetooth connectie maar toch weer WiFi nodig?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ojee99
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 11 dec 2017, 22:15
Voornaam: Onno
Gender:

Bluetooth connectie maar toch weer WiFi nodig?

Bericht door Ojee99 »

Ik heb net de X-E3 aangeschaft, reeden keuze voor camer deze was ondermeer de ondersteuning met Bluetooth (want energiezuiniger en minder koppel-gedoe dan met WiFi).

Echter ontdek ik nu dat hij inderdaad de hele tijd netjes een bluetooth connectie met de Fujifilm Cam remote app op de iOS iPhone behoudt, maar zodra ik remote control wil doen moet ik eerst weer een WiFi direct connectie gaan opzetten, elke keer weer. Best een gedoe, kan dat niet anders?

Wat is nu dan de toegevoegde waarde van de Bluetooth?
Gebruikersavatar

Ottr
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 23:06
Voornaam: Koen
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: Bluetooth connectie maar toch weer WiFi nodig?

Bericht door Ottr »

Volgens mij kan dat tot op heden nog niet.
Ik ervaar dit ook. Alles wat je in die app doet heb je de WiFi connectie voor nodig.
Als je bijvoorbeeld de optie in je camera aan hebt staan die de beelden automatisch download naar je smartphone dan zul je als je gereed bent met foto's maken een verbinding moeten maken met de WiFi van de X-E3 en daarna zullen alle beelden overgezet worden.

Tot op heden heb ik eigenlijk nog niet duidelijk kunnen vinden wat nu precies die bluetooth doet.
Misschien dat dit in een toekomstige firmware wel allemaal mogelijk is?
Gebruikersavatar

Skippy
fXf sponsor
Berichten: 221
Lid geworden op: do 14 apr 2016, 21:54
Voornaam: Luc
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times
Contacteer:

Re: Bluetooth connectie maar toch weer WiFi nodig?

Bericht door Skippy »

Volgens dit bericht zou er een firmware update aan zitten te komen om continue geo-tagging mogelijk te maken via Bluetooth. Link https://www.fujirumors.com/fujifilm-x-e ... mmf2-1149/
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ojee99
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 11 dec 2017, 22:15
Voornaam: Onno
Gender:

Re: Bluetooth connectie maar toch weer WiFi nodig?

Bericht door Ojee99 »

Hmmm, we zullen nog wel vele maanden geduld moeten hebben dan voordat BT helemaal goed geïntegreerd is. Wel een beetje een tegenvaller...
Plaats reactie

Terug naar “X-E3”