Nikon op X-T3

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Sykkelhus
fXf sponsor
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 04 nov 2019, 20:42
Voornaam: Henk
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times
Gender:
Contacteer:

Nikon op X-T3

Bericht door Sykkelhus »

Is er een mogelijkheid om op een X-T3 een verloop naar Nikon aansluiting te plaatsen.
Ik vraag dit omdat er een macrolens van laowa bestaat met een Nikon vatting. Ik vroeg mij af of dat d.m.v.zo,n ring zou passen.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Nikon op X-T3

Bericht door GeorgeF »

Metabones Nikon G - Fuji X-Mount Adapter 1 review | #538622

Lens inruilen?

123

189,-
164,-

Morgen gratis in huis

In winkelmandje

Volgende werkdag afhalen in één winkel 

  Voeg toe aan vergelijker

Acties bij dit product

Lens inruilen?
Ruil je huidige lens in bij CameraNU.nl en gebruik de inruilwaarde als voordeel op je volgende aankoop! Vul het inruilformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Informatie

Metabones Nikon G - Fuji X-Mount adapter

Met de Metabones Nikon G - Fuji X-Mount Adapter krijgt u nog meer creatieve vrijheid met uw Fujifilm camera voorzien van een X-mount. In plaats van beperkt te zijn tot het gebruik van de objectieven van Fujifilm zelf kunt u met deze Nikon G - Fuji X-Mount adapter ook Nikon G objectieven gebruiken. Dit is niet alleen handig voor als u een Nikon G objectief voor een mooie prijs op de kop kunt tikken, maar ook wanneer iemand in uw omgeving zo'n objectief ter beschikking wil stellen.

Alhoewel het objectief met de adapter echt wordt bevestigd op uw camera, zullen functies zoals het automatische diafragma en bijvoorbeeld de automatische scherpstelling niet werken. U kunt dan in de manuele stand foto's maken. De adapter is ook voorzien van een afneembare statiefgondel die compatibel is met Arca Swiss en Markins balhoofden, maar onderop vindt u ook een 1/4" statiefaansluiting.


Over Metabones

Metabones is een toonaangevende leverancier van lensadapters en staat bekend om innovatie en vakmanschap. De kwaliteit is goed terug te zien bij de geroemde Contax G-lens adapter en de EF naar E-mount Smart Adapter. De betrouwbare productlijn van Metabones is uitgebreid. Metabones biedt niet alleen producten aan voor de populaire mounts, maar ook voor mounts die een stuk zeldzamer zijn.

Bekijk meer informatie

Vandaag besteld, morgen gratis in huis

30 dagen bedenktijd

Heb je vragen? Morgen vanaf 09:00 uur zijn we weer bereikbaar

Specificaties

MerkMetabonesTypeLensmount adapterCamera mount Fujifilm XObjectief mount Nikon FFabrieksgarantie 2 jaarBekijk meer specificaties

Inhoud van de doos

In de doos

- Lensdoppen

- Afkomstig van Metabones Nederland

- Twee jaar garantie

Reviews (1)

Handige adapter van prima kwaliteit

Friedo W. de Jong | vrijdag 01 augustus 2014 | Een paar dagen in bezit | 60 - 69 jaar

Met de adapter al wat ervaring opgedaan. Let er op dat in het menu van de camera fotograferen zonder lens aan staat, anders herkent hij de adapter (met lens) niet.

Mooi is dat je het diafragma met de instelring op de Metabones kunt instellen, al weet je niet precies op welke waarde de lens staat. Je hebt een schaalverdeling van full tot 8, maar je weet in elk geval ongeveer waar je zit. Wel handmatig diafragma instellen, maar de belichting verloopt verder automatisch als je ´m op A hebt staan.

In de metagegevens krijg je uiteraard je lensgegevens niet terug. De werking is prima. Ook de bevestiging voor op statief werkt goed. Zo is het gebruik van je Nikon lenzen heel goed te doen en hoef je niet alles nieuw te kopen als je al een setje van Nikon hebt. Goede adapter dus voor een redelijke prijs!

Lees volledige review

 Zit goed vast op de camera
 Wiebelt niet
 Automatische belichting met vooringesteld diafragma
 Goede werking icm statief
 Even wennen en de camera goed instellen

Bekijk meer reviews (1)

Accessoires voor dit product

Stabilizers en tracks

Handig om te weten

Waar let ik op bij het kopen van een objectief

Welk objectief moet ik kopen?

Welke soorten objectieven zijn er?

Uitleg van afkortingen in de naam van een objectief 
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Nikon op X-T3

Bericht door GeorgeF »

Sorry het hele verhaal is er op gekomen.
Maar misschien heb je er wat aan.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
Sykkelhus
fXf sponsor
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 04 nov 2019, 20:42
Voornaam: Henk
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times
Gender:
Contacteer:

Re: Nikon op X-T3

Bericht door Sykkelhus »

Ik ben al aan het kijken .Jammer dat dat er niet rechtstreeks op past.
dank voor de suggestie
Plaats reactie

Terug naar “X-T3”