Scherpte vd 27mm

Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: Scherpte vd 27mm

Bericht door johant »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

"bestaat geen reden op aarde iets anders dan single point te gebruiken" <-- daar denken sportfotografen vast anders over.
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: Scherpte vd 27mm

Bericht door johant »

Maar leven wel op deze aarde (volgens mij dan).

Ik vond de kleuren van de 27mm ook tegenvallen. Zoals ik hierboven al schreef; te weinig sprankelend.
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: Scherpte vd 27mm

Bericht door johant »

Edit: ik ga er verder niet op in ... wees jij maar het slimste jongetje van de klas.

Om terug te komen op de 27mm; ik vond zijn scherpte (bij mijn exemplaar) een van de sterke punten van het objectief. De reden dat ik hem toch weinig gebruik is de combinatie van f/2,8 en een te grote minimum scherpstelafstand. Voor af en toe een leuke close-up vind ik hem dus niet echt ideaal.

De X-E1 met 27mm is wel de camera die ik vaak meeneem wanneer ik gewoon een camera in mijn zak wil hebben, voor het geval dat. Maar voor rondlopen in de stad vind ik 27mm weer net wat lang.

Het schijnt dat er een 23mm f/2 uit gaat komen; daar ben ik wel benieuwd naar!
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Scherpte vd 27mm

Bericht door remoss »

RonaldVos schreef:Probeer je in te leven in een verhaal ipv bij de hand te willen doen
Er is niet bepaald een goede reden om dit zo "lomp" op de man te spelen, graag wat luchtiger reageren. Daarbij reageer je continue alsof jouw (per definitie) subjectieve mening over wat mooi en goed is en wat niet alsmede je werkwijze het enige juiste en goede is. En dat is natuurlijk niet zo, maar haalt wel veel discussies onderuit.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Scherpte vd 27mm

Bericht door remoss »

:duimop:
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “XF27mm F2.8”