Draadloze verbinding X-T4 met iPhone

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
FotoSuma
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 07:18
Voornaam: Bjorn
Locatie: Herten - Limburg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Gender:
Contacteer:

Draadloze verbinding X-T4 met iPhone

Bericht door FotoSuma »

Met mijn oude X-T2 had ik altijd makkelijk verbinding met mijn iPhone. Via de Fujifilm Cam remote app.
Met de X-T4 lukt het ook wel, maar ik ben er nog niet achter wat de beste/snelste manier is.
Moet ik éérst de Bluetooth verbinding aanzetten op de X-T4, en dan de Draadloze verbinding aanzetten, en dan de app opstarten? Ik twijfel vooral tussen het verschil van Bluetooth en van de Wifi verbinding. Welke zou sneller zijn, of zijn ze zowieso beide tegelijk nodig?
Misschien ervaringsdeskundigen hier die me er iets over kunnen zeggen ...???


. .
Fuji X-T4 | 16-55 2.8 | 50-140 2.8 | 35mm 1.4 | 10-24 4.0 | 18-135 3.5-5.6 | Nissin i60a |
Gebruikersavatar

Bertjebig
Ex-fXf
Berichten: 99
Lid geworden op: zo 14 apr 2019, 17:09
Voornaam: Bertje
Has thanked: 17 times
Been thanked: 10 times

Re: Draadloze verbinding X-T4 met iPhone

Bericht door Bertjebig »

Beste FotoSuma,

om je eerlijk te zeggen ik begrijp er ook niets van. Ik word radeloos van de app en de verbinding. Ik heb weliswaar de X-H1, maar totaal overgeleverd aan de willekeur van de app of de verbinding om beelden te downloaden naar mijn mobiel. Dit is echt een van de meest teleurstellende mogelijkheden van Fuji. Ik begrijp niet waarom ze daar geen actie op ondernemen. Vroeger had ik een Nikon en daar werkte het perfect op.
Gebruikersavatar

Topic Starter
FotoSuma
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 07:18
Voornaam: Bjorn
Locatie: Herten - Limburg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Gender:
Contacteer:

Re: Draadloze verbinding X-T4 met iPhone

Bericht door FotoSuma »

Ik begrijp je frustratie. Ook vandaag heb ik het nog eens geprobeerd, maar dé instelling/procedure heb ik nog niet gevonden.
Bij de XT2 duwde ik op Draadloze verbinding, opende de App, en ik kon foto’s overzetten.
Ik twijfel nu of ik de Bluetooth wel aan hoef te zetten, of alleen de draadloze verbinding via de Wifi hoef te maken. Maar het verbinden lijkt langer te duren .....
Weet iemand de toegevoegde waarde van de Bluetooth ??


. .
Fuji X-T4 | 16-55 2.8 | 50-140 2.8 | 35mm 1.4 | 10-24 4.0 | 18-135 3.5-5.6 | Nissin i60a |
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: Draadloze verbinding X-T4 met iPhone

Bericht door MacFuji »

Mijn lukt het als ik het ga testen bijna altijd wel. Het gaat bij mijn X-T3 via Bluetooth. Dus die moet in beide aanstaan. En dan eerst via de camera de koppelregistratie
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Re: Draadloze verbinding X-T4 met iPhone

Bericht door Hilda »

Ik krijg het ook niet voor elkaar met de X-T3 en app. Laatst eindelijk gelukt om verbinding te maken, werden er maar een stuk of 10 foto's overgezet. Zowel via bluetooth als wifi geprobeerd. Bijna mijn hele data bundel opgeslurpt, accu van de camera leeg en geen foto's op mijn telefoon.
Gebruikersavatar

folkert
In memoriam †
Berichten: 391
Lid geworden op: vr 22 jul 2016, 09:49
Voornaam: Folkert
Locatie: Westland / Den Haag / Delft
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 5 times
Been thanked: 78 times
Gender:

Re: Draadloze verbinding X-T4 met iPhone

Bericht door folkert »

Ferry Knijn welke een eigen You Tube kanaal heeft met heel veel gerelateerde Fuji items heeft aangegeven dat hij zodra hij in het bezit was van zijn X-T4 er een item van ging maken ... Wellicht daarom nog even wat geduld en is het een idee om alvast lid worden van zijn kanaal dan zien we het onderwerp/item vanzelf een keertje voorbij komen : https://www.youtube.com/channel/UC2Byfz ... QoWsSSwbIA. (vermoedelijk komt het in het wekelijkse maandag item genaamd mailtime maandag)

Ik dacht overigens ook begrepen te hebben dat het verschil Bluetooth - of Wifi mede ook heeft te maken met levensduur batterij - Bluetooth zou met name minder stroom verbruiken.






Afbeelding
Fuji XH-2/X100T/XT-4+grip/XE-4/ FUJINON XF18-55mm/XF 18-135mF/3.5-5.6/XF 55-200mm/XF100-400/XF16mm 2.8WR/XF35mm 2.WR/XF50mm F2 WR/XF 90mm/XF 80mm f2,8 R LM OIS WR Macro/XF 10-24 mm (old)/pancake XF 27mm f/2.8 WR (new)
Gebruikersavatar

mqaa
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:47
Locatie: Tilburg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Contacteer:

Re: Draadloze verbinding X-T4 met iPhone

Bericht door mqaa »

Hilda schreef: ma 04 mei 2020, 06:11Bijna mijn hele data bundel opgeslurpt
Die snap ik niet... Zowel met bluetooth als met de wifi verbinding heb je helemaal niks te maken met je databundel. De verbinding is rechtstreeks tussen telefoon en camera.

Misschien dat dit filmpje kan helpen:
Marc
Gebruikersavatar

Topic Starter
FotoSuma
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 07:18
Voornaam: Bjorn
Locatie: Herten - Limburg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Gender:
Contacteer:

Re: Draadloze verbinding X-T4 met iPhone

Bericht door FotoSuma »

Inmiddels denk ik de snelste manier gevonden te hebben:
Zet op de camera de Bluetooth aan.
Start de Fuji app op.
Klik daarin op Import Images.
Dan duurt het even, en vraagt hij of ik via Wifi verbinding wil maken.
Ik klik op Verbind, en na een paar seconden zie ik de foto's die ik kan importeren naar mijn iPhone.
Uiteindelijk zet ik de Bluetooth ook weer uit op de Camera.

Dit is niet meer zo snel als bij mijn X-T2, maar het werkt.
Fuji X-T4 | 16-55 2.8 | 50-140 2.8 | 35mm 1.4 | 10-24 4.0 | 18-135 3.5-5.6 | Nissin i60a |
Gebruikersavatar

Bertjebig
Ex-fXf
Berichten: 99
Lid geworden op: zo 14 apr 2019, 17:09
Voornaam: Bertje
Has thanked: 17 times
Been thanked: 10 times

Re: Draadloze verbinding X-T4 met iPhone

Bericht door Bertjebig »

Soms lijkt het erop dat je en WiFi en BT aan moet hebben. Als je WiFi aanzet maakt de camera een eigen wifi omgeving aan, maar ik ben het met je eens het is een gedoe. Dan maar liever thuis inlezen op de pc, maar soms wil je al eerder delen.
Gebruikersavatar

Topic Starter
FotoSuma
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 07:18
Voornaam: Bjorn
Locatie: Herten - Limburg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Gender:
Contacteer:

Re: Draadloze verbinding X-T4 met iPhone

Bericht door FotoSuma »

Vandaag een andere optie gevonden.
Je kunt ook alléén een Wifi verbinding opbouwen, en dan kun je ook je foto’s overzetten. Deze methode werkt tot nu toe nog elke keer goed bij mij.
Maar het Live vieuw en fotos maken via de app, dat werkt niet echt soepel op deze manier.


. .
Fuji X-T4 | 16-55 2.8 | 50-140 2.8 | 35mm 1.4 | 10-24 4.0 | 18-135 3.5-5.6 | Nissin i60a |
Plaats reactie

Terug naar “X-T4”