Camera gaat vaak niet aan.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
MarcelN
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 19 nov 2021, 18:35
Voornaam: Marcel
Bewerk mijn foto's: Nee

Camera gaat vaak niet aan.

Bericht door MarcelN »

Hallo allemaal,
Ik heb de X-T4 nu een paar maanden in mijn bezit en de laatste dagen merk ik wel eens dat de camera niet aan gaat als ik hem aanzet. Soms staat hij aan, zet ik hem uit en als ik hem weer aan wil zetten, helemaal niets. Zwart beeld en geen geluiden oid. Het enige wat dan werkt is de batterij er uit en er weer in. Dan werkt het soms weer een hele tijd goed, maar soms is het vrijwel direct weer raak. Vandaag de firmware geüpdate naar 1.23. Stond op 1.22. Batterij is vol en lijkt geen problemen te hebben.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik hoor graag.


Na het maken van dit bericht gebeurde het een aantal keer dat de camera wel aanging, maar op het moment dat ik door de viewfinder keek, viel alles weg. Ik kreeg hem dan ook niet meer aan, tot ik de batterij er uithaalde en er weer in deed. Best vreemd en een lastig probleem.
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Re: Camera gaat vaak niet aan.

Bericht door dhrPeter »

Marcel, welkom op dit forum. Heb je die problemen als de Nissin Air1 op de camera zit? Ik heb elders van vergelijkbare problemen gelezen die veroorzaakt bleken door een flits commander.

Henk
Gebruikersavatar

Topic Starter
MarcelN
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 19 nov 2021, 18:35
Voornaam: Marcel
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Camera gaat vaak niet aan.

Bericht door MarcelN »

dhrPeter schreef: za 20 nov 2021, 06:47 Marcel, welkom op dit forum. Heb je die problemen als de Nissin Air1 op de camera zit? Ik heb elders van vergelijkbare problemen gelezen die veroorzaakt bleken door een flits commander.

Henk
Hoi Henk,
Dank je wel. En dat idee had ik ook, maar het eraf halen had geen merkbaar effect. Ik heb wel iets gelezen over een fout in de 1.21 firmware, die hier erg op leek. Die zou wel opgelost zijn in 1.22 en ik heb nu 1.23. Een antwoord was de BT koppeling. Ik heb nu de BT koppeling met mijn Iphone eraf gehaald en tot nu toe is de storing niet terug gekomen. Maar zeker ben ik hier nog niet van.
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Re: Camera gaat vaak niet aan.

Bericht door dhrPeter »

Marcel had je ook een fabrieks reset gedaan?

Henk
Gebruikersavatar

Topic Starter
MarcelN
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 19 nov 2021, 18:35
Voornaam: Marcel
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Camera gaat vaak niet aan.

Bericht door MarcelN »

dhrPeter schreef: za 20 nov 2021, 22:52 Marcel had je ook een fabrieks reset gedaan?

Henk
Dat heb ik ook geprobeerd inderdaad. Een reset, firmware en uiteindelijk de BT uit. Dat laatste lijkt wel te werken. Gisteren een tijd gefotografeerd bij een kooruitvoering en dat ging probleemloos.
Valt mij ook op dat ik de firmware van mijn 18-55 lens niet kan uitvoeren. Hij herkend het bestand niet. Moet ik ook nog naar kijken wat daar voor een probleem achter zit.
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Re: Camera gaat vaak niet aan.

Bericht door dhrPeter »

Doe je de firmware update via een in de camera geformatteerd kaartje of via de app?
Gebruikersavatar

Topic Starter
MarcelN
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 19 nov 2021, 18:35
Voornaam: Marcel
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Camera gaat vaak niet aan.

Bericht door MarcelN »

dhrPeter schreef: ma 22 nov 2021, 16:37 Doe je de firmware update via een in de camera geformatteerd kaartje of via de app?
Tot nu toe via een geformatteerd kaartje in de camera. De app heb ik daarvoor nog nooit gebruikt. Is wel een idee :)
Gebruikersavatar

folkert
In memoriam †
Berichten: 391
Lid geworden op: vr 22 jul 2016, 09:49
Voornaam: Folkert
Locatie: Westland / Den Haag / Delft
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 5 times
Been thanked: 78 times
Gender:

Re: Camera gaat vaak niet aan.

Bericht door folkert »

Hallo Marcel

ik wil je even attenderen op een update specifiek voor de XT-4 wellicht een oplossing voor je probleem met jouw exemplaar van de XT-4

https://fujifilm-x.com/nl-nl/support/do ... eras/x-t4/
Fuji XH-2/X100T/XT-4+grip/XE-4/ FUJINON XF18-55mm/XF 18-135mF/3.5-5.6/XF 55-200mm/XF100-400/XF16mm 2.8WR/XF35mm 2.WR/XF50mm F2 WR/XF 90mm/XF 80mm f2,8 R LM OIS WR Macro/XF 10-24 mm (old)/pancake XF 27mm f/2.8 WR (new)
Gebruikersavatar

Topic Starter
MarcelN
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 19 nov 2021, 18:35
Voornaam: Marcel
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Camera gaat vaak niet aan.

Bericht door MarcelN »

folkert schreef: do 02 dec 2021, 17:57 Hallo Marcel

ik wil je even attenderen op een update specifiek voor de XT-4 wellicht een oplossing voor je probleem met jouw exemplaar van de XT-4

https://fujifilm-x.com/nl-nl/support/do ... eras/x-t4/
Dank je wel Folket :D
Dat is inderdaad een nieuwe update en lijkt hier wel verband mee te houden. Ik ga de camera updaten en testen wat er gebeurd. Na het weghalen van de BT verbinding met de iPhone, heb ik het probleem niet meer gehad. Het lijkt daar dus wel mee te maken te hebben :duimop:
Plaats reactie

Terug naar “X-T4”