XT-4 gepresenteerd.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Fujifilm stelt de X-T4 voor

Bericht door remoss »

Fujifilm heeft de X-T4 uitgebracht

PERSBERICHT
PRODUCTPAGINA

Enkele highlights:
  • back-illuminated 26.1MP sensor “X-TransTM CMOS 4”
  • ETERNA Bleach Bypass modus
  • Auto witbalans functie met prioriteit op wit
  • video tot full HD 240P
  • IBIS met winst tot 6,5 stop
  • nieuwe accu met meer capaciteit BC-W235
  • 0.02 seconden AF
  • verbeterde tracking AF
  • verbeterde gezichts- en oog herkenning
  • verbeterde prestaties bij weinig licht
  • 15 shots/seconden
Afbeelding
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
folkert
In memoriam †
Berichten: 391
Lid geworden op: vr 22 jul 2016, 09:49
Voornaam: Folkert
Locatie: Westland / Den Haag / Delft
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 5 times
Been thanked: 78 times
Gender:

XT-4 gepresenteerd.

Bericht door folkert »

Na veel speculaties - giswerk en "rumours" is hij dan toch echt gepresenteerd, de Fuji X-T4 (voor de prijs van 1699 dollar / 1799 euro) en kunnen een aantal onder ons hun wensenlijstje gaan afstrepen. Op internet van de Fuji ambassadeurs direct een aantal video's/filmpjes te vinden van deze jongste telg. Bij de presentatie werd echter snel op een aantal websites gemeld dat het in productie nemen - en het uitleveren door het Corona virus vertraging zou kunnen ontstaan.



https://www.theverge.com/2020/2/26/2115 ... n-vlogging

https://fujilove.com/fujifilm-announces ... -the-x-t4/





Het IBIS systeem in de XT-4 nader verklaard en uitgelegd :
Fuji XH-2/X100T/XT-4+grip/XE-4/ FUJINON XF18-55mm/XF 18-135mF/3.5-5.6/XF 55-200mm/XF100-400/XF16mm 2.8WR/XF35mm 2.WR/XF50mm F2 WR/XF 90mm/XF 80mm f2,8 R LM OIS WR Macro/XF 10-24 mm (old)/pancake XF 27mm f/2.8 WR (new)
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: XT-4 gepresenteerd.

Bericht door GeorgeF »

Lijkt me een hele mooie camera.
Maar heeft hij niet grote overeenkomst met de X-H1?
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Pim
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 21:20
Has thanked: 22 times
Been thanked: 43 times

Re: XT-4 gepresenteerd.

Bericht door Pim »

Sluit me aan bij GeorgeF. Als je de X-H1 al hebt kijk je toch wat anders tegen de T4 aan.
Ook de prijs is niet mis.
De straat terug aan de straatfotografie.
Gebruikersavatar

henkvr
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 10:49
Locatie: Lemmer (Friesland)
Been thanked: 3 times

Re: XT-4 gepresenteerd.

Bericht door henkvr »

Half april wordt de XT-4 in de winkel verwacht. Rennen jullie dan ook naar de winkel, of wachten jullie eerst eens een tijdje af wat de reacties zijn en of er eventueel aanbiedingen komen?
Of houden jullie het gewoon bij je huidige X?
X-T4 • XF10-24mm • XF 1.4/23mm • XF 2/35mm • XF50-140mm • XF 2.8/16-55 • Zeiss Touit 2.8/50M
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: XT-4 gepresenteerd.

Bericht door MacFuji »

De vraag is voor mij meer, ga ik met de X-T4 wezenlijk betere foto's maken en haal ik er meer uit dan mijn X-T3.
Vooralsnog denk ik van niet. Dus ik wacht nog even af. Maar ik ben wel benieuwd.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

robcctje
fXf sponsor
Berichten: 362
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 20:19
Locatie: Gildehaus Duitsland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: XT-4 gepresenteerd.

Bericht door robcctje »

Sluit mij bij mijn voorganger Ron aan,we gaan het zien.

Gr Rob
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: XT-4 gepresenteerd.

Bericht door Patrick »

Ik zit een beetje in een fotodipje. Daarnaast doet mijn X-T2 het nog steeds uitstekend. Dus rennen, nee. Daarnaast heb ik financieel deze maanden niet echt een toptijd. Dus voorlopig maar even niet...
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter
folkert
In memoriam †
Berichten: 391
Lid geworden op: vr 22 jul 2016, 09:49
Voornaam: Folkert
Locatie: Westland / Den Haag / Delft
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 5 times
Been thanked: 78 times
Gender:

Re: XT-4 gepresenteerd.

Bericht door folkert »

Je zou het lijstje wat bij het eerste bericht in dit item van presentatie staat goed voor je zelf moeten beoordelen, onderstaande opsomming welke daar vermeld staat even centraal zetten om voor je eigen afweging en evt discussie met anderen te bespreken. Mijn referentie is de XT-3 welke voor mij primair voor de fotografie is gekocht, video leuk dat het er is maar ik lift graag mee met de nieuwe gebruikersmogelijkheden.

back-illuminated 26.1MP sensor “X-TransTM CMOS 4”
Zelfde als bij de XT-3 …hier lijkt geen winst uit te halen mits je de XT-3 al in je bezit hebt
ETERNA Bleach Bypass modus
Als je van uitdagingen of evt. van nieuwe/oude nieuwe fotografie stijlen houd zou je het kunnen overwegen … ook van toepassing voor de andere ingebouwde filters
Auto witbalans functie met prioriteit op wit. (of donker)
Voor mensen die natuurgetrouwe kleuren wil hebben - zoals bruidsfotografie of sneeuwfoto’s waarbij doortekening echt van belang is
video tot full HD 240P
Als video je ding is … zou je het kunnen overwegen maar je gebruikt het niet altijd of vaak tenzij je prof bent en je het voor je werk vaak gebruikt
IBIS met winst tot 6,5 stop
Toch wel een puntje wat we niet moeten onderschatten … als je in het bezit bent van wat ouder Fuji glaswerk - objectieven zonder OIS dan zou dit een hele goede optie zijn en krijgen juist deze lenzen evt. meer gebruikswaarde voor je. De alom geprezen Fuji 35mm 1.4 zonder OIS … is wat mij betreft zo’n objectief welke ineens meer waarde krijgt.
nieuwe accu met meer capaciteit BC-W235
Ligt eraan hoe je hem gaat gebruiken - voor sportfotografen (zoals voor mij) wel een uitkomst - in de tijd dat ik mijn batterij staat te vervangen kan er net een belangrijk moment zijn die ik daardoor misschien mis … als dit niet een item voor je is dan is de aanschaf van een extra batterij voor de “oude” XT3 wellicht een goede optie. Heb nu zelf de bijpassende winder voor de XT-3 en rond de 950 tot 1000 sportfoto’s op 1 middag zijn door mij te maken. (veelal in boost mode maar niet altijd) Maar dit is wel afhankelijk van de buiten temperatuur - hoe kouder des te minder de capaciteit wordt.
0.02 seconden AF
In mijn tak van sportfotografie belangrijk
verbeterde tracking AF
Daar kunnen we alleen maar blij mee zijn - de tracking van de X-T3 is al goed maar als hij nog beter zou kunnen worden prima toch?
verbeterde gezichts- en oog herkenning
Ook hier kunnen we alleen maar blij mee zijn - (hoe verfijnder hoe minder ergernis die ik toch nog wel eens lees in reviews of in commentaar) of vergelijken we teveel met concurrent Sony of Nikon.
verbeterde prestaties bij weinig licht
Is voor velen gewoon een verbetering … maar wellicht niet altijd noodzakelijk ... maar we krijgen het er gratis bij !!
15 shots/seconden
Als je dit nodig hebt prima … dan is het een verbetering maar de XT-3 voldoet ook voor mij op dit moment maar ook dit krijg ik er dan "gratis" na mijn evt investering bij

Nu zijn er nog wat items of onderwerpen te bedenken waar we over zou kunnen discuseren maar vraag bij jezelf af is het belangrijk voor mij .. is het een dealbreak?

-Rechtstreeks HDR fotografie
-Digitale Stabilisatie - DIS
-Nieuw ontworpen Flipscreen (met meer beeldpunten)
-Door het nieuwe ontwerp van Flipscreen zijn de onderwerpen op een andere artistieke wijze als fotograaf te fotograferen of te benaderen. Andere nadruk cq invalshoek leggen op het onderwerp of evt. op een persoon of object
- je flipscreen afsluiten / schermzijde naar binnen toe … mensen kunnen niet even meekijken met je - je raakt hierdoor minder afgeleid (je maakt meer gebruik van je viewfinder) je blijft als fotograaf meer gefocust op je onderwerp
-echt gescheiden foto of movie instellingen

Zo zijn er vast nog wel meer items te bedenken
Fuji XH-2/X100T/XT-4+grip/XE-4/ FUJINON XF18-55mm/XF 18-135mF/3.5-5.6/XF 55-200mm/XF100-400/XF16mm 2.8WR/XF35mm 2.WR/XF50mm F2 WR/XF 90mm/XF 80mm f2,8 R LM OIS WR Macro/XF 10-24 mm (old)/pancake XF 27mm f/2.8 WR (new)
Gebruikersavatar

henkvr
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 10:49
Locatie: Lemmer (Friesland)
Been thanked: 3 times

Re: XT-4 gepresenteerd.

Bericht door henkvr »

Bedankt voorde (uitgebreide) duidelijke antwoorden ;)
X-T4 • XF10-24mm • XF 1.4/23mm • XF 2/35mm • XF50-140mm • XF 2.8/16-55 • Zeiss Touit 2.8/50M
Plaats reactie

Terug naar “X-T4”