GPS

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

GPS

Bericht door Hilda »

Omdat ik altijd een i-gotU 120 travellocker had heb ik me nooit echt in het gps menu van de X-T4 verdiept. Afgelopen dagen/weken ben ik regelmatig naar een zeer bijzondere vogel geweest die hier in de buurt een nest had/heeft. Donderdag die i-gotU mee genomen om de locatie vast te leggen, maar tot mijn verdriet, na een software update, is de travellocker waarin je foto's kon uploaden, is het veranderd in een sportlocker, Nu kan ik dus niet meer zien waar in bepaalde foto's gemaakt heb. Niet getreurd dacht ik, dan laad ik de foto's in LR en kijk daar wel, maar niets van dit alles. FotoGeoTag geïnstalleerd, ook deze geeft geen coördinaten aan en ook geen kaartje waar de foto's zijn gemaakt. Nu komt na een lang verhaal, mijn vraag, (ben al op zoek geweest maar kan het niet vinden). Kan ik ergens op de X-T4 instellen waardoor ik wel in bijv LR kan zien waar een foto gemaakt is? Ik meen nml dat dit op deze camera in te stellen was. Al vast bedankt.

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: GPS

Bericht door MajorB »

Volgens mij zit er geen GPS ingebouwd in de X-T4 en meneer Fuji zegt er het volgende over:
"Your X Series camera on its own doesn’t have the ability to add geotags, as it doesn’t have GPS built in. But your smartphone does, so you’ll need to get the two devices to talk to each other. Here’s how you do it using the free FUJIFILM Camera Remote app:"
.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Re: GPS

Bericht door Hilda »

Ik heb die camera remote app wel, maar vind dit een onding. Verbinden is een crime en met raw foto's kan die ook niet echt lekker uit de voeten. Maar zal er nog eens naar kijken.

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: GPS

Bericht door MajorB »

Hilda schreef: zo 20 jun 2021, 08:48 Ik heb die camera remote app wel, maar vind dit een onding. Verbinden is een crime en met raw foto's kan die ook niet echt lekker uit de voeten. Maar zal er nog eens naar kijken.
omdat die app zo "fijn" werkt heb ik hem onmiddellijk van mijn telefoon verwijderd. Hier kan Fuji nog veel leren van Olympus.
.
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: GPS

Bericht door MacFuji »

Iedereen moppert altijd op de fuji app, maar vanaf dag 1 werkt het gewoon bij mij. Van de X-T1 weer ik het niet meer maar wel bij de X-T2 / 3 en 4 geen probleem.
En ja dan werkt ook je GPS met de telefoon samen. Nu heb ik wel een Iphone 11 misschien werkt dat ook in mijn voordeel.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Topic Starter
Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Re: GPS

Bericht door Hilda »

Ik merk dat je prima met de app kan werken als je in jpg schiet, maar hij kan niets met RAW bestanden, en ik fotografeer enkel in RAW,
heb overigens nu al een paar keer verbinding proberen te maken, maar dit lukt alleen wal ik de app eraf gooi en opnieuw installeer, dat schiet niet erg op.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Re: GPS

Bericht door Hilda »

Gelukkig doet de Igot-U het toch nog gewoon. Zag opeens op mijn bureaublad het @trip logo staan. En hier kan ik de foto's en de route in samenvoegen. Hiephoi.
Plaats reactie

Terug naar “X-T4”