computer leest geheugenkaart Lexar 128GB SDXC Class 10, U3, V60 UHS II 250 MB/s niet

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Gerda
Berichten: 3
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 21:58
Voornaam: Gerda
Bewerk mijn foto's: Nee

computer leest geheugenkaart Lexar 128GB SDXC Class 10, U3, V60 UHS II 250 MB/s niet

Bericht door Gerda »

Tot mijn grote schrik ontdekte ik dat mijn iMac en mijn cardreader mijn Lexar geheugenkaartjes niet herkende. Met veel kunst en vliegwerk heb ik de bestanden er gelukkig wel af gekregen maar durf deze kaartjes niet meer te gebruiken. Volgens de handleiding van de Fujifilm XT4 passen deze kaartjes prima in deze camera.

Ik heb daarna de nieuwste geheugenkaartjes van Sandisk gekocht: Extreme Pro 64GB V90 en bij de volgende reportage gebruikt. Die worden wel door mijn iMac en mijn cardreader gelezen.

Herkennen jullie dit probleem?
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: computer leest geheugenkaart Lexar 128GB SDXC Class 10, U3, V60 UHS II 250 MB/s niet

Bericht door remoss »

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat de Lexar een UHSII kaartje is en de iMac en "normale" kaartlezer kunnen die misschien niet lezen. De X-T4 doet dat wel probleemloos, dat klopt. Mijn X-T2 kan ze ook lezen. Ik heb er een van Sandisk en daar heb ik ook een aparte kaartlezer voor.

Je nieuwe Sandisk Extreme Pro 64GB V90 is wellicht een UHS-I, geen UHS-II en die kan de iMac wèl lezen?
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
Gerda
Berichten: 3
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 21:58
Voornaam: Gerda
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: computer leest geheugenkaart Lexar 128GB SDXC Class 10, U3, V60 UHS II 250 MB/s niet

Bericht door Gerda »

De Sandisk Extreme Pro 64GB is ook een UHS II kaartje. Behalve het merk is het verschil dat de Sandisk 64 GB heeft en in de snelheidsklasse V90. De Lexar heeft 128GB en V60
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: computer leest geheugenkaart Lexar 128GB SDXC Class 10, U3, V60 UHS II 250 MB/s niet

Bericht door remoss »

Ah oke, is de inhoud van de Lexar nog wel door camera te lezen?
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “X-T4”