Wie heeft 'm al??

Gebruikersavatar

Topic Starter
pjtd
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 08 mar 2021, 14:55
Voornaam: Paul
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Wie heeft 'm al??

Bericht door pjtd »

Mijn eerste Fujifilm camera wordt een X-E4.... de vraag is alleen, wanneer krijg ik 'm?
Is er iemand die de camera al in handen heeft?
A picture can be taken by Just1Click

https://www.just1click.nl
Gebruikersavatar

mqaa
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:47
Locatie: Tilburg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Contacteer:

Re: Wie heeft 'm al??

Bericht door mqaa »

Marc
Gebruikersavatar

folkert
In memoriam †
Berichten: 391
Lid geworden op: vr 22 jul 2016, 09:49
Voornaam: Folkert
Locatie: Westland / Den Haag / Delft
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 5 times
Been thanked: 78 times
Gender:

Re: Wie heeft 'm al??

Bericht door folkert »

pjtd schreef: di 09 mar 2021, 08:21 Mijn eerste Fujifilm camera wordt een X-E4.... de vraag is alleen, wanneer krijg ik 'm?
Is er iemand die de camera al in handen heeft?
Jazeker morgen is hij 1 week in ons bezit - bij Nebo in Den Haag hadden ze hem snel binnen inclusief het nieuwe 27 mm pancake objectief en snel afgeleverd - eerste indrukken zijn goed - lekker klein maar wel even wennen aan het gewijzigde Fuji menu (andere opbouw+denkwijze) Het enige wat nog niet bij ons zwarte model zat is de duimgrip en handgreep die worden nagezonden.
Fuji XH-2/X100T/XT-4+grip/XE-4/ FUJINON XF18-55mm/XF 18-135mF/3.5-5.6/XF 55-200mm/XF100-400/XF16mm 2.8WR/XF35mm 2.WR/XF50mm F2 WR/XF 90mm/XF 80mm f2,8 R LM OIS WR Macro/XF 10-24 mm (old)/pancake XF 27mm f/2.8 WR (new)
Gebruikersavatar

Zoom55
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 20:18
Voornaam: J.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Wie heeft 'm al??

Bericht door Zoom55 »

Vraag aan 'pjtd': wat is er in grote lijnen veranderd aan het menu van de X-E4?
(Ik ben een fan van het X-E model, vandaar deze vraag.)
Gebruikersavatar

folkert
In memoriam †
Berichten: 391
Lid geworden op: vr 22 jul 2016, 09:49
Voornaam: Folkert
Locatie: Westland / Den Haag / Delft
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 5 times
Been thanked: 78 times
Gender:

Re: Wie heeft 'm al??

Bericht door folkert »

Kijk maar eens naar deze filmpjes op you tube - de maker/auteur loopt stapsgewijs in het onderstaande filmpje (beginners guide) op bepaalde punten door het menu heen en hij verteld waar de knoppen nu te vinden zijn. Je bent als fotograaf en gebruiker wellicht een beetje je Fujifilm automatisme kwijt. Hij geeft zijn eigen werkwijze en instellingen prijs en laat zien hoe hij kleine telg uit de Fujifilm familie gebruikt



Fuji XH-2/X100T/XT-4+grip/XE-4/ FUJINON XF18-55mm/XF 18-135mF/3.5-5.6/XF 55-200mm/XF100-400/XF16mm 2.8WR/XF35mm 2.WR/XF50mm F2 WR/XF 90mm/XF 80mm f2,8 R LM OIS WR Macro/XF 10-24 mm (old)/pancake XF 27mm f/2.8 WR (new)
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1574
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Wie heeft 'm al??

Bericht door GeorgeF »

Het is mooi dat Fuji voor elk wat wils iets op de markt zet.
Maar één ding hebben deze doosjes allemaal gemeen.
Je koopt geen rotzooi, het is allemaal topkwaliteit.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Zoom55
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 20:18
Voornaam: J.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Wie heeft 'm al??

Bericht door Zoom55 »

".........het is allemaal topkwaliteit."
Net de review in DPR weer gelezen en die is toch wel kritisch. Met name het strippen tov. de X-E3 vinden zij een slecht idee.
Belangrijkste punt: Een aantal directe-bedieningsknoppen zijn weggelaten. Dus nu omslachtiger werken via het menu.
Lagere productiekosten, prijs hetzelfde, dus hogere winstmarge.
Ik zou dus zeggen: "......, het is allemaal kwaliteit."
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 561
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times
Contacteer:

Re: Wie heeft 'm al??

Bericht door dhrPeter »

Ik heb 'm nu bijna een week, E3 ingeruild en moet eerlijk zeggen dat ik het best wel prettig vind dat er minder knoppen op zitten. De belangrijkste instellingen voor fotografie : sluitertijd, diafragma en ISO zijn direct in te stellen (ISO met voorste instelwieltje).
Zoom55 schreef: di 09 mar 2021, 21:48 Vraag aan 'pjtd': wat is er in grote lijnen veranderd aan het menu van de X-E4?
(Ik ben een fan van het X-E model, vandaar deze vraag.)
De meest in het oog springende wijziging is de forse uitbreiding van het aantal instellingen dat onder "instellingen op maat" (custom settings) vastgelegd kan worden. Ik was vooral blij met de mogelijkheid om o.a. beeldformaat, diverse instellingen voor autofocus en in het opname menu.

Jammer is dan weer wel dat dit niet voor video mogelijk is, althans ik heb het nog niet gevonden.

Maar je kunt nu wel een en ander onder een "instelling op maat" onderbrengen specifiek voor macrofotografie of portret fotografie of landschap en door deze "instelling op maat" heb je gelijk de meeste belangrijke instellingen goed staan. Zoals ik het bij andere merken kamera's gewend ben.

Groet, Henk
Gebruikersavatar

Topic Starter
pjtd
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 08 mar 2021, 14:55
Voornaam: Paul
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Wie heeft 'm al??

Bericht door pjtd »

folkert schreef: di 09 mar 2021, 09:55
pjtd schreef: di 09 mar 2021, 08:21 Mijn eerste Fujifilm camera wordt een X-E4.... de vraag is alleen, wanneer krijg ik 'm?
Is er iemand die de camera al in handen heeft?
Jazeker morgen is hij 1 week in ons bezit - bij Nebo in Den Haag hadden ze hem snel binnen inclusief het nieuwe 27 mm pancake objectief en snel afgeleverd - eerste indrukken zijn goed - lekker klein maar wel even wennen aan het gewijzigde Fuji menu (andere opbouw+denkwijze) Het enige wat nog niet bij ons zwarte model zat is de duimgrip en handgreep die worden nagezonden.
Het is mijn eerste Fujifilm camera, dus ik kan geen vergelijk maken. Mijn eerste indruk is dat het menu in ieder geval prettiger is dan het menu bij een Sony camera.
Lees overigens dat in de US de kit X-E4 met 27mm lens, dat er in de kit geen zonnekap zit voor de 27mm lens. Is dat in NL ook zo? (ik heb overigens de body met losse 23mm lens)
A picture can be taken by Just1Click

https://www.just1click.nl
Gebruikersavatar

Topic Starter
pjtd
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 08 mar 2021, 14:55
Voornaam: Paul
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Wie heeft 'm al??

Bericht door pjtd »

Zoom55 schreef: di 09 mar 2021, 21:48 Vraag aan 'pjtd': wat is er in grote lijnen veranderd aan het menu van de X-E4?
(Ik ben een fan van het X-E model, vandaar deze vraag.)
Geen idee.... :eh:
Het is mijn eerste Fujifilm camera, dus ik kan geen vergelijk maken. Mijn eerste indruk is dat het menu in ieder geval prettiger is dan het menu bij een Sony camera.
A picture can be taken by Just1Click

https://www.just1click.nl
Plaats reactie

Terug naar “X-E4”