Ervaring met de 18-135 mm f3.5-5.6?

Gebruikersavatar

Topic Starter
Martinpecheur
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 31 aug 2014, 00:12
Voornaam: Martin
Locatie: Borne

Ervaring met de 18-135 mm f3.5-5.6?

Bericht door Martinpecheur »

Heeft iemand dit objectief en zo ja, wat zijn de ervaringen?
Voor de goede orde: ik heb de nodige reviews al bekeken, maar ben benieuwd naar gebruikerservaring uit de eerste hand.
Martin
Gebruikersavatar

Topic Starter
Martinpecheur
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 31 aug 2014, 00:12
Voornaam: Martin
Locatie: Borne

Re: Ervaring met de 18-135 mm f3.5-5.6?

Bericht door Martinpecheur »

Martinpecheur schreef:Heeft iemand dit objectief en zo ja, wat zijn de ervaringen?
Voor de goede orde: ik heb de nodige reviews al bekeken, maar ben benieuwd naar gebruikerservaring uit de eerste hand.
Martin
Mijn vraag staat al een tijdje open, maar nul reacties tot nu toe :o
Weet echt niemand iets over deze lens te zeggen?
Misschien heb je er op de Fotokina foto's mee gemaakt of er bij een kennis mee gespeeld?
Ik overweeg er een te kopen als single lensvoor op reis.
Ik weet heus wel dat hij niet de topkwaliteit van een prime heeft, maar lens wisselen op reis is een crime en draait meestal uit op óf geen foto maken óf het moment net weer missen :evil:
Mits van redelijke kwaliteit zou deze 18-135 een alternatief kunnen zijn, want met dat bereik kun je alle kanten op.
Wie.....??
martin
Gebruikersavatar

Frank
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 00:05
Locatie: Panningen

Re: Ervaring met de 18-135 mm f3.5-5.6?

Bericht door Frank »

Ik heb al eens mijn mening over deze lens gegeven. ik vind het moeilijk om een ander hier advies in te geven. Misschien legt hij de lat wel een stuk hoger. Ik ben super tevreden en de lens voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen. Primes is gewoon niet mijn ding en van alles meeslepen ook niet. Wil wel lekker flexibel zijn. Mensen die met primes werken streven waarschijnlijk een ander soort van fotografie na dan ik. Als je in de buurt woonde kon je de lens eens proberen dat geeft nog het beste resultaat. Deze uitleg zal voor jou misschien weinig toegevoegde waarde hebben voor jou keuze maar ik kan het niet lekkerder maken dan het is. :D

Misschien kun je onder deze link iets vinden: http://vicsfujixblog.com/2014/08/08/fuj ... ens-links/:
"Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben".
Gebruikersavatar

Topic Starter
Martinpecheur
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 31 aug 2014, 00:12
Voornaam: Martin
Locatie: Borne

Re: Ervaring met de 18-135 mm f3.5-5.6?

Bericht door Martinpecheur »

Goed te horen dat je tevreden over deze lens bent, Frank.
En, nee op reis leg ik de lat (meestal) niet zo hoog.
Echt tijd voor een uitgebreide foto ochtend/middag/avond is er op reis namelijk nooit.
Het fotograferen gaat altijd min of of meer "on the run". En dan is gemak belangrijker dan topkwaliteit.
En een "all in one" lens maakt dan vaak net het verschil tussen wel en niet het moment pakken.
Dit gezegd hebbende was ik toch nooit echt gelukkig met mijn vorige all in one Nikon 28-300 mm (FF).
Het geheel was nog veel te groot/zwaar en ik vond de kwaliteit toch beneden mijn standaard, (voor whatever dat laatste waard is!).
Na je positieve reactie én de ervaringen in de link denk ik dat ik me morgen maar eens meld bij Cameratools :D
In Twente zeggen ze dan KWW oftewel "kiek'n wat 't wordt". :lol:
Wordt vervolgd,
martin
Gebruikersavatar

Frank
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 00:05
Locatie: Panningen

Re: Ervaring met de 18-135 mm f3.5-5.6?

Bericht door Frank »

Na het lezen van jou reactie op mijn draadje en jou primaire en secundaire belangen kennende krijg jij heel zeker geen spijt van deze lens. Succes.
"Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben".
Gebruikersavatar

robcctje
fXf sponsor
Berichten: 362
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 20:19
Locatie: Gildehaus Duitsland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Ervaring met de 18-135 mm f3.5-5.6?

Bericht door robcctje »

http://forum.belgiumdigital.com

Hoi Martin

Klik deze link maar eens aan,kun je ook het een en ander over deze en andere objectieven van Fuji vinden.

Gr Rob
Gebruikersavatar

Lou
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 okt 2014, 11:24

Re: Ervaring met de 18-135 mm f3.5-5.6?

Bericht door Lou »

Hoi Martin,

Vorige week deze lens gekocht. Zondag plaatjes geschoten. Ik vind de kwaliteit erg goed. Bereik is prima. Waar je wel rekening mee moet houden is het gewicht. Zeker in vergelijking met de 18-55 is hij een stuk zwaarder. Maar daar krijg ook wat voor terug. Ik zou zeggen; kopen.

gr. Lou

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: Ervaring met de 18-135 mm f3.5-5.6?

Bericht door wblink »

Zoomes. Primes.

Ik weet het ook niet ... of misschien een beetje.
Ik heb zelf jarenlang met uitsluitend zooms foto's gemaakt. (Nikon 14-24, 24-70, 70-200 (of zoiets ... "Het Gouden Trio")). Ben later primes aan gaan schaffen (Fuji) naast de zooms. Ik merk op: met een zoom klik je erop los en met een prime zoek je je standpunt belichting enz.

Er is dus voor beide een omgeving: zoom voor makkelijk, licht, snel en prime voor meer doordachte foto's.

Mooiste zou dus zijn om beide aan te schaffen, maar dat lukt mij ook niet.

Mijn keuze is dan zooms.

Alleen blijft die Samyang wel uniek ....
Nou moe.
Willem.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Martinpecheur
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 31 aug 2014, 00:12
Voornaam: Martin
Locatie: Borne

Re: Ervaring met de 18-135 mm f3.5-5.6?

Bericht door Martinpecheur »

@Lou
Goed te horen dat je tevreden bent met deze lens.
Gewicht is zeker een punt! Ga morgen naar Cameratools en dan even in de hand houden.
@wblink
Kan je overwegingen goed volgen, denk er zelf ook zo over.
Heb nu alleen nog de 23/1.4 voor straatfotografie, dat doe je met zo'n prime toch bewuster.
Even kijken wat je beste positie is etc.
martin
Gebruikersavatar

Topic Starter
Martinpecheur
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 31 aug 2014, 00:12
Voornaam: Martin
Locatie: Borne

Re: Ervaring met de 18-135 mm f3.5-5.6?

Bericht door Martinpecheur »

robcctje schreef:http://forum.belgiumdigital.com

Hoi Martin

Klik deze link maar eens aan,kun je ook het een en ander over deze en andere objectieven van Fuji vinden.

Gr Rob
bedankt Rob.
Kende deze nog niet.
martin
Plaats reactie

Terug naar “XF18-135mm F3.5-5.6 R LM OIS WR”