FlashQ radio flits trigger

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

FlashQ radio flits trigger

Bericht door André »

Onlangs een nieuw triggersetje gekocht om te gebruiken op o.a. de X100F.
Gezien de X100F zo lekker compact is wilde ik ook een compacte flitstrigger om alles zo klein als mogelijk te houden.
Deze dus gekocht en uitgeprobeerd.

De trigger is een simpele domme trigger die slechts een puls geeft waarop de flitser af gaat. Dus geen TTL of aanverwante zaken. De trigger werkt op alle moderne camera's en met alle moderne flitsers met 5V triggering, dus niet de oude flitsers met honderden volt. Er wordt bij elke ontvanger ook nog een PC sync kabeltje meegeleverd om studio strobes aan te sturen.
Mijn SB900 is niet echt klein, maar prima om te gebruiken in de A stand zonder die eeuwige TTL kabels.
Je kunt uiteraard ook gewoon manuele speedlights gebruiken.

De trigger werkt op een CR2032 knoopcelbatterij en wordt geleverd met een batterij in zowel zender als ontvangers.
Je hoeft enkel een klevend stukje plastic folie van de batterij af te halen en het werkt.
Na een snelle test kan ik in ieder geval zeggen dat 15 meter geen enkel probleem is. Meer dan genoeg voor mijn doelen.
De afmetingen zijn ~ 2,5cm x 2,5cm x 2,5cm. Dus een 2,5 cm kubusje. Dus echt klein. Hierdoor kun je ook altijd bij je sluitertijdenknop en ingeval van de X100F je ISO knop komen. Die worden bij grotere triggers wel eens lastig te bedienen.
Ik vind het een aanrader voor hen die willen flitsen en geen kabel willen gebruiken. ;-)

Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: FlashQ radio flits trigger

Bericht door GeorgeF »

Ziet er interessant uit André.
Heb je al resultaten die je kan laten zien?
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: FlashQ radio flits trigger

Bericht door André »

Ik heb er mee geëxperimenteerd en wat uitgeprobeerd, maar die kiekjes ook weer weggegooid.
Ik zal eens kijken of ik aankomende week even wat voor je kan maken. Zit nu op de bank met een kruik in mijn rug.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Plaats reactie

Terug naar “3e partij Accessoires”