Test NP-W126 accu's

Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Test NP-W126 accu's

Bericht door rmviewpoint »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik heb ze met mijn vorige X-T camera's allemaal in de originele lader opgeladen. Mu met de X-Pro3 voorlopig opgeladen in de camera, in afwachting van mijn Nitecore lader, 3 contacten en digitaal display om de batterij gegevens en laadtoestand te overzien.

De originele NP-W123S batterijen staan niet voor niets hol als je ze controleerd. Heb nu 2 originele besteld, als je de hele batterij rommel dat je al gekocht hebt aan milde prijzen, optelt..

Heb ook nog 2 Orange series JUPIO's, benieuwd of deze op termijn stand houden, zit wel 5 jaar garantie op. De Duracell's had ik aangekocht in oktober 2019 en ik mag ze terug zenden naar 123accu, ze verrekenen ze met de 2 nieuwe originele. Kortom, top service van 123accu!
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Test NP-W126 accu's

Bericht door Patrick »

Ik heb mijn Jupio's al heel lang en geen enkel probleem!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Test NP-W126 accu's

Bericht door rmviewpoint »

Het stelt me gerust, Patrick!
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Test NP-W126 accu's

Bericht door MajorB »

Ik heb net een mailtje naar meneer Jupio gestuurd. De Jupio NP-W126 van dec 2019 is zo bol als een tol. Draait aan beide kanten als een tol op een vlak oppervlak. Was bijna niet uit de camera te krijgen.
.
Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Test NP-W126 accu's

Bericht door rmviewpoint »

Ik heb onlangs 2 Orange Series NP-W126S batterijen aangekocht, ondanks de 5 jaar garantie had ik er toch weer een bol gevoel bij en heb een email gestuurd naar Mr. Jupio:

Beste Roger,

Een accu kan opzwellen bij verkeerd gebruik. Wij raden aan de accu minimaal 1 of beter nog 2 keer per jaar te laden. Daarnaast is het van belang dat wanneer een accu vol is dat deze uit de lader verwijderd wordt. Tenslotte dient u hoge en lage temperaturen te vermijden. Bijv. geen accu's in de zon laten liggen etc. Als u zich hier aan houdt zou u met deze accu's geen probleem moeten hebben. Wij hebben het nog nooit meegemaakt dat er schade is ontstaan aan een camera door correct gebruik van onze accu's.

Met vriendelijke groeten, With kind regards, Mit freundlichen Grüßen, Cordialement, 親切的問候,

Martijn Evertse
Managing Director
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Gebruikersavatar

Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Re: Test NP-W126 accu's

Bericht door Hilda »

Toen ik mijn Nikon nog had, heb ik een keer een Jupio accu gekocht, op advies van de fotozaak waar ik toen was. Volgens de verkoper waren er geen betere dat Jupio en je kon er veel langer mee doen. Ik ging op vakantie naar Suriname en daar heb je lang niet overal stroom, dus een accu die lang mee gaat was mooi mee genomen. Bij het in gebruik nemen viel het me al op dat de camera soms aangaf dat de batterij vol was, en dan opeens leeg en dan half leeg en hoppa weer vol enz. De accu extra goed opgeladen, daarna leek het goed. Ik wilde met een schone camera en gekalibreerde lenzen op vakantie en had alles naar een fotozaak gebracht (nee niet die van de accu). Op een gegeven moment belde hij op, er was iets niet goed gegaan, op het moment dat hij de 105mm lens van de camera draaide was de accu, die Jupio, die dus helemaal vol was, in een keer dood geslagen, resultaat camera en lens stuk. De fotograaf heeft het netjes opgelost en heeft alles met voorrang bij Nikon laten repareren omdat ik binnen een maand op vakantie ging en ook qua kosten zijn we er goed uitgekomen. Ik heb de accu terug gebracht, kreeg een nieuwe Jupio mee, precies hetzelfde probleem, het ene moment vol, het volgende moment leeg en dan weer half vol. Ook deze terug gebracht, nou ze wilden me, na heel veel overredingskracht een originele Nikonaccu, mee geven, moest Godverboodonstevloeken ook nog €10,00 bijbetalen, terwijl, bleek later die Jupio duurder was dan de originele. Voor mij nooit geen compatibel meer
Gebruikersavatar

Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Re: Test NP-W126 accu's

Bericht door Hilda »

rmviewpoint schreef: zo 21 jun 2020, 06:03 Ik heb onlangs 2 Orange Series NP-W126S batterijen aangekocht, ondanks de 5 jaar garantie had ik er toch weer een bol gevoel bij en heb een email gestuurd naar Mr. Jupio:

Beste Roger,

Een accu kan opzwellen bij verkeerd gebruik. Wij raden aan de accu minimaal 1 of beter nog 2 keer per jaar te laden. Daarnaast is het van belang dat wanneer een accu vol is dat deze uit de lader verwijderd wordt. Tenslotte dient u hoge en lage temperaturen te vermijden. Bijv. geen accu's in de zon laten liggen etc. Als u zich hier aan houdt zou u met deze accu's geen probleem moeten hebben. Wij hebben het nog nooit meegemaakt dat er schade is ontstaan aan een camera door correct gebruik van onze accu's.

Met vriendelijke groeten, With kind regards, Mit freundlichen Grüßen, Cordialement, 親切的問候,

Martijn Evertse
Managing Director
2x per jaar laden? Dan gaan ze wel erg lang mee, of je gebruikt ze nooit
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Test NP-W126 accu's

Bericht door GeorgeF »

Beste Hilda en mvieuwpoint nog even een vraagje.
Hebben jullie de accu's met de orginele lader geladen met 3 contacten of met een imitatielader met 2 contacten?
Daar ben ik even benieuwd naar.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Test NP-W126 accu's

Bericht door rmviewpoint »

Voorlopig, in afwachting van de levering van de Nitecore, met 3 contacten, laad ik de batterijen in de X-Pro3 op, niet mijn favoriete keuze, maar voorlopig geen andere.Als ik jou was George, zou ik die 2 contacten laders links laten liggen en niet meer gebruiken.
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Test NP-W126 accu's

Bericht door GeorgeF »

Dus jij zegt dat mijn Patonalader met 2 contacten desastreus zijn voor mijn accu?
Waren jouw accu's daar ook aan overleden?
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Re: Test NP-W126 accu's

Bericht door Hilda »

GeorgeF schreef: zo 21 jun 2020, 08:36 Beste Hilda en mvieuwpoint nog even een vraagje.
Hebben jullie de accu's met de orginele lader geladen met 3 contacten of met een imitatielader met 2 contacten?
Daar ben ik even benieuwd naar.

Groetjes van George
Dit was bij mijn Nikon, ik had de EN-EL 15 en de originele lader die daarbij hoorde en de Jupio equivalent van de EN-EL 15
Plaats reactie

Terug naar “3e partij Accessoires”