Welke fototas

Plaats reactie
Gebruikersavatar

nielsgaastra
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 11 okt 2015, 12:37

Re: Welke fototas

Bericht door nielsgaastra »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Klinkt goed, en als het niet past kan ik de tas altijd nog retour sturen. Bedankt voor je antwoord!
Fujifilm X-T10 | Samyang 12mm F2 | XF 35mm F2 | XF 18-55mm F2.8-4 | XC 50-230mm F4.5-6.7

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Welke fototas

Bericht door MajorB »

Mijn retrospective 7 black is te koop.....
.
Gebruikersavatar

Digirebay
Berichten: 4
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 12:37
Voornaam: Ruud

Re: Welke fototas

Bericht door Digirebay »

Interessant lijntje en eens kijken of ik nog wat kan toevoegen.

Voor bergwandelen gebruik ik nu rugzak Mammuth Couloir 35 liter met twee vakken, onder aparte toegevoegde inzet voor apparatuur en bovenin de spullen voor onderweg (eten, drinken, jas, enzovoort). Nadeel is dat de tas nu volledig af moet om een foto te kunnen maken. Deze tas gebruik ik vanwege lengte rug en gewenste ondersteuning op heupen ipv op schouders.
Gekeken naar vervanging waarbij je sneller bij je camera kunt en kom daarbij uit op de volgende kandidaten.
Mind shift ultralight dual 25l of 36l en de Mind shift rotation 180 Horizon 34l
De laatste vindt ik heel bijzonder, zeker zelf ook even naar kijken, ik ga ze allemaal even testen met mee te nemen apparatuur (incl onderstaande lenzen, macbook 12', tripod en rekening houdend met te kopen lenzen). Er zijn vast nog interessante alternatieven die ik nog niet gezien heb, de Lowe pro tassen die ik gezien heb voldeden geen van allen.

Voor de binnenlandse dagtrips gebruik ik nu Crumpler messenger en zou mijn voorkeur uit uit gaan naar:
Peak design everyday messenger bag 13" (de 15" lijkt mij te groot, wel erg prijzig en nog niet beschikbaar)
De Tenba messenger DNA 13 (hier past alles is en het lijkt me een geweldige tas, reeds geprobeerd op beurs).

Benieuwd wat jullie vinden.
X-T10 | 35mm 1.4 | 50-140mm 2.8 | Teleconverter XF 1.4X TC WR
Gebruikersavatar

mqaa
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:47
Locatie: Tilburg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Contacteer:

Re: Welke fototas

Bericht door mqaa »

Gebruik nu een paar weken de Tenba Cooper 13 Slim. Bevalt me prima moet ik zeggen. Prima constructie en materialen. Gemaakt voor mirrorless (vandaar 'Slim') en mijn X-Pro2+23 past er prima in samen met de 14 en de 56. Nog voldoende ruimte over voor andere zaken. Heel praktisch!
Marc
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Welke fototas

Bericht door PeterD »

Ik heb een Tamrac rugzakje.De travelpack 73. Hij oogt klein en dat is hij ook.Daar past een xe camera met accessoires in.Maar het mooie van dit rugzakje,voor mij althans, in het midden van dit rugzakje past mijn statief.Dat is een Mefoto Backpacker en die is opgevouwen slecht 32 cm lang dacht ik.Geweldig ding in combinatie met de fuji camera,s.
Hangt niet aan de buitenkant,zit niet in de weg en je hebt hem altijd bij mocht je dat willen.Rugzakje is dacht ik ouder model wat niet zo makkelijk meer te verkrijgen is.Een rugzakje zal niet ieders ding zijn , maar mij bevalt het goed.
Gebruikersavatar

Moluccan
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 11:11
Voornaam: Eugene

Re: Welke fototas

Bericht door Moluccan »

Ik ben voor de Tenba Messenger DNA 8 Tas (cobalt) gegaan, fijne tas.
X-T1 | X-M1 | XF 50-140mm F2.8 | XF 35mm F2 | XF 27mm F2.8 | XC16-50mm F3.5-5.6 | Sunwayfoto PFL-XT1R | Tenba Messenger DNA 8 | Peak Design Slide
Gebruikersavatar

RiggoleM
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 23 mei 2016, 12:27

Re: Welke fototas

Bericht door RiggoleM »

Ik gebruik een ThinkTank Retrospective 5 & 7. Meestal neem ik de 7 mee, maar als ik maar één lens extra meeneem dan gaat de 5 mee.
In de 7 gaat alles voorlopig erin, maar als ik mij nog één lens ga aanschaffen gaat dat niet meer lukken, zal dan eerder uitsluiten zijn van lenzen dan een grotere fotozak aan te schaffen :-)
Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF18-55 - XF55-200 - Samyang 12mm f/2.0- XF23 f/1.4 - XF35 f/1.4 - Nissin i40
Gebruikersavatar

Digirebay
Berichten: 4
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 12:37
Voornaam: Ruud

Re: Welke fototas

Bericht door Digirebay »

mqaa schreef:Gebruik nu een paar weken de Tenba Cooper 13 Slim. Bevalt me prima moet ik zeggen. Prima constructie en materialen. Gemaakt voor mirrorless (vandaar 'Slim') en mijn X-Pro2+23 past er prima in samen met de 14 en de 56. Nog voldoende ruimte over voor andere zaken. Heel praktisch!
Deze had ik nog niet gezien, voeg ik toe aan het lijstje met kandidaten, Dank voor de tip.
X-T10 | 35mm 1.4 | 50-140mm 2.8 | Teleconverter XF 1.4X TC WR
Gebruikersavatar

eriks
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 08 okt 2017, 17:18
Voornaam: Erik
Gender:

Re: Welke fototas

Bericht door eriks »

Hallo,

Ben ook aan het kijken naar een fototas voor mijn fuji spullen.
Iemand ervaring met de thinktank speed freak V.20
gr. erik
Gebruikersavatar

Ottr
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 23:06
Voornaam: Koen
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: Welke fototas

Bericht door Ottr »

mqaa schreef: wo 22 jun 2016, 16:24 Gebruik nu een paar weken de Tenba Cooper 13 Slim. Bevalt me prima moet ik zeggen. Prima constructie en materialen. Gemaakt voor mirrorless (vandaar 'Slim') en mijn X-Pro2+23 past er prima in samen met de 14 en de 56. Nog voldoende ruimte over voor andere zaken. Heel praktisch!
Na wat zoek werk ook besloten om een Tenba aan te schaffen. Alleen voor mij een maatje kleiner namelijk de Cooper 8.
En toevallig net nu met 20% korting \:D/

Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Welke fototas

Bericht door GeorgeF »

Mijn ervaring is dat je een tas op maat aanschaft.
Maar na verloop van tijd is hij toch weer te klein.
Dus ik heb nu een tas gekocht met wat extra ruimte op de groei zeg maar.
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Plaats reactie

Terug naar “3e partij Accessoires”