Schouderriem ervaringen.


Topic Starter
FransSnoeijs
Ex-fXf
Berichten: 18
Lid geworden op: di 23 okt 2018, 11:43
Voornaam: Frans
Has thanked: 81 times
Been thanked: 5 times

Schouderriem ervaringen.

Bericht door FransSnoeijs »

beste Forumleden,

Ik ben op zoek naar een schouderriem voor mijn Fujifilm X-H1. ben op zoek gegaan en ik kom steeds uit op de Carry Speed fit pro uit.
Wat zijn jullie ervaringen met schouderriemen? en wat is uw aanbeveling? (misschien heb ik nog wat gemist).
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes Frans.
Gebruikersavatar

Johan1025
Berichten: 429
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 07:21
Voornaam: Johan
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 16 times

Re: Schouderriem ervaringen.

Bericht door Johan1025 »

https://www.eddycam.com/de/Produkt/ al een paar jaar zeer tevreden mee ben
Tumblr | X-70 | X-Pro 3 | XF 16mm F1.4 R WR | XF 8-16mm F2.8 R LM WR | XF 33mm F1.4 R LM WR | XF 50mm F1.0 R WR| XF 16-55mm F2.8 R LM WR | XF 50-140mm F2.8 R LM OIS WR | XF70-300mmF4-5.6 R LM OIS WR
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Schouderriem ervaringen.

Bericht door PeterD »

Of de ideale schouderriem bestaat weet ik niet.Ik heb er in ieder geval al ,n aantal gehad maar na gebruik in de praktijk was er dan toch altijd wel iets wat me minder beviel.Ik heb de bijgeleverde riemen gehad, Optech, Domke , merkloos,zelfgemaakte etc.Op dit moment gebruik ik een riem van Artisan en Artist.Best een mooi prijzig ding en traploos verstellen is erg handig.Maar ook deze heeft een onhandigheidje.Echt over 1 schouder dragen is niet fijn .De riem is spekglad.Net zo als een autogordel ongeveer.
Het is ook erg persoonlijk.Wat de een fijn vind, vind de ander niks.Ik zou zeggen kopen waarvan je denkt dat is iets voor mij en proberen.Ik blijf ook gewoon rondkijken tot ik DE riem gevonden heb.
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Schouderriem ervaringen.

Bericht door André »

Frans ik gebruik deze: https://www.cameranu.nl/nl/p2257765/pea ... -blackvoor mijn X-T2 en X-T1 en deze https://www.cameranu.nl/nl/p2033185/pea ... m-charcoal voor de X100F, zoals je mij die al hebt zien gebruiken, naar volle tevredenheid. Ze zijn erg snel en gemakkelijk te verstellen met 1 hand. ;-)

Dan heb je een systeem dat je met elke camera kunt gebruiken terwijl je eigenlijk maar 1 riem nodig hebt.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: Schouderriem ervaringen.

Bericht door MacFuji »

Al jaren de " Peak Design Slide"


(niet daar gekocht, alleen even voor het plaatje!)
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Schouderriem ervaringen.

Bericht door PeterD »

Zijn die peak design riemen ook zo glad ?
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Schouderriem ervaringen.

Bericht door André »

Dat ligt er aan welke kant je gebruikt en welk type. De smallere is gewoon glad. Dat heeft het voordeel dat je de camera snel onder de jas kunt schuiven bij b.v. als het begint te regenen. Bij de bredere riemen is de ene kant, buitenkant, glad en de binnenkant is voorzien van een soort siliconen laag die dus zo stroef is als warme rubber. Verder is het net als een autogordel echter comfortabeler.

Dit beantwoord al je verdere vragen:
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Schouderriem ervaringen.

Bericht door remoss »

Hier ook erg goede ervaringen met Peak Design, o.a. de Slide, Slide Lite en de Leash.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

FujiHai
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 17 jan 2018, 22:47
Voornaam: Fred
Been thanked: 6 times

Re: Schouderriem ervaringen.

Bericht door FujiHai »

Ik heb ook een Peak Design riem.
Bewust voor de Leash (smalste) gekozen omdat ik ook al een verrekijker om mijn nek heb en rugzakbanden over mijn schouders dus er was niet zo veel ruimte voor nog meer riemenspul.
Voor mijn XT3/100-400 is de smalle Leash niet zo heel comfortabel maar het is voornamelijk bedoeld om de combi kort te "parkeren" als ik even door de verrekijker wil turen.
De Leash is helemaal glad en dat is in mijn geval wel fijn omdat ik de riem diagonaal draag en dan de camera makkelijk vanaf mijn heup naar boven kan trekken zonder al te veel wrijving.
Heb er sinds kort ook de Peak Cuff polsriem bij die ik aanklik ik als een soort zekering als camera/lens zonder Leash wordt gebruikt (wat me vaak net wat meer bewegingsvrijheid geeft).
Mooi en degelijk spul wel, dat Peak Design
Gebruikersavatar

Greenturtle
Ex-fXf
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 10 sep 2017, 11:39

Re: Schouderriem ervaringen.

Bericht door Greenturtle »

Er zit er toch een heel mooie standaard bij?
Plaats reactie

Terug naar “3e partij Accessoires”