Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Gebruikersavatar

Topic Starter
RiFuji
fXf sponsor
Berichten: 313
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:53
Voornaam: Rico
Locatie: Flevoland
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 31 times
Been thanked: 20 times
Gender:

Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door RiFuji »

Vandaag mijn Peak Design Slide Lite ontvangen. Ziet er goed uit en op het eerste gezicht blij met de kleur (legergroen) en breedte van de band.

Maar de montage vind ik wel een dingetje. De Anchors, V4 vermoed ik, zijn (zonder verdere aanpassingen) te dik om door het oogje van de X-T3 te halen. Nu heb ik deze gemonteerd aan de met de X-T3 meegeleverde 3-hoekige splitringen, maar hier ben ik niet zo heel erg gelukkig mee, want het ‘rammelt’. En ook lees ik horror-verhalen van gebogen en ‘gespleten’ (ja, daar is een splitring natuurlijk ook wel voor ontworpen :?) door Fuji meegeleverde splitringen.

How-to’s op YouTube laten zien dat de binnenste ring van het oog op de body er uit kan worden gestoken/-drukt met een stuk gereedschap. Dat zou mij zeker wel moeten lukken. Hierdoor wordt het gat breder en kan de anchor er doorheen worden geduwd. Nog steeds met moeite maar het kan. Dit kan natuurlijk, maar ik heb dan het gevoel dat ik de zaak aan het vernielen ben. Wel zit de anchor dan direct aan de body, waardoor de drempel van het ‘vernielen’ erg laag is.

Ook zie ik afbeeldingen van de montage van een ovale splitring. Dit oogt steviger, maar nog steeds rammelt het en blijft het een splitring.

Hoe hebben jullie de anchors gemonteerd? Ik neig naar het groter maken van het oog op de body door het uitsteken van de ‘binnenring’.
X-T3 / VG-XT3 / XF 16-55mm f2.8 R LM WR / XF 50-140mm f2.8 R LM OIS WR / XF 100-400mm f4.5-5.6 R LM OIS WR / XF 1.4X TC WR
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door GeorgeF »

Volgens mij Rico moet je die lus van die Anchor Ankers toch door die oogjes aan de body kunne n reigen en anders inderdaad eerst het driehoekje er aan klikken en dan die Anchor Ankers er aan doen.
Maar ze zijn vreselijk handig.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
RiFuji
fXf sponsor
Berichten: 313
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:53
Voornaam: Rico
Locatie: Flevoland
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 31 times
Been thanked: 20 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door RiFuji »

Dag George, de lussen van de anchors zijn echt te dik om door de kleine oogjes van de X-T3 te kunnen krijgen.

Ik neig er nog steeds meer naar om de ‘mantel’ in de oogjes eruit te drukken, zoals de video op YouTube laat zien.
X-T3 / VG-XT3 / XF 16-55mm f2.8 R LM WR / XF 50-140mm f2.8 R LM OIS WR / XF 100-400mm f4.5-5.6 R LM OIS WR / XF 1.4X TC WR
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door Patrick »

Setje dunnere anchors kopen? Ik heb een mix inmiddels en gebruik de dikke als het kan en de dunne als het moet.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter
RiFuji
fXf sponsor
Berichten: 313
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:53
Voornaam: Rico
Locatie: Flevoland
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 31 times
Been thanked: 20 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door RiFuji »

Bedankt voor je reactie, Patrick, maar zijn nu juist die dunne anchors niet vervangen door de dikkere versie vanwege problemen? En was daar geen terugroepactie voor?
X-T3 / VG-XT3 / XF 16-55mm f2.8 R LM WR / XF 50-140mm f2.8 R LM OIS WR / XF 100-400mm f4.5-5.6 R LM OIS WR / XF 1.4X TC WR
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door MacFuji »

Deze gebruik ik nu die zaten bij mijn X-T4

Afbeelding

2
Oude versie van Peak Design zelf!! (zijn ook erg handig en veilig 1 door de plastic lock )

Afbeelding
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Topic Starter
RiFuji
fXf sponsor
Berichten: 313
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:53
Voornaam: Rico
Locatie: Flevoland
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 31 times
Been thanked: 20 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door RiFuji »

Dag Ron, toen ik zojuist bij CameraNU was om een setje JJC NS OA1 Camera Strap Round Lug Rings op te halen, die ik overigens gratis meekreeg toen ik uitlegde waarvoor deze gingen dienen, zag ik inderdaad de X-T4 met de vernieuwde driehoekjes in de vitrine staan. Ziet er uit als een nette verbetering.

Maar die oude versie van PD zou ik ook wel willen hebben. Heb jij er een idee van of hier nog aan te komen valt?
X-T3 / VG-XT3 / XF 16-55mm f2.8 R LM WR / XF 50-140mm f2.8 R LM OIS WR / XF 100-400mm f4.5-5.6 R LM OIS WR / XF 1.4X TC WR
Gebruikersavatar

Topic Starter
RiFuji
fXf sponsor
Berichten: 313
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:53
Voornaam: Rico
Locatie: Flevoland
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 31 times
Been thanked: 20 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door RiFuji »

Zojuist de JJC NS-OA1 Camera Strap Round Lug Ring Kit gemonteerd. Vooralsnog ben ik er niet ontevreden over.
Ik ga het scherp in de gaten houden of de ringen gaan vervormen en of deze gaan splijten.

Voor nu laat het even zo, maar bij de minste geringste aanleiding zal ik toch die bussen uit de montage ogen verwijderen om zo het oog groter te maken voor de lussen van de Anchors. Zoals ik heb begrepen uit de nationale en internationale gebruikersgroepen op Facebook kun je de verwijderde bussen zelfs weer terug plaatsen. Deze worden dan ook altijd bewaard.

Afbeelding
X-T3 / VG-XT3 / XF 16-55mm f2.8 R LM WR / XF 50-140mm f2.8 R LM OIS WR / XF 100-400mm f4.5-5.6 R LM OIS WR / XF 1.4X TC WR
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door dhrPeter »

Ik heb de anchors gewoon aan de splitringen bevestigd bij alle camera's die ik heb en heb gehad en nog nooit een vervormde splitring (driehoek bij camera geleverd) gehad. De schijfjes van de anchors rammelen bij mijn camera's nog het meest (camera bij een beetje wind op statief zonder riem bevestigd) om niet te spreken van het getik van de anchor links aan beide einden van de riemen. Bij video opname moet je hier wel rekening mee houden. Maar het is wel een ideaal systeem bij het gebruik van meerdere camera's.

Ken je ook de Peak Design Capture camera clip die je aan een schouderband van je rugzak bevestigd en waaraan je de camera hangt zodat je hem snel kunt pakken? Ook een super systeem.

Groet, Henk

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door MajorB »

Op de site van PD is een aparte afdeling voor het peak design anchor replacement program. ( https://www.peakdesign.com/pages/anchorupdate ) Als je je hier aanmeldt krijg je na ongeveer 2-3 weken een setje met 4 nieuwe anchors en twee ovale, smalle splitringen. De plasticjes zitten er niet meer bij.

Heb je ook een PB gestuurd/
.
Plaats reactie

Terug naar “3e partij Accessoires”