Firmware X-T1

Gebruikersavatar

Topic Starter
Eduard
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 mar 2016, 00:03
Voornaam: Eduard

Firmware X-T1

Bericht door Eduard »

Hallo, mijn naam is Eduard en ik ben sinds kort lid, welnu ik heb een vraag over de Fuji x-T1 camera.
Is het mogelijk om de firmware te downgraden? Ik heb de nieuwste firmware 4.3 maar ben niet tevreden
zonder iets te doen veranderen er instellingen. opeens een raster in het zoeker beeld terwijl ik dat heb uitgeschakeld
en nog vaker dat de focus instelling die naar zone verspringt terwijl ik enkel punt had ingesteld.
Ik zou graag terug willen naar 4.0 daar had ik deze problemen niet. Alvast vriendelijk dank voor het meedenken .

Groet Eduard
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Firmware X-T1

Bericht door André »

Niets aan de hand, lijkt mij. Gewoon de instellingen weer aanpassen. Dat is normaal na een update, immers word alle firmware vervangen.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Firmware X-T1

Bericht door AVI-Foto »

Helaas kan je niet terug in firmware, tenzij je een beta-tester bent en dus beta firmware van Fuji hebt ...

De "problemen" die je noemt lijken mij gewoon "gebruikers fouten".
Het opeens van enkel punts naar zone verspringen lijkt mij onmogelijk, tenzij je per ongeluk hier een Fn toets voor hebt ingesteld en deze per abuis indrukt.
Rasterlijnen zijn simpel weg met drie drukken op de menu knop uit te schakelen.

Persoonlijk blijven mijn camera instellingen altijd gewoon zoals ze zijn na elke firmware update die ik gedaan heb.
Bedenk me dat ik mijn camera op Engels ingesteld heb staan, dus misschien als hij in NL staat de camera inderdaad naar default springt.
Das echter een kwestie van een 20min in het camera menu alles weer instellen ... ook goed om weer eens te weten waar wat ook alweer voor staat en te vinden is.
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Firmware X-T1

Bericht door Patrick »

Ik heb bij de laatste firmware update anders wel (zo'n beetje?) alles opnieuw moeten instellen...

Maar met al het lekkers dat Fujifilm over het algemeen in de updates stopt, heb ik dat er graag voor over!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3826
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Firmware X-T1

Bericht door remoss »

Ik reset altijd na een firmware update naar default om eventuele fouten of discrepanties te voorkomen. En dan lekker alles opnieuw instellen.

Tip: maak een lijstje/overzicht van de zaken die je in de firmware aanpast, makkelijk voor een volgende keer.

Draadje verplaatst naar het Firmware forum.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
Eduard
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 mar 2016, 00:03
Voornaam: Eduard

Re: Firmware X-T1

Bericht door Eduard »

Ik heb na uploaden firmware 4.0 mijn voorkeur instellingen terug gezet evenals bij 4.2 ( waar een fout inzat ) werd al snel opgelost .
met 4.21.
maar nu zonder een knopje in te drukken bij 4.3 toch die veranderingen. terwijl ik echt niets indruk, behalve de sluiter om een foto te maken
ik zal contact opnemen met Fuji want dit lijkt me echt niet goed.
allen bedankt voor het mee denken en de reacties . vr. groet Eduard
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: Firmware X-T1

Bericht door MacFuji »

Misschien kan je proberen de firmware 4.3 nogmaals te doen, download dan wel eerst even een nieuwe! (haal je oude wel even weg bij de downloads)
En probeer deze nogmaals te upgraden in de X-T1. Als het lukt zijn je problemen verholpen en kan het niet dan weet je dat en heb je voor dit moment het
maximale gedaan en kan je Fujifilm in Kleve bellen. Ze spreken daar Nederlands.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Topic Starter
Eduard
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 mar 2016, 00:03
Voornaam: Eduard

Re: Firmware X-T1

Bericht door Eduard »

Dank je MacFuji dat is het proberen waard , je hoort van mijn bevindingen, groet Eduard
Gebruikersavatar

Topic Starter
Eduard
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 mar 2016, 00:03
Voornaam: Eduard

Re: Firmware X-T1

Bericht door Eduard »

Hallo MacFuji jou oplossing heeft geholpen de firmware 4.3 nogmaals ge upgraded en
alle problemen zijn verdwenen. Hartelijk dank, groet Eduard
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3826
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Firmware X-T1

Bericht door remoss »

Kijk aan, mooi dat het is opgelost, top!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “Fujifilm Firmware”