Infinity Photo 1.5

Alles over bewerken van foto's
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
ChrisG
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 okt 2014, 10:34
Locatie: Renkum

Infinity Photo 1.5

Bericht door ChrisG »

Ik had het nog niet voorbij zien komen maar de nieuwe Inffinity Photo 1.5 is uit.
Voor 40 doekoe heb je toch een compleet photo pakket. In deze verzie zijn veel functies toegevoegd.
oa, HDR, Tonemapping, Batch processing, macro's, Focus merge en nog veel meer.
Wat ik heel mooi vind is de wagon lading aan tutorial films die je kan bekijken. Daar wordt goed
uitgelegd hoe het een en ander werkt.

https://affinity.serif.com/en-gb/photo/

tutorials
https://vimeo.com/channels/875980/135046552

Chris
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Infinity Photo 1.5

Bericht door Michele »

ondertussen ook een versie voor Windows beschikbaar
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

Topic Starter
ChrisG
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 okt 2014, 10:34
Locatie: Renkum

Re: Infinity Photo 1.5

Bericht door ChrisG »

Ik heb ook even een tail van Lightroom geïnstalleerd en ik moet zeggen dat de raw conversie van Lightroom een stuk vlotter en beter is.

Maar ja, iedere maan 13 euro dokken dan maar affinity
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Infinity Photo 1.5

Bericht door arnold_w »

Ik heb gisteren de stoute schoenen aangetrokken en mijn Adobe CC abo opgezegd.
Na Affinity voor Windows een beetje aan de tand te hebben gevoeld, kan ik icm Capture One Pro precies datgene wat ik voor mijn fotografie nodig heb,

LR gebruikte ik al helemaal niet meer en PS alleen om ongewenste objecten uit de foto te verwijderen met content aware fill.
Dat laatste doet Affinity met de Inpainting brush en werkt op niet al te grote vlakken prima, niet zo geavanceerd als PS, maar voor mijn afdoende.

Mijn hele workflow zit toch inmiddels in Capture One en voor de uitstapjes naar NIK of Affinity doe ik een TIFF export (net zoals ik met PS deed).
Affinity aangeschaft voor 54,= en Adobe eruit, scheelt weer 12,= per maand.

Het is dat de snelheid van Affinity te wensen over laat en de mogelijkheden nog wat beperkt, maar kwalitatief (demosaicing proces) misschien nog wel een tikkie beter dan C1.
Detail is erg goed en geen water color en wormpjes gedoe, gewoon een hele goede omzetting van het RAF bestand.
Helaas ook geen film simulaties, dus je start met een basic en redelijk vlakke foto, met wat tweaken kom je ook een heel eind en het eindresultaat is gewoon erg goed.

Maar door de beperkingen en de traagheid van de engine blijf ik gewoon bij C1, ik gebruik Affinity dus voorlopig alleen voor wat clone en verwijder opties.
Voor 22,= heb je er overigens de iPad versie bij, die goed samenwerkt met de desktop versie, een Mac is dan wel vereist.
Ik heb geen Apple producten meer, dus zal eens bij mijn broer kijken, hij is ook om en heeft wel Apple. Wellicht dat Affinity op een iMac een stuk vlotter werkt, daar was het oorspronkelijk ook voor ontwikkeld en pas recentelijk is er een Windows versie gekomen, dus mogelijk dat die laatste nog niet optimaal presteert.
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

mqaa
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:47
Locatie: Tilburg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Contacteer:

Re: Infinity Photo 1.5

Bericht door mqaa »

Ik heb de trail versie geïnstalleerd maar hij is niet vooruit te branden op mijn pc. Als ik een RAF bestand open duurt het 30 seconden voordat ik iets zie. Hebben jullie dat ook?
Marc
Plaats reactie

Terug naar “Beeldbewerking”