Nieuw programma (Affinity)

Alles over bewerken van foto's
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Nieuw programma (Affinity)

Bericht door Patrick »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Volgens mij worden de nieuwere modellen van Fujifilm X nu wel ondersteund. Ik ga er ook maar eens naar kijken. Zeker nu ik wat landschapsfoto's heb met veel groen.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

mikemix
Berichten: 157
Lid geworden op: di 14 apr 2015, 22:15

Re: Nieuw programma (Affinity)

Bericht door mikemix »

arnold_w schreef:Wat is dat vreemde raster op het linker voorbeeld? Lijkt wel een print op canvas :-)
Overigens valt me ook hier weer op dat de kleuren van Adobe minder overtuigend zijn, de rechter is veel natuurlijker.

Ben er van het weekend niet meer aan toegekomen, maar je maakt me nu wel heel nieuwsgierig, eens kijken of ik vanavond tijd kan vinden.
Ben bang dat dit de tekortkoming is van een verkeerd geprogrameerd RAW algoritme, Arnold.
Non Bayer proof, zullen we maar zeggen. In Nikon files kan ik het niet ontdekken. Heb DNG versie 9.5.0.585 voor de Mac gebruikt.
Ben benieuw naar jouw bevindingen.
Gebruikersavatar

mikemix
Berichten: 157
Lid geworden op: di 14 apr 2015, 22:15

Re: Nieuw programma (Affinity)

Bericht door mikemix »

Patrick schreef:Volgens mij worden de nieuwere modellen van Fujifilm X nu wel ondersteund. Ik ga er ook maar eens naar kijken. Zeker nu ik wat landschapsfoto's heb met veel groen.
Dan ben ik benieuwd wat de nieuwere modellen anders maakt, een non Bayer filter sensor blijft een non Bayer filter. zie ik iets over het hoofd?
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Nieuw programma (Affinity)

Bericht door AVI-Foto »

Helaas ben ik ook wat betreft ACR en Fuji zwaar teleurgesteld in Adobe .... kan niet begrijpen dat zo'n grote speler het zo erg laat afweten ...
Begon het vertrouwen in Adobe RAW al te verliezen toen ze op de proppen kwamen met hun Process 2012 t.o.v. 2010 wbt clipping .... die ze op "magische wijze" opeens minder lieten worden zonder dat je daar iets aan/mee kon doen.

... maar ach er zijn genoeg alternatieven.
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Gebruikersavatar

Topic Starter
arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Nieuw programma (Affinity)

Bericht door arnold_w »

Gisteravond wat testjes gedaan, maar ben nog niet heel enthousiast.
Detail ziet er verder wel goed uit, maar heeft (nog) veel last van kleurfouten in de kleine details (blauw, rode, paarse kriegeltjes).

Verder vind ik de interface en de werking nogal behelpen en is de engine behoorlijk traag.
Het inladen van een RAF duurt lang en elke bewerking laat ook op zich wachten.

Objectieven worden nog niet herkend en dus niet automatisch gecorrigeerd en dus zul je zelf aan de slag moeten.

Het heeft best potentie, zeker ook voor deze prijs, maar ik wacht nog even af tot ze wat verder zijn en blijf voorlopig bij C1.
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

Illuminatus
Berichten: 230
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 00:20
Voornaam: Gerard
Locatie: Barendrecht

Re: Nieuw programma (Affinity)

Bericht door Illuminatus »

Het hier getoonde verschijnsel ben ik in ARC niet tegengekomen. Het lijkt op een pixelraster dat je in Photoshop wel tegenkomt bij inzoomen op 500% en hoger.
Ik begrijp alleen de noodzaak niet om DNG te gebruiken. De RAF-bestanden van de Fuji X-Pro1 zijn al vanaf ACR 7.2 en LR 4.1 direct in te lezen.
Ik ben niet zo’n fan van DNG. Niet omdat het slecht is, want Hasselblad en Leica ondersteunen het ook. Het is alleen omslachtig en voegt niets toe als je RAF direct kunt inlezen.
Overigens is het DNG-bestand niet opgeslagen in PSD en erna weer geopend zoals beschreven. De screenshot laat nog steeds het DNG-bestand zien.
Bij dit soort vergelijken is het handig om de gebruikte versies te vermelden en ook iets meer te vertellen over de gevolgde werkwijze.
Ik probeer altijd dit soort effecten te reproduceren alvorens er een waardeoordeel aan te hechten.
It’s the Moron behind the camera that makes the picture, so don’t blame my gear.
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Nieuw programma (Affinity)

Bericht door remoss »

Heb het er gisteren opgezet. Ziet er goed uit en werkt hier redelijk snel. Het openen van foto's is wat langzamer dan Photoshop maar is te doen, een X-T1 jpg opent in een seconde of 2. Een NEF in 3sec.

Mis wel een paar dingen uit Photoshop zoals Actions, snel instellen van de verhouding van het selectiekader, retoucheer brush met Content Aware en meer van dat soort zaken. Maar het is een beta, dus wie weet wat het nog wordt.

Voor de prijs zou je het niet eens kunnen laten liggen wat mij betreft.

EDIT: Actions zijn wel aanwezig in de vorm van macro's!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

ChrisG
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 okt 2014, 10:34
Locatie: Renkum

Re: Nieuw programma (Affinity)

Bericht door ChrisG »

Ik heb dit programma al een tijdje. Het laded van de raw's gaat erg langzaam maar verder vind ik dit programma prima.
Zeker als je de prijs vergelijkt met PS. Ik heb een tijdje geleden een youtube gezien met de nieuwe features van de nieuwe versie.
Eigenlijk zou deze versie al beschikbaar moeten zijn maar ik heb hem nog niet voorbij zien komen.
HDR is 1 van de nieuwe opties.

Chris
Plaats reactie

Terug naar “Beeldbewerking”