Relaxte waakhond

De beestjes
Plaats reactie
HarrieD
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja

Relaxte waakhond

Bericht door HarrieD »

Even een weekje in de Achterhoek en tijden een wandeling gisterochtend zag ik deze knapperd het boerenerf bewaken en van het zonnetje genieten. Even later een uiterst vriendelijk begroeting. Dat het ook anders kan bewees een tweeling kalkoen een erf verderop. Kennelijk was mijn aanwezigheid niet gewenst want ze gingen pal voor mij staan, sprongen op, sloegen mij met de vleugels en hakten naar mijn benen met de poten. Ze op de foto zetten verbeterde hun humeur niet. Pas na een paar honderd meter verder lopen over de weg staakten ze hun verzet en wandelden weer terug naar het eigen erf. Helaas is de foto van dit duo niet helemaal scherp en daarom niet geschikt voor publicatie. Ik heb nu minder moeite met een kerstkalkoen op het menu. ;)

Afbeelding
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300
FujifilmRob
Voornaam: Rob

Re: Relaxte waakhond

Bericht door FujifilmRob »

Ik vind het best een leuk forum, maar heb er een beetje moeite mee als er geen reacties komen op een geplaatste foto, zoals deze. Het verhaal achter de foto is amusant. De compositie is zeker voor verbetering vatbaar en natuurlijk is het jammer dat er net geen foto was van die kalkoenen. Dat had het compleet gemaakt.
Een goed of leuk verhaal bij een foto spreekt mij meer aan dan enkel maar een foto die zogenaamd tegen de perfectie aanleunt en waar men moeilijk kritiek op wil leveren, anders dat het een mooie foto is. Als lid van een fotoclub zie ik soms ook daar nog weleens punten voor verbetering.
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

Mooi verhaal Harrie en een mooie foto van de erfhond, wij hebben vaak in het oosten van het land gewandeld en zagen daar ook veel erfhonden. Soms niet zulke vriendelijke maar gelukkig ook relaxte.

FujifilmRob schreef: zo 13 apr 2025, 21:55 Ik vind het best een leuk forum, maar heb er een beetje moeite mee als er geen reacties komen op een geplaatste foto, zoals deze. Het verhaal achter de foto is amusant. De compositie is zeker voor verbetering vatbaar en natuurlijk is het jammer dat er net geen foto was van die kalkoenen. Dat had het compleet gemaakt.
Een goed of leuk verhaal bij een foto spreekt mij meer aan dan enkel maar een foto die zogenaamd tegen de perfectie aanleunt en waar men moeilijk kritiek op wil leveren, anders dat het een mooie foto is. Als lid van een fotoclub zie ik soms ook daar nog weleens punten voor verbetering.
Ik begrijp je frustratie Rob maar zie dit forum niet als een online fotoclub. De meeste leden komen hier voor de techniek, sommigen worden alleen lid om een vraag te kunnen stellen en zie je daarna nooit meer terug.
Het is maar een kleine groep die foto's plaatst en/of foto's van mede leden van een commentaar voorziet. Niet iedereen heeft geleerd een foto te beoordelen als op de fotoclub gedaan wordt of is misschien onwennig om een commentaar te geven. En soms raakt een foto uit het zicht door de techniek vragen.

Henk
FujifilmRob
Voornaam: Rob

Bericht door FujifilmRob »

Begrijpelijk Henk. Natuurlijk dat niet alles op een professionele manier hoeft te worden beoordeeld, maar een enkele reactie is vaak al voldoende. Tevens heb ik mijn persoonlijke voorkeur kenbaar gemaakt. Dat is nu ook weer het leuke van een forum.
PeterD
fXf sponsor
Bewerk mijn foto's: Nee

Bericht door PeterD »

Het is een klein groepje mensen dat af en toe een berichtje plaatst en het is een nog kleiner groepje mensen dat af en toe een foto plaatst.
Zie je eens een nieuwe naam is dat omdat men net een nieuwe camera/lens heeft gekocht waar men iets van wil weten en daarna zie je die nieuwe naam niet meer. Hetzelfde geldt voor als men iets wil verkopen. Bij de meeste forum leden staat foto's plaatsen en/of reageren niet op de eerste plaats. Het is meer apparatuur gericht waarbij het forum een handige plaats is om even iets te vragen.
Bovenstaande zijn mijn eerste gedachten als dit met enige regelmaat terugkerende onderwerp weer ter sprake komt.Maar...we wijken nu wel wat af van het oorspronkelijke onderwerp
Plaats reactie

Terug naar “Fauna”