Het was een schildpad.

De beestjes
Plaats reactie
PeterD
fXf sponsor
Bewerk mijn foto's: Nee

Het was een schildpad.

Bericht door PeterD »

Langs de dijk waar ik wel eens wandel ligt een weel met daarin een omgewaaide boom. Ik had er vaker aalscholvers op gezien en natuurlijk eenden ,meerkoeten etc. Met de bedoeling daar wat foto's van te maken ben ik in het gras gaan zitten met de 70-300 met 1.4 extender. Het bleef rustig tot ik ineens iets zag bewegen bij die boomstam. Tergend langzaam en ik dacht, barst dat is een slang ! Na zijn kop kwam de rest en ik zag dat het een schildpad was. En meteen daarna zag ik nog een kop, ook een schildpad. Na een minuut of 10 zaten ze beiden op de boomstronk en bleven daar zitten. Mij de gelegenheid gevend deze aparte ervaring (voor mij tenminste) te fotograferen. Ik denk overigens dat iemand ze daar heeft uitgezet.

Afbeelding
HarrieD
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Het was een schildpad.

Bericht door HarrieD »

De wildernis komt naar je toe deze zomer. Dan heb je die o zo leuke kleine schilpadjes gekocht in de dierenwinken en na een poosje ben je ze zat. De bak moet verschoond worden, ze bijten ook nog eens en een goed gesprek kan je er ook niet mee voeren. Dan maar loslaten in de natuur. "Ze redden zich wel". Dat doen deze twee in ieder geval wel tot nu toe. Mooi onderwerp voor een geslaagde foto Peter.
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300
PeterD
fXf sponsor
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Het was een schildpad.

Bericht door PeterD »

Voor zover ik kan beoordelen zien ze er idd goed uit.Dank voor je reactie.
Plaats reactie

Terug naar “Fauna”