Spelen met de AF-C tracking.

De beestjes
Plaats reactie
PeterD
fXf sponsor
Bewerk mijn foto's: Nee

Spelen met de AF-C tracking.

Bericht door PeterD »

Ik heb me wat meer verdiept in de AF mogelijkheden de Fuji XT 50 biedt. Niet eerder gedaan maar ik miste toch veel opnamen als ik in de polder was met bv de eenden, ganzen,meeuwen etc. Veel you tube filmpjes bekeken en gegoogeld. Ben thuis aan de gang gegaan in de tuin en wat gaan spelen met de instellingen en hun mogelijkheden. Een kruiwagen vol onbruikbare opnamen maar ook enkele die je een goed houvast geven om verder te gaan met de instellingen. Dit is er een van.
Iso 1000 met 1/6400 met de Fuji 70-300 met 1.4 extender. De scherpstel modus stond op AF-C tracking.

Afbeelding
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Contacteer:

Re: Spelen met de AF-C tracking.

Bericht door dhrPeter »

Ik plaats dit naast het LightCatch forum ook hier op het Fuji forum omdat het Fuji-gerelateerd is. De vraag was of je ook "snelvuur" toepast.

AF-C is de Continuous Auto Focus, daarbij kun je onder "DRIVE" snelvuur CH ofwel High Speed Burst (max. 13 foto's per seconde zonder te croppen, max. 20 foto's per seconde gecropt) of CL ofwel Low Speed Burst (max. 5 foto's per seconde zonder crop)kiezen.

Je kunt ook PRE-AF kiezen dan worden als je de ontspanknop half indrukt al een aantal foto's genomen. Zie de handleiding. Ik heb Pre-AF en subject detection nog niet uitgeprobeerd met de Fuji's maar met een camera van een andere fabrikant heb ik daarmee een enkel leuk resultaten gehaald.

Al die techniek is leuk en gecompliceerd maar staat nog in de kinderschoenen en vergt van de fotograaf toch nog enige oefening. Best leuk om ermee bezig te zijn en je er in te verdiepen. :wink:
PeterD
fXf sponsor

Re: Spelen met de AF-C tracking.

Bericht door PeterD »

Op LC had ik ook een reactie gegeven. Maar omdat dit idd Fuji gerelateerd is zal ik hier wat meer instellingen geven.

Sluitertijd 1/6400 bij F 7.1 en ISO 1000.
Auto ISO 400-6400
AF-C modus drive met 8 beelden per seconde.(snelvuur met de zone instelling op tracking)
Onderwerp detectie aan: Vogels
180 mm stand van de lens (wat ongeveer 270 mm full frame is)
Ibis op de camera UIT.
Alle opnamen uit de hand.

Er zijn zoveel mogelijkheden dat het wat uitproberen en spelen is om te zien wat de meest geslaagde opnamen oplevert. Het is in ieder geval iets heel anders en lastiger dan statische onderwerpen.
Plaats reactie

Terug naar “Fauna”