Bietentocht,trekpaarden.

Concerten, meetings, tentoonstellingen (geen musea)
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Bietentocht,trekpaarden.

Bericht door PeterD »

De laatste dag van de Bietentocht.Een stukje geschiedenis in stand houden uit de tijd dat de traditionele platbodems de bieten vervoerden.Op deze laatste dag worden de schepen langs een stuk van de Steenbergsche Vliet door trekpaarden getrokken.(de schepen worden gejaagd door de paarden)
Het is een imposant gezicht om deze prachtbeesten in de Brabantse polder aan het werk te zien.Het weer was wel een beetje spelbreker.Harde wind en veel regen.Echt makkelijk was fotograferen niet.Ongeveer 15 droge minuten gehad en uit die 15 minuten komt deze foto.Paraplu met XE 3 met daarop de 55-200 onder mijn jas.Even fotograferen wanneer je dacht dat het kon.Uiteindelijk is mijn paraplu in de open vlakte van de polder door de harde wind ook nog gesneuveld.
Desondanks een schouwspel wat de moeite waard was.
Afbeelding
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Bietentocht,trekpaarden.

Bericht door GeorgeF »

Peter bedankt voor de foto maar zeker ook het verhaal er achter wat de foto meer waarde geeft.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

M@rius
Berichten: 663
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 10:21
Voornaam: Marius
Been thanked: 46 times

Re: Bietentocht,trekpaarden.

Bericht door M@rius »

Mooie traditie, geweldig dat die paarden dat kunnen trekken… :duimop:
Gr. Marius...
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Bietentocht,trekpaarden.

Bericht door PeterD »

M@rius schreef: za 23 okt 2021, 15:10 Mooie traditie, geweldig dat die paarden dat kunnen trekken… :duimop:
Het is zeker een mooie traditie en geweldig fotogeniek.Hoewel ik uit de streek kom wist ik tot voor 2 jaar geleden hier niet van.De schepen worden nu niet echt getrokken.Daarvoor zijn er op het traject teveel obstakels.Soms moesten de touwen zelfs even worden losgemaaktJe ziet op de foto ook dat het touw waarmee getrokkken word omhoog gaat en vastzit aan een van de touwen waarmee het zeil word gehesen.
Het weer was bar slecht en veel toeschouwers waren er niet om deze reden.De eigenaren van de paarden waren trots op hun beesten en je kon fotograferen wat je wilde.
Leuk om te weten: Dit hele gebeuren is in het gebied waar de vroegere TV serie Merijntje Gijzen zich afspeelde.
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”