Middelste molen van Cabauw

Zonder kleur
BertH
Voornaam: Bert
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Middelste molen van Cabauw

Bericht door BertH »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Duidelijk! Als je hem anders had genomen, vanaf het paaltje de ketting volgend naar de molen zou het in één keer duidelijk zijn geweest.
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

dhrPeter schreef: vr 31 jan 2025, 17:57 Moet je toch eens bij een echte molen gaan kijken Bert, de ketting en het paaltje zijn essentiële onderdelen (er staan er meerdere met ketting) waarmee de wieken verankerd worden in de korte ruststand (als hij niet in bedrijf is). Daarmee wordt voorkomen dat de wieken ongecontroleerd gaan draaien bij storm en dat het molenhuis gaat draaien als de wind uit een andere hoek komt. Wat mij betreft heeft die foto dus wel degelijk nut.
Aanvulling: Ik zag vanmiddag de molen draaien en ben er even langs gereden om de molenaar te spreken. Aan da achterkant van de molen zit het kruimechanisme en dat maakt ook gebruik van de kettingen en de palen (die kruipalen heten).
BertH
Voornaam: Bert
Bewerk mijn foto's: Ja

Bericht door BertH »

Ondanks je duidelijke uitleg ben ik nog steeds van mening dat de foto niet meer laat zien dan een ketting en een vierkant stuk beton. De foto vertelt geen verhaal aan derden die er naar kijken.

"Duidelijk! Als je hem anders had genomen, vanaf het paaltje de ketting volgend naar de molen zou het in één keer duidelijk zijn geweest."
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

Dank je wel Bert.
Plaats reactie

Terug naar “Zwart/wit”