X-T1 + OIS objectief; Amsterdam Light Festival zonder statief te doen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

X-T1 + OIS objectief; Amsterdam Light Festival zonder statief te doen?

Bericht door johant »

Vanavond willen we naar het Amsterdam Light Festival, de looproute en de stad bekijken. Vanwege praktische redenen, en vooral omdat mijn vrouw niet van het "fotogetreuzel" is, zit ik er over te denken om in plaats van een statief een objectief met beeldstabilisatie mee te nemen. Maar dan heb ik natuurlijk een paar vragen ;)

- is fotograferen van de lichtobjecten vanuit de hand te doen, met voldoende hoge ISO en beeldstabilisatie? Of blijven de benodigde sluitertijden te lang?
- als alternatief zou ik mijn 35/1,4 objectief mee kunnen nemen. Dat scheelt weer een paar stops, maar weegt dat op tegen het gebrek aan scherptediepte en het ontbreken van beeldstabilisatie?
- ik heb ooit een eenpootstatief gekregen dat ik eigenlijk nooit gebruik. Is dat een realistische optie voor de avondfotografie, of kan ik dan beter op de beeldstabilisatie vertrouwen?
- de laatste keuze is natuurlijk heel persoonlijk; XC 16-50 versus XF 18-135. Ik denk zelf dat ik meer heb aan die 2cm extra groothoek dan aan het extra telebereik.

Extra uitdaging; mijn computer zit tijdelijk in een verhuisdoos, dus ik zal het met de JPEGs uit de camera (waarschijnlijk met DR400) moeten doen ;-)

Bedankt alvast voor de tips!
Gebruikersavatar

staal571
fXf sponsor
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 12 dec 2016, 20:38
Voornaam: Peter
Locatie: Twente
Gender:

Re: X-T1 + OIS objectief; Amsterdam Light Festival zonder statief te doen?

Bericht door staal571 »

Gewoon de Iso op automatisch 6400 zetten min sluitertijd op 1/125 en 1 poot statief

Gr Peter
Gebruikersavatar

Topic Starter
johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: X-T1 + OIS objectief; Amsterdam Light Festival zonder statief te doen?

Bericht door johant »

Ik hoef me er verder niet druk over te maken ... een van onze dochters is ziek geworden ...
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: X-T1 + OIS objectief; Amsterdam Light Festival zonder statief te doen?

Bericht door remoss »

Oei da's naar, beterschap!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “X-T1”